עינת קליש רות (צילום ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם. (צילום ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

קליש רותם מחתימה חברי קואליציה על "מסמך נאמנות"

לדברי גורמים המקורבים לראש העירייה, מדובר במסמך שבסך הכל מאשרר את החתימה על ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם כינונה של המועצה בקדנציה הנוכחית. אולם אין ספק, כי המטרה של קליש רותם היא לשמר את הקואליציה שנותרה לה ואף להרחיב אותה בשנית

פורסם בתאריך: 8.11.21 18:41

בימים האחרונים מתבקשים חברים מהקואליציה של ראש העירייה עינת קליש רותם לחתום על מסמך שבו הם מצהירים כי הם חלק מהקואליציה. המסמך זכה לכינוי הלא רשמי "מסמך נאמנות". לדברי גורמים המקורבים לקליש רותם, מדובר במסמך שבסך הכל מאשרר את החתימה על ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם כינונה של המועצה בקדנציה הנוכחית. אולם, אין ספק, כי המהלך מתבצע לאור הקמת המועצה הלעומתית ב-17 ביולי האחרון, כדי למנוע ניסיונות של חברים נוספים לעבור לשורות "קואליציית השינוי". נודע, כי חלק מהחברים כבר חתמו על המסמך.

הקמת המועצה לעומתית היוותה אות הפתיחה למאבק כוחות בין הצדדים, כאשר מצד אחד, קואליציית השינוי שואפת להגדיל את כוחה ולצרף לשורותיה את הסיעות שעוד נותרו נאמנות לקליש, בעיקר סיעת חד"ש, ומצד שני, קליש רותם שעושה הכל כדי לשמר את שרידי הקואליציה המקורית ואף להרחיב אותה בשנית, כדי להשיג רוב במועצה. בריאיון ל"כלבו – חיפה והקריות", הצהיר ממלא מקומה של ראש העירייה נחשון צוק שזו כוונתם.

 

יו"ר חיפה ביתנו, לזר קפלון, ששימש סגן ראש העירייה עד שהודח על ידי "קואליצית השינוי": "לא חתמתי. דיברו על זה משהו, אבל הזמנה רשמית לחתום עוד לא קיבלתי. שמעתי שיש איזשהו מסמך שרוצים להחתים את האנשים. אני תומך בהקמת קואליציה תחת ראש העירייה, עם מסמך או בלי מסמך. לא בטוח שאחזור לקואליציה, אבל אעשה הכל שקואליציה כזו תקום, אפילו אם אני לא אהיה חלק ממנה".

גורם בקואליציה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אפשר להבין את קליש. לאחר הקמת המועצה הלעומתית, חוזרות המנטרות כמו 'הרוסים לא איתך', 'הערבים לא איתך', ובצעד זה היא כביכול מאחדת מאחוריה את השורות של הקואליציה שעוד נותרה לה, כך שהיא יכולה לפנות לגורמים שפרשו ל'קואליציית השינוי' ולהרחיב שוב את הקואליציה שלה. המהלך גם נועד לשמור על הקואליציה שעוד נותרה לה".

יו"ר סיעת ש"ס, הרב אורי אוזן, מיוזמי "מסמך הנאמנות": "על מה הרעש והמהומה? מאד הגיוני שרוצים לתת גיבוי לראש העיר. זה לא סוד שאנחנו תומכים בראש העיר על מפעליה הטובים למען התושבים והעיר. אם זה לא היה, לא היינו שם. דווקא בזמנים כאלה צריכים לתמוך ולתת גיבוי. אנחנו מוקירים טובה לעינת, ואנחנו לצידה. גיבוש חברי הקואליציה הוא רק במטרה לשמר את הכוח הנאמן סביב ראש העיר ולהבטיח את ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בזמן כינון המועצה. אחדות ולכידות של חברי הקואליציה יביאו את הברכה, כדי לעזור ולסייע לתושבי העיר. נער הייתי ולא זקנתי ולא ראיתי שמרוויחים ממחלוקות. אין כלי שמחזיק ברכה אלא השלום. מכאן אני קורא לכל חברי מועצת השינוי לחדול ולבוא בדברים וליישר את ההדורים למען תושבי העיר. יש פה ראש עיר נהדרת, אישיות בפני עצמה שאפשר להגיע איתה להבנות ולקדם את חיפה למקומות אחרים לגמרי".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. קאליש .קאפיש?

    ממש לא איתך- ולא בטיח. חברי קואליציית השינוי! זו העת לפעול ולהדיח את השארית. היא הורסת לנו את העיר. קאליש
    הביתה!

  2. חיפה נהרסת

    עוסקת רק בעצמה והישרדותה
    איפה שרת הפנים סיימי את הקרקס

  3. אכראם

    שתחתים את ניר שובר , סיגל ציוני ואת החרדים. זו הקואליציה שלה. אם שהירה שלבי וזעתרה חותמים, הם יוצאים טיפשים לחלוטין ומפסידים את הציבור הערבי שממילא לא מחזיק מהם. בסיכומו של דבא: קליש מחוסלת ואת זה היא עשתה במו ידיה ובניהולו של נחשון צוק.

  4. אני

    כישלון אחד גדול. ושלא יהיו ספקות אין בי געגוע לקודם. הוא הרס את העיר והיא ממשיכה. צריך לחולל פה שינוי רציני עם אנשים חדשים ולא כל הסיאוב הזה שהורס את העיר. עוד שנה יתחילו עם הבחירות ואני תקווה שיגיע אדם רציני שיוכל להוביל את העיר הזו קדימה

  5. וואו כמה טוקבקים מטעם אופוזיציית היונה יהב

    היא גמורה
    קליש מחוסלת
    אין לה סיכוי
    קליש כישלון
    קליש קלישאה

    אותם המשפטים הקצרים שמילאו את הפייסבוק בימים האחרונים של קמפיין הבחירות האחרון כשהבינו כל הלא יוצלחים שאי אפשר להתעלם מקליש.
    אז יפה, כי גם בבחירות הבאות קליש תיבחר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר