דוד עציוני והרב אבי ויצמן, אתמול (צילום: מאיר רפאל ביטון)
דוד עציוני והרב אבי ויצמן, אתמול (צילום: מאיר רפאל ביטון)

מגעים בין עציוני ליו"ר המועצה הדתית לשעבר הרב ויצמן

דוד עציוני נפגש עם הרב אבי ויצמן בניסיון לגייס תמיכה מהמגזר החרדי. ויצמן, שבעבר שימש חבר מועצת עיר מטעם ש"ס וסגן ראש העיר, מתעתד לרוץ ברשימה עצמאית, ומקורבים אומרים כי בכוונתו לבקש את ראשות המועצה הדתית. עציוני: "אנחנו בוחנים שיתופי פעולה". ויצמן: "המרקם החיפאי העדין די מתאים לגישה שלו"

פורסם בתאריך: 4.4.23 07:59

דוד עציוני, שהיום צפוי להעלות את קמפיין הבחירות שלו לראשות העיר, נפגש אתמול (שני) לראשונה עם הרב אבי ויצמן, אשר שימש חבר מועצת עיר מטעם סיעת ש"ס במשך 20 שנה מטעם ש"ס, כיהן במשך קדנציה אחת כסגן ראש העיר של עמרם מצנע והיה יו"ר המועצה הדתית בעיר.

לאחרונה התפטר עציוני מתפקידו כמשנה למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון – תפקיד שאליו הוא עבר לאחר שהתפטר מתפקיד סגן ראש העיר ביולי 2021. ההערכות במערכת הפוליטית הן כי עציוני מתכוון להכריז על התמודדותו לראשות העיר בבחירות הקרובות. בינתיים הוא מכין את השטח. בדצמבר פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" כי עציוני נפגש עם ראש העיר לשעבר יונה יהב לאחר תקופה ממושכת של יחסים רעועים שהחלה בסוף קמפיין הבחירות של שנת 2018, כאשר עציוני פרש מהמירוץ לראשות העיר ותמך בעינת קליש רותם.

עציוני מחזיק בסקר שערכה סיעתו חיפה מתחדשת במרץ אשתקד, ולפיו אם בבחירות יתמודדו עציוני וקליש רותם זה מול זו, הוא צפוי לקבל 39 אחוז מקולות הבוחרים בעוד שראש העיר המכהנת תקבל רק 19 אחוז מהקולות. עם זאת, יש לציין כי הסקר לא כלל מתמודדים נוספים שבינתיים הודיעו על התמודדותם.

 

 

הפגישה בין עציוני לויצמן מצביעה על כך שעציוני בוחן את הדופק במגזר החרדי. ויצמן מתעתד לרוץ בבחירות ברשימה עצמאית, ומקורביו אומרים כי בכל משא ומתן קואליציוני הוא יבקש לקבל לידיו את ראשות המועצה הדתית.

עציוני מסר בתגובה ל"כלבו – חיפה והקריות": "אנחנו בוחנים שיתופי פעולה. אני נפגש עם כל האנשים הטובים שרוצים לסייע לעיר. הרב ויצמן, שבעבר כיהן כסגן ראש העיר וכראש המועצה הדתית ותרם רבות לעיר, הוא אדם רב פעלים, והשפעתו ותרומתו ניכרות עד היום".

ויצמן: "ממה שהבנתי, עציוני נפגש עם כל הפלגים ורוצה לשמוע את כל הדעות. הוא בחור נחמד, צעיר ונמרץ. אני מאמין שהמרקם החיפאי העדין די מתאים לגישה שלו. היום חיפה היא שטח הפקר. דווקא כעת, כשהעם מפולג בגלל מה שקורה ברמה הארצית, צריך לעבוד בתבונה ולהאמין שאחים אנחנו. אני מאמין שזה המפתח לניצחון. עציוני מבין את המערכת המוניציפלית, הוא לא בא משום מקום, ממה שהתרשמתי, הוא לא אנטי דת בניגוד לאלה שחושבים שתהיה פה איראן. אני לא שואף לראשות המועצה הדתית, אני לא שם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. צביקה ב.

    עציוני זה חתיכת כלומניק. שלוש וחצי שנים היה סגן ראש עיר. מישהו זוכר משהו שהוא עשה למען העיר ותושביה?

  2. גליה

    הגיע הזמן למישהו צעיר שיחייה את חיפה. העיר נראית כמו מרכז גאריטרי.

  3. עדנה, כרמל

    לעומת בדיחות כמו צביקה ברבי או שרית גולן שטיינברג, דוד עציוני הצעיר והמוכשר הוא בהחלט שידרוג. ליגה אחרת.

  4. מי שלא תושב חיפה לא מוזמן

    עדנה למה ללכלך על אנשים זה לא יפה הצעיר והמוכשר שבחרת לעצמך וזכותך לבחור מה שבא לך חוץ מלהצטלם ולעשות פגישות ספינים ושתערך כתבה עליו לא עשה כלום ושום דבר שהיה סגן ראש עיר שנתיים וחצי,במקום להילחם במקום שלו בקואליציה ברח לעבודה נוחה במשרד ממשלתי ועכשיו אין לו עבודה אז הוא מחפש ג'וב כראש עיר זאת ההבטחה הגדולה?

  5. זיכרון קצר

    גליה מישהו צעיר זה לא מספיק הבחור הי שנתיים וחצי סגן ראש עיר וגרם לנזקים ביחוד לתקציב 2021 שהעביר ב9-20 והיה יו"ר וועדת הכספים וחברי המועצה אכלו לוקש, אבל המועצה הלעומתית גילתה את החורים בגבינה השוויצרית וביזבוזי שכר של עשרות מיליונים
    הוא פוליטיקאי ולא מתאים להיות ראש עיר מקצועי

  6. חיפאי מעל 60 שנה

    תתרחק מחיפה היפה, לא רוצים לראות אותך יא בוגד, חובר למי שייתן לו כיסא משכורת גוב… אתה לא אמין אזרח סוג ׳ב׳ של חיפה, אנחנו רוצים ראש עיר סוג א !!!

  7. א.ד.

    מכיר את עציוני מהשנתיים שהיה סגן ויו"ר החברה הכלכלית
    הגיע רק להצטלם. ישב שעות בשיחות טלפון לקבל איזה ג'וב בקק"ל.
    היה חסר השפעה לחלוטין על העבודה בחברה ולא הציע שום כיוון או יוזמה. לא ניהל כלום ועוד סידרו להם מזכירה ועוזר שעשו כלום גם כן. לו"ז של פגישות סרק וסשן צילומים ולנסות לארגן פה ושם ראיון לתקשורת בארץ.
    ךףלדעתי לא ניהל מעולם שום דבר ופשוט ללא הנסיול המתאים. אולי כאיש יחבי ציבור לעירייה הייצי מעסיק אותו הבנתי שבעבר היתה לו חברה ליח"צנות. נראה לי רק בזה הוא מבין ובעיקר יח"צ לעצמו.

  8. אלי

    אם ויצמן החבר שלך , אז אני מבין בדיוק מה יחסי הכוחות שלך

    ויצמן בדיחה עלובה שלא שווה 500 קול ביום הכי טוב , אתה שורף קשרים עם ש"ס , רץ ליהב .

    בקיצור חבוב אתה עדיין צוציק שלא מבין מפה

    כנראה בורובסקי יקח את הבחירות , או אלעזר שטרן אם יכנס מספיק מוקדם לקלחת וגם אז , הסיפור עם המגרסה , כתם רציני בשבילו

  9. מועמד נטול אג'נדה אבל עם כיסים עמוקים לשלטים

    עציוני יכול לתלות 100 שלטי ענק שלו כמו שליט צפון קוריאה
    לא יעזור הוא פשוט לא מנוסה לא אמין ולא בא עם שום בשורה
    גם לא ברור מי רץ איתו ומה האג'נדה שלו

  10. די לעסקנים

    עציוני חסר כישורי ניהול
    במשרד השיכון בכלל לא הרגישו שהוא קיים
    בכל תפקיד שהוא מתמנה אליו בקשרים וכספים (ע"ע שלטים) אומרים שלא עסק בכלום.
    בקיצור מועמד נפל. למה אין אנשים ראויים צעירים – מהנדסים מנהלים מחנכים שיתמודדו??
    למה רק עסקנים ליגה ד'

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר