יאיר לפיד, יונה יהב ובני גנץ (צילומים: עמוס בן גרשום, לע"מ; מיכה בריקמן)
יאיר לפיד, יונה יהב ובני גנץ (צילומים: עמוס בן גרשום, לע"מ; מיכה בריקמן)

פרסום ראשון: יהב מנהל מגעים עם גנץ במקביל למשא ומתן עם לפיד

לנוכח הסחבת עם יש עתיד נפגש יונה יהב עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כדי לנסות לגייס את תמיכתו. הבעיה: גנץ נחשב לפטרון הפוליטי של יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן, שגם הוא מתמודד על ראשות העיר. וגם: היעלמותם של אנשי יש עתיד בחיפה אחרי הפגישה עם יהב והדרישה לתקציב בחירות של 2.5 מיליון שקל

פורסם בתאריך: 3.7.23 07:52

במטה של יונה יהב בוחנים אפשרויות תמיכה נוספות בו לנוכח הסחבת במגעים עם יש עתיד, ול"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי יהב נפגש בשבוע שעבר עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כדי לנסות לגייס את תמיכתו. הפגישה עם גנץ, שנחשפת כאן לראשונה, עשויה לטלטל את המערכת הפוליטית שכן גנץ נחשב לפטרון הפוליטי של יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן, שהכריז גם הוא על התמודדותו לראשות העיר.

גנץ ציין בפגישה עם יהב את מחויבותו להאן ואת עמידתו של האן לצדו לאורך השנים. "יהב הגיע לפגישה מגובה בסקרים מחמיאים", אומר גורם המעורב בפרטים, "בפגישה הוצע לגנץ לתמוך ביהב ולקבל ראש עיר בעיר השלישית בגודלה בישראל. הוצע לגנץ לתמוך ביהב לראשות העיר ובירוקים למועצה. השיחה היתה ידידותית מאוד, והם סיכמו שגנץ יחזור ליהב עם תשובות. מעבר לכך, במטה יהב אמרו לגנץ כי הם לא מעוניינים בשום תקציב בחירות ממנו, רק בתמיכתו".

הפנייה של יהב לגנץ נעשתה משיקולים פוליטיים גרידא. במטה שלו רואים את הנסיקה של גנץ בסקרים לעומת הירידה של לפיד, ומעריכים כי ההתנגדות ללפיד בקרב הציבור החרדי עשויה להיות ליהב לרועץ בהרכבת הקואליציה, אם ינצח כמובן. יהב מעוניין בקואליציה רחבה שתכלול את הסיעות החרדיות והדתיות לאומיות ואת הליכוד, וריצה משותפת עם חברי סיעת יש עתיד במועצה עלולה לחבל לו במשא ומתן הקואליציוני ובגיוס תמיכה לראשות העיר.

"יהב רוצה ליצר בחיפה את שיתוף הפעולה שכולם מייחלים לו במדינת ישראל – הליכוד, המחנה הממלכתי ויש עתיד", אומר מקורב ליהב, "שים את עצמך במקום יהב – איך לדעתך היתה ההתנהלות של יש עתיד מולו, בעיקר לנוכח העובדה שהם ניסו להיכנס לקואליציה של עינת קליש רותם אחרי שהם רצו לבחירות איתו? זו היתה שערורייה. איך אתה חושב שיהב הרגיש?".

 

 

לאן נעלם אבוחצירה?

בינתיים, היום (שני) אמורה להתקיים פגישה בין יהב לאנשי יש עתיד כדי לדון בשאלה "יחסינו לאן?". את יש עתיד ייצגו ח"כ מאיר כהן, מנכ"ל הכנסת לשעבר והיום מנהל הבחירות המוניציפליות של יש עתיד גיל סגל וחבר המועצה יוסי שלום, ומהצד השני יגיעו יהב בעצמו ומנכ"ל העירייה לשעבר גדי מרגלית.

אל השיחות עם יש עתיד מגיע יהב עם משקעים. הניסיון שלו לחבור ללפיד היה טבעי מבחינתו. בבחירות הקודמות הם רצו ברשימה משותפת שהורכבה בשיטת הריץ'-רץ' – יהב הוצב במקום הראשון ברשימה, נציג יש עתיד דאז שי אבוחצירה במקום השני וכן הלאה. לפני כארבעה חודשים נפגשו יהב, אבוחצירה ושלום, שאמור להוביל את יש עתיד בחיפה, וסיכמו לרוץ גם הפעם ביחד ובאותה השיטה. "יהב, אבוחצירה ושלום ישבו אצל חיים גרשון, חברו של יהב, ואמרו שעושים קופי-פייסט ל-2018. הם לחצו הידיים והתחבקו, ומיד לאחר שהלכו הם נעלמו והפסיקו לענות לטלפונים", מספר מקורב לצדדים.

הנתק הגיע לאחר שב"כלבו – חיפה והקריות" פורסם כי ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד שוקל להתמודד על ראשות העיר. ביש עתיד חיפה ובמחנה של יהב הופתעו מאוד מהפרסום. ביום חמישי לפני שבוע וחצי נפגשו יהב ומרגלית עם לפיד ועם מנכ"לית מפלגת יש עתיד אטל הובן. בפגישה הביע לפיד תמיהה על כך שיהב הכריז על התמודדותו מבלי לפגוש אותו. מנגד, יהב ומרגלית סיפרו על ההסכמות שהושגו מול אבוחצירה ושלום ועל ההפתעה שציפתה להם כששטרן התחיל לבדוק את השטח. הם גם לא שכחו לציין כי רק לאחר ששטרן הכריז כי לא יתמודד, יש עתיד חזרה לשולחן הדיונים.

"בפגישה אמרו יהב ומרגלית ללפיד שהם כבר לא באותו המקום ושהם רצו קדימה", מספר גורם המקורב ליהב, "הובן אמרה שאבוחצירה ושלום לא ידעו על המהלך של שטרן ושזה היה הרעיון של סגל, מנהל הבחירות המוניציפליות של יש עתיד. אבל חד משמעית הם נעלמו כשהשם של שטרן עוד היה רלוונטי. פשוט התאדו".

למרות התסכול של יהב מההתנהלות של יש עתיד, בפגישה עם לפיד סוכם שיהיה שיתוף פעולה בין הצדדים ושהובן ומרגלית ייפגשו על מנת לקדם את המשא ומתן. אלא שביום ראשון שעבר התקשר מרגלית להובן כדי לקבוע פגישה, ונדהם לשמוע שמי שמופקד על העניין הוא סגל, שנמצא בכלל בחו"ל וצפוי לשוב למחרת. מרגלית עוד ניסה לקבוע פגישה להמשך השבוע, אך לא זכה לתשובה מיש עתיד. במטה של יהב פנו לשלום כדי לבדוק לאן נושבת הרוח, ובין הצדדים נקבעה פגישה לאתמול, שכאמור נדחתה להיום.

 

שי אבוחצירה (צילום: אלדד צלמים)

שי אבוחצירה (צילום: אלדד צלמים)

 

2.5 מיליון שקל וצפונה

בדרכם לחיפה אחרי הפגישה עם לפיד קיבלו יהב ומרגלית הודעה על פוסט שפרסם העיתונאי עמית סגל, ולפיו לפיד נפגש את מנדי רבינוביץ', מנהל בית בירם שעדיין לא הודיע על ריצתו לראשות העיר. במחנה יהב זעמו. "הם לא הופתעו מהפגישה עם רבינוביץ', אבל כשאתה יוצא מפגישה שבה נסגר כי הצדדים ישתפו פעולה, מה רבינוביץ' קשור עכשיו לעניין?", אומר מקורב ליהב, "בכל סקר הוא לא מקבל יותר משלושה אחוזים. ללפיד יש סקרים של מנו גבע. הוא יודע מיהו המועמד המוביל".

לנוכח ההתנהלות והסחבת, במטה יהב העלו את הדרישות באשר לחיבור עתידי עם יש עתיד. אם תחילה נדונה הצבתו של שלום במקום השני ברשימה המשותפת, הדבר ירד מהפרק, ואת המקום השני תאייש סופי נקש שהנהיגה את מועצת השינוי ביד רמה ונותרה נאמנה ליהב ולדרכו. ההתנהלות של שלום מול יהב כשעלה שמו של שטרן וניסיונותיו של חבר המועצה לחבור לקליש רותם במהלך הקדנציה הותירו ביהב משקעים עמוקים, ובמטהו אפילו לא מוכנים להבטיח ששלום יוצב במקום השלישי.

יתרה מכך, במטה דורשים מיש עתיד תקציב בחירות של לא פחות מ-2.5 מיליון שקל. "ביש עתיד דיברו על חצי מיליון שקל אם יהב ויש עתיד ירוצו יחד, והשמועות הגיעו לאוזניו של יונה", מספר מקורב לראש העיר לשעבר, "אלא שעד רגע זה הם לא אמרו כמה הם ישימו. אם השיחות יתחדשו, יהב כבר ידרוש 2.5 מיליון שקל וצפונה".

שלום מסר בתגובה: "לא ידוע לי שיהב נפגע, אני לא מכיר את זה. הייתי בקשר עם מי שצריך להיות בקשר. לאורך כל התקופה יהב ואני היינו בקשר. אנחנו בקשר שלא נפסק כבר שנים".

אבוחצירה בתגובה: "אני לא מתעסק בפוליטיקה".

 

יוסי שלום (צילום: בועז כהן)

יוסי שלום (צילום: בועז כהן)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. ניר

    יונה יהב איזה סרחון. אתה תלך עם מי שיתן לך כסף. אין לך שום ערכים, שום מוסר. רק כסף. איזה סרחון.

  2. חדווה, כרמל

    יהב נואש. אחרי ההשפלה שספג במשך חמש שנים הוא יעשה הכל כדי לחזור. אחרי הכל, בגילו ובמצבו אין לו מה להפסיד.

  3. יעל

    יונה, גנץ הרבה יותר טוב עבורך מלפיד.
    הלוואי ויחזור יונה יהב לראשות העיר. עשה ועוד יעשה הרבה יותר לטובת העיר חיפה ותושביה.
    אדם משכמו ומעלה עם כישורים ויכולות הרבה מעל לכל מועמד אחר.

  4. יועץ עמדות הציבור

    חיפה לדאבון תושביה ואזרחיה היקרים ,ובכלל (ובחוות דעת של מס' פרופ' מבית הספר למדע המדינה באוניברסיטת חיפה-העוסקים בניתוח סקרים ,ועמדות הציבור החיפאי)…..פשוט (וקשה לומר) "מ ת פ ר ק ת" ……. ,ולאורך שנים משלמת בגדול, על אזלת היד של מנהיגיה בעבר ובהווה, וניתן להאשים בעוולה הקשה כמובן גם את ההנהגה הלאומית של הממשלות בירושלים ,וגם ובמיוחד את ההנהגה המקומית….!!! וכיום כתוצאה מהמשבר הקריטי הפריפריאלי הדמוגרפי הקשה, ולאור הכשלים בקידום טיפוח והבטחת רב ליהוד הצפון ,חיפה נמצאת בהגירה שלילית של הצעירים והמשפח' הצעירות . באשר לדאבונם ,גם אלה שנולדו וגדלו בחיפה …… לא רואים כיום בחיפה ,מקום להקים ולגדל משפחה ,ולהתגורר בה, ופשוט בורחים מכאן….. ,,,,,,חיפה זועקת לשמים……הצילו…!!! זקוקה לתכנית רב לאומית תכנית חירום-חומש היקפית, בסיוע ובהתערבות של מוסדות ממשלתיים….. ,באמצעות תכנון רוחבי מקיף במטרופולין ,בהשקעות והקצאה של תקציבי מגה ענקיים ,לפיתוח אזרחי נרחב ,…. ,ורק אז אולי אלה יצליחו לגרום לשינוי המתבקש, בתפיסה האסטרטגית והבנת המכלול והבעיות גם הכלכליות-הדמוגרפיות , ומיוחד הביטחוניות המאיימות עלינו …..,שעומדות לפתחנו בחלק הגיאוגרפי הצפוני של מדינת ישראל……!!!, ובהסתכלות לעבר החתך הדמוגרפי, ולעבר עתידה של המדינה בשנים הבאות בצפון הארץ……וביחד עם התפיסה והחשיבות העליונה ,לשקם ולהוציא את חיפה מהמצב האקוטי ,משבר המטרופולין הגדול ביותר של עיר ואם במדינת ישראל -"חיפה כבירת הצפון " ,במדינת הצפון………מכאן נראה שהמשימה הכוללת ענקית ולא פשוטה ,וגדולה עשרות מונים על כל מועמד המתמודד כרגע ,ומכאן גם לא נראה עדיין ,כי מטה של מועמד כזה או אחר ,קוסם וגאון ככל שיהיה, ושאולי יצליח גם להיבחר לרה"ע , לא נראה כי יהיה מסוגל בכוחות עצמו , להבטיח ולהוביל את הרביזיה והשינוי הנדרשים והמתבקשים…., להביא סוף סוף ……את עגן היציבות למהפכת המטרופולין הצפוני ,והשדרוג המבני המתודולוגי העירוני הגדול שחיפה העיר זקוקה לו ,ובאפן נואש ביותר……….(פורום חיפה החדשה)

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר