בניין עיריית חיפה (צילום: RnDmS/depositphotos.com)
בניין עיריית חיפה (צילום: RnDmS/depositphotos.com)

"הסכם הפשרה" שיידון במועצת העיר אינו מקובל על התובעים

מועצת העיר אמורה להצביע היום על אישור הסכם הפשרה מול בעלי קרקעות במבואות הדרומיים של העיר שקרקעותיהם הופקעו וייעודן שונה מייעודן המקורי. אך בא כוח התובעים עו"ד שחר הררי טוען: "מישהו צריך להגיד לחברי המועצה שעושים מהם צחוק, שהם הולכים להצביע על משהו שכלל לא מקובל על הצד השני"

פורסם בתאריך: 12.2.23 14:18

מועצת העיר אמורה להצביע היום (ראשון) בישיבה שלא מן המניין על אישור הסכם הפשרה מול בעלי קרקעות במבואות הדרומיים של העיר שקרקעותיהם הופקעו וייעודן שונה מייעודן המקורי. אלא של"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי ההסכם כלל אינו מקובל על התובעים.

כזכור, בית המשפט המחוזי חייב את עיריית חיפה לשלם פיצוי של 30 מיליון שקל לבעלי הקרקעות, וזאת לאחר שנים של ניסיונות להגיע להסדר פשרה. בפסק הדין שניתן בחודש נובמבר 2020 כתבה השופטת ריבי למלשטריך-לטר כי "המסקנה המתבקשת היא שלתוכנית היו תוכניות עוקבות ששינו באופן מהותי את ייעודה המקורי שחייב את המפקיעה לאפשר לנפקעים לרכוש את אדמותיהם". עוד נכתב כי הצדדים ניסו להגיע לפשרה וכי "באי הכוח של הצדדים ניהלו במשך שנים משא ומתן ארוך ומתיש לפשרה, שאמנם הבשיל לחתימה, אך כפי שדווח לי סירבה ראש העיר להביאו לאישור מועצת העיר. בכך אפסה ההזדמנות לפשרה".

העירייה והועדה המקומית הגישו ערעור לבית המשפט העליון על פסק הדין, ומחוץ לפרוטוקול הציע בית המשפט לעירייה להגיע לפשרה תוך 45 יום על 75 אחוז מסכום פסק הדין שניתן במחוזי. לקראת ישיבת המועצה היום קיבלו חבריה את הסכם הפשרה, אך כעת מתברר כי הוא כלל לא מקובל על התובעים.

בא כוחם של התובעים עו"ד שחר הררי אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "היה הסכם שהגענו אליו במסגרת הדיון במחוזי אחרי שנתיים-שלוש של משא ומתן ואשר היה מקובל על כל הדרגים המקצועיים בעירייה, ואז ראש העיר סיקלה את האישור שלו במועצת העיר. ולפתע קיבלנו ביום רביעי הסכם עם עשרות תיקונים שלא מקובלים עלינו".

 

 

לדבריו של הררי, "אם העירייה היתה חוזרת להסכם המקורי, בהחלט היה על מה לדבר, אבל הם מביאים להצבעה הסכם שונה בתכלית מהסכם הפשרה המקורי, וזה לא מקובל עלינו. אמרתי ליועצת המשפטית של העירייה שאני לא מנהל את המשא ומתן מחדש, שאם הם חוזרים להסכם הקודם אנחנו איתם, ואם לא נודיע – לבית משפט שייתן פסק דין. ואכן, ביום חמישי שלחתי הודעה לעליון על כך שאני מבקש פסק דין. הם פשוט עובדים על עצמם. זה לא הסכם פשרה, אלא משא ומתן שהם מנהלים עם עצמם. מישהו צריך להגיד לחברי המועצה שעושים מהם צחוק, שהם הולכים להצביע על משהו שכלל לא מקובל על הצד השני והוא בכלל לא בסיס לפשרה".

חברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג: "אנחנו מקווים שלישיבה היום תועיל בטובה הגברת עינת קליש רותם להגיע כי היא זו שזימנה אותה, ולתת הסברים מדוע במשך שנים היא סיקלה הסכם פשרה שהעמיד את עיריית חיפה בחשיפה גבוהה לתשלום של עשרות מיליוני שקלים ולתביעה של השבת בעלות בהמשך. הבאת ההסכם לאישור המועצה ללא הסכמה של התובעים היא ניסיון של ראש העיר להתל לא רק בחברי המועצה אלא גם בבית המשפט העליון. קליש רותם ממשיכה להוכיח שוב ושוב שהיא חושבת שהיא מעל החוק ושהחלטות בתי המשפט לא מחייבות אותה".

גולן שטיינברג הוסיפה: "נבקש לקבל את כל הנתונים על הסיבה לכך שהסכם הפשרה לא הובא לדיון במועצה כבר לפני שנתיים, ונבקש את כל החומרים שיש בידיה ושאותם היא הסתירה מהמועצה כדי להבין מה עומד מאחורי הצעתו של בית המשפט העליון. רק כשיהיו בפנינו כל החומרים נוכל לקבל החלטה מושכלת. ככל שראש העיר לא תתייצב לישיבה כדי לתת הסבר, לא נוכל להצביע על אישור ההסכם שממילא אינו מקובל על הצד השני".

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר