שדה התעופה בחיפה (צילום: צבי רוגר)
שדה התעופה בחיפה (צילום: צבי רוגר)

חנ"י מגיבה בחריפות לעתירה למען שדה תעופה בחיפה

"הארכת המסלול תוך הטלת מגבלות לגבי שטחי המבנה הימי משמעה פגיעה קשה בנמל המפרץ", כתבה חנ"י בתגובתה לעתירה לקידום פיתוח משמעותי של שדה התעופה בחיפה. לעומת זאת, את הפעולה כתוצאה מההסכם עם עיריית חיפה היא מכנה "תיקון קל"

פורסם בתאריך: 24.2.20 12:36

בתגובה שהגישה לעתירה לקידום פיתוח משמעותי של שדה התעופה בחיפה הגדירה חברת נמלי ישראל (חנ"י) את מחויבותה לפעול להארכת מסלול השדה מצדו הצפוני, בהתאם להסכם עם עיריית חיפה, כ"תיקון קל" בלבד. "אין מקום לקבל את טענת העותרים כאילו ההסכם מעיד כביכול כי 'הארכת המסלול צפונה אפשרית, בהינתן התאמות תכנוניות פשוטות', כפי שנכתב בעתירה", כתבה חנ"י בתגובתה.

בחודש אוגוסט אשתקד נחתם בין עיריית חיפה, חנ"י, משרד התחבורה ורשות שדות התעופה הסכם לקידום פעולות תכנון להארכת המסלול ל-2,100 מטר ולהבטחת השלמת בנייתו של נמל המפרץ. בהסכם הוצעה הארכת המסלול משני כיווניו – עד לדרך יגאל ידין מדרום וקרוב לקו המים לשעבר מצפון – בידיעה שמעבר לו כבר נמצא שטח הים המיובש המיועד לנמל המפרץ.

בהסכם נכתב: "התוכנית החדשה לשדה התעופה תעודכן באופן שבו המסלול ואזורי הבטיחות יוארכו לכיוון דרום במקסימום הניתן עד הכביש. נוסף על כך, המסלול ואזורי הבטיחות יוארכו לכיוון צפון ב-110 מטר נוספים ביחס לתכנון המוצע כיום בתוכנית".

תגובתה של חנ"י ניתנה במענה לעתירה שהגישו לפני כשלושה חודשים לבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ חמישה עותרים: שלוש השקמים – העמותה לקידום החיים והסביבה בגליל המערבי, האדריכל החיפאי מיכאל רטנר ושלוש רשויות מקומיות מעמק יזרעאל – המועצות האזוריות עמק יזרעאל ומגידו והמועצה המקומית רמת ישי.

באמצעות עו"ד דביר לנגר ביקשו העותרים לבטל את החלטת הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) מחודש יוני 2019 להפקיד את התוכנית המציעה פיתוח מינורי בלבד של שדה התעופה. בית המשפט התבקש בעתירה בין השאר לתת פסק דין המקדם הארכה של המסלול בשדה התעופה חיפה ל-2,600 מטר.

 

 

בתגובתה לעתירה כתבה חנ"י: "השטחים באורך של 110 מטר שמדובר על הוספתם למסלול ולאזורי הבטיחות מהווים שטחי יבשה שאינם חלק מהמבנה הימי של מסוף המכולות של נמל המפרץ, המורכב רק משטחי ים שיובשו. שטחי הים הנ"ל סומנו כשטח תפעולי נמלי כדי לאפשר גמישות בתכנון החיבורים לנמל המפרץ. רואים אנו אפוא כי השינוי שעליו מדובר בהסכם עם עיריית חיפה אינו כולל שינוי של התוכנית המפורטת לנמל המפרץ ושל שטח המבנה הימי. הצעת שינוי זה מתאפשרת תודות לתיקון קל שבוצע במערך שערי הכניסה לנמל המפרץ, מבלי להידרש לשינויה של התוכנית המפורטת שעליו הוסכם לבקשת עיריית חיפה. כן יצוין כי נכון למועד זה השינוי הנ"ל טרם הוצג בוות"ל וטרם התקבלה החלטה שלה לגביו".

בעתירה ציינו שלוש הרשויות המקומיות מהעמק, המנהלות בימים אלה מאבק נגד היוזמה הממשלתית להקמת שדה תעופה אזרחי משלים לנתב"ג במרחב קיבוץ רמת דוד בעמק, כי הן מעוניינות ש"בחיפה יוקם שדה תעופה בין לאומי משמעותי", וזאת תוך הסטה קלה של המסלול מזרחה כך שהוא יוארך לתוך שטח ים הצמוד לנמל המפרץ ולא על חשבון שטחי הנמל החדש.

למרות שבעתירה לא נדרשה גריעת שטחים מתחומי נמל המפרץ, בתגובתה לעתירה התנגדה חנ"י להארכת המסלול המבוקשת, בטענה שמסלול של 2,600 מטר יטיל מגבלות בנייה בשטח נמל המפרץ, מעבר לאלה שכבר נקבעו בתוכנית המפורטת: "לעומת השינוי שנקבע בהסכם עם עיריית חיפה, ההשלכות שתגרור הארכת המסלול לאורך הנדרש לטענת העותרים הן כבר עניין אחר לגמרי. הארכת המסלול תוך הטלת מגבלות לגבי שטחי המבנה הימי משמעה פגיעה קשה בנמל המפרץ. הטלת המגבלות סותרת את הוראות התוכנית המפורטת ואינה מאפשרת לבצע שימושים נמליים בשטחים שיועדו כשטחי נמל. השינוי המבוקש על ידי העותרים עלול להוביל חלילה לפירוק תשתיות שאושרו כדין ולהטלת מגבלות קשות על שטחי נמל תפעוליים נרחבים".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מתבקש להפעיל שדה תעופה בכל שטח נמל המפלץ המיותר

    להפקיע מידיית את נמל המפרץ לשלם לסינים דמי פיצוי ועל הבנייה ובמקום נמל מפרץ מיותר להקים על כל שטחו שדה תעופה ומסלול המראה ונחיתה מהים.

  2. תושב

    מקווה שתעשו להם את המוות.
    אני מאוד רוצה שדה, אבל לא בזמן הקרוב ולא לתת לראש העיר הנוכחי שום הישג. צריך להחזיר את חיפה לעידן האבן ולהשקיע בערים אחרות מסביב.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר