שדה התעופה בחיפה (צילום: Oyoyoy, Wikipedia CC-BY-SA-3.0)
שדה התעופה בחיפה (צילום: Oyoyoy, Wikipedia CC-BY-SA-3.0)

המחוזי דחה את עתירת שלוש הרשויות בעמק. השלב הבא: בג"ץ

לבקשתן של שלוש הרשויות באזור העמקים לחזור בהן מהעתירה ולהתמקד בעתירה שהן הגישו לבג"ץ, בית המשפט המחוזי בחיפה דחה על הסף את העתירה המינהלית שהוגשה לפיתוח משמעותי של שדה התעופה בחיפה

פורסם בתאריך: 1.12.19 12:06

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה על הסף את העתירה המינהלית שהגישו שלוש הרשויות המקומיות מאזור העמקים לפיתוח משמעותי של שדה התעופה בחיפה, לאחר שהעותרות ביקשו לחזור בהן מהעתירה ולהתמקד בעתירה לבג"ץ שהגישו לתכלית דומה.

ביום רביעי קיים בית המשפט דיון בבקשת רשות שדות התעופה (רש"ת) לדחות על הסף את העתירה שהגישו המועצות האזוריות עמק יזרעאל ומגידו והמועצה המקומית רמת ישי. לאחר הדיון ניתן פסק דין שבו כתבה השופטת בטינה טאובר כי "בדיון הסכימו העותרות לחזור בהן מהעתירה ולמצות את טענותיהן במסגרת עתירה לבג"ץ שהוגשה על ידן".

כזכור, העתירה המינהלית הוגשה לפני כחודשיים וחצי נגד הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה, הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל), המועצה הארצית, משרד התחבורה, רשות התעופה האזרחית (רת"א), רש"ת, חברת נמלי ישראל ועיריית חיפה. בעתירה התבקש בית המשפט להורות לוועדה המחוזית, לוות"ל ולמועצה הארצית למנוע שימושי קרקע בסביבת השדה הקיים אשר עלולים לסכל הקמת שדה תעופה עם מסלול של 2,600 מטר. לעומת זאת, רש"ת ומשרד התחבורה חתמו לפני כשלושה וחצי חודשים על הסכם עם עיריית חיפה לקידום פעולות תכנון להארכת המסלול ל-2,100 מטר בלבד.

בבקשתה לדחות את העתירה על הסף הציגה רש"ת טענות המצדיקות לדבריה את "דחיית העתירה על הסף כבר כעת", ובהן טענה להיעדר זכות עמידה מצד העותרות לבקשת הסעדים המבוקשים בעתירה: "מעיון בעתירה עולה תמונה תמוהה. שלוש רשויות מקומיות מגישות עתירה נגד תשתית ארצית המצויה בתחומה של רשות מקומית אחרת".

שלוש הרשויות, שמנהלות בימים אלה מאבק נגד היוזמה הממשלתית להקמת שדה תעופה אזרחי משלים לנתב"ג במרחב קיבוץ רמת דוד בעמק ואשר ציינו בעתירתן כי הן "מעוניינות שבחיפה יוקם שדה תעופה בין לאומי משמעותי", כתבו לפני כחודשיים בתגובה לבקשת רש"ת: "העותרות מייצגות רבבות אנשים שייפגעו באופן ישיר אם לא יהיה שדה תעופה בין לאומי משמעותי בצפון הארץ, והן עומדות על זכותן להגן על האינטרסים של תושביהן".

בפסק הדין כתבה השופטת טאובר: "לבקשת העותרות אני מורה על דחיית העתירה על הסף. לאחר ששבתי ושקלתי בדבר וכאשר ערה אני להוצאות שנגרמו למשיבים, ולא בלי לבטים, החלטתי בסופו של יום, לנוכח השלב המוקדם של ההליך ומשמדובר בכספי ציבור, להימנע מפסיקת הוצאות. משכך, יישא כל צד בהוצאותיו".

 

 

ההתפתחות שהובילה לדחיית העתירה המינהלית נרשמה לפני כשבועיים כאשר הוגשה לבג"ץ עתירה רחבה יותר מהעתירה המינהלית על ידי שלוש הרשויות המקומיות האמורות ושני עותרים נוספים: האדריכל החיפאי מיכאל רטנר ושלוש השקמים – העמותה לקידום החיים והסביבה בגליל המערבי.

חמשת העותרים לבג"ץ מבקשים לבטל שתי ההחלטות שקיבלה הוות"ל ב-3 ביוני – ההחלטה לפצל לשני מקטעים את תוכניתה של רכבת ישראל להכפלת מסילות הרכבת, באופן המנציח את חיץ המסילות בין חיפה לחוף הים שלה ואת אילוצם של תושבי הצפון להקיף את הכרמל בנסיעתם ברכבת דרומה; וההחלטה להפקיד את תוכניתה של רש"ת לפיתוח מינורי בלבד של שדה התעופה בחיפה, עם מסלול מוצע באורך של 1,850 מטר בלבד, באופן שלא יאפשר להסבו לשדה תעופה בין לאומי משמעותי.

בג"ץ התבקש בעתירה להוציא צו על תנאי שקובע כי פיצול התוכנית להכפלת המסילות מסכל את פינויו של חיץ המסילות בחיפה, ולתת פסק דין הצהרתי שמבהיר כי הוות"ל טרם בחנה חלופות תכנון בהיבטים של פינוי מלא של המסילות מסביבת החוף, חלופת מינהרת שידרה להעברת המסילות בתוך ההר באופן שיקצר לתושבי הצפון את זמני הנסיעה ברכבת דרומה, ושדה תעופה בין לאומי משמעותי עם מסלול באורך של 2,600 מטר.

ראוי לציין כי העותרים מנהלים מאבק ציבורי משפטי עתיר מאמצים לפיתוח משמעותי של השדה ולסילוק חיץ המסילות, בעוד שעיריית חיפה השלימה עם פיתוחו המינורי של השדה ואינה מנהלת מאבק פומבי להסרת החיץ.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירון

    רק בזכות המאבק של ראשית העיר האריכו מ 1600 ל 2100 – מה שהיא הבטיחה בבחירות
    חבל שבמקום לפרגן על ההישג העצום, בוחרים לקטר.
    2100 מגיע גם למערב אירופה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר