טלי משולם איטח (צילום: ארז שטיינר)
טלי משולם איטח (צילום: ארז שטיינר)

"קליש רותם הפנתה עורף": משולם איטח מצטרפת לשטרית

טלי משולם איטח, לשעבר חברת מועצת העיר מסיעת חיים בחיפה ומתומכיה הגדולים של עינת קליש רותם, מצטרפת לרשימת התושב במרכז של יעקב שטרית: "היא לא הצליחה בתפקיד ראש העיר, זה ברור כשמש לכולם. היא נתפשת כאכזבה אצל הרבה מאוד תושבים. היא פשוט לא סיפקה את הסחורה, בלשון המעטה"

פורסם בתאריך: 13.7.23 13:15

חברת מועצת העיר לשעבר והפעילה החברתית טלי משולם איטח מצטרפת לרשימת התושב במרכז של יו"ר ועד רובע נוה שאנן יעקב שטרית.

בשנים 2018-2013 שימשה משולם איטח חברת מועצה מטעם חיים בחיפה של עינת קליש רותם, ולפני הבחירות בשנת 2018 היא פרשה מרשימתה של קליש רותם והתמודדה ברשימה עצמאית – לב השכונות – שלא עברה את אחוז החסימה. בחמש השנים שחלפו מאז המשיכה משולם איטח לפעול למען תושבי השכונות.

"כמי שפועלת זה עשור בהתנדבות למען תושבי העיר החלטתי להשתלב ברשימה שתפעל אך ורק למען התושבים ותציב את התושב במרכז בכל הפרמטרים – דבר שישדרג את רמת החיים ואת השירותים העירוניים שהם זכאים להם בכל תחומי האחריות של העירייה", אומרת משולם איטח, "ברשימת התושב במרכז יש קבוצה איכותית של אנשי עשייה שפועלים כבר שנים רבות למען התושבים בכל רחבי העיר. העירייה שכחה את התושבים, זו עירייה לא מתפקדת בלשון המעטה. מצפה לנו הרבה עבודה קשה בשיקום העירייה ובהחזרת אמון התושבים בה".

ישבת לצדה של קליש רותם במועצה לפני שהיא נבחרה לראשות העיר, ואת מכירה אותה היטב. מדוע את לא תומכת בה גם כעת בהתמודדות לראשות העיר?

"אני מכבדת אותה מאוד כאדם ומודה לה על ההזדמנות שהיא נתנה לי להיכנס לחיים הציבוריים. עם זאת, כבר לקראת סוף הקדנציה הקודמת החלטתי להתמודד ברשימה עצמאית ולא כחלק מהרשימה שלה כי הבנתי שלא אוכל לפעול בצורה עצמאית ולפי תפישת העולם שלי אם אהיה ברשימה שלה. צריך לומר את הדברים בצורה ישירה, ברורה וחדה – קליש רותם לא הצליחה בתפקיד ראש העיר, זה ברור כשמש לכולם. אני מסתובבת הרבה בשטח, והיא נתפשת כאכזבה אצל הרבה מאוד תושבים. היא פשוט לא סיפקה את הסחורה שתושבי חיפה ייחלו לה, וזה בלשון המעטה. אני חושבת שהטעות הכי גדולה שלה היתה שהיא הציבה את האנשים הלא מתאימים בתפקידי מפתח. היו סביבה הרבה מאוד אנשים מוכשרים ונאמנים לה שהלכו איתה במשך שנים, והיא הפנתה להם עורף. במקום זה היא לקחה אנשים שבסופו של דבר בגדו בה ופעלו נגדה ונגד האינטרס הציבורי של קידום, שדרוג והשבחה של העיר".

 

 

לדעתך, היו עוד טעויות?

"הטעות השנייה שלה היא ההתנהלות והתקשורת מול חברי מועצת העיר. במקום לייצר קואליציה רחבה ככל האפשר עם ייצוג ציבורי רחב ועם לגיטימציה ציבורית רחבה, היא בחרה להישען על קואליציה צרה של 16 חברי מועצה בלבד מתוך 31. בקואליציה כזאת המשקל הסגולי של כל חבר מועצה גדל, ואיתו גדלים גם הסחטנות הפוליטית והסיכונים. במצב דברים זה, הקואליציה התפרקה ותושבי העיר נתפסו כבני ערובה במלחמות בין חברי המועצה לבינה".

לדבריה של משולם איטח, "יש נטייה לנבחרי ציבור וגם למועמדים להציג רעיונות ומיזמים גדולים שהם חזון ל-20 ול-30 שנה קדימה, כאשר במקביל ההזנחה גוברת והטיפול היומיומי והשירות לתושבים לא קיימים. מה שקורה כאן זה כישלון. העיר מלוכלכת, מוסדות חינוך מתוחזקים בצורה רשלנית, אינספור בורות בכבישים ומדרכות שבורות, הדשא בגינות הציבוריות יבש וצהוב, מתקני משחקים לא מתוחזקים, ואין אירועי תרבות וספורט. העיר כבויה ומוזנחת. כשרוב חברי המועצה עסוקים רק במלחמות פנימיות ולא בייעוד שלשמו הם נבחרו, מי שמשלמים את המחיר הם התושבים".

והרשימה שלכם תוכל לתקן את זה?

"נוצר מצב של נתק חמור בין העירייה לתושבים, והעירייה חדלה לתפקד. רואים את זה בכל מקום בעיר. התושב במרכז באה לתקן את המחדל הזה ולפעול למען התושבים בלבד. כשניבחר, הסיעה תהיה הגורם הכי יציב במועצת העיר ופוליסת ביטוח מול כל ראש עיר שייבחר. לא נאפשר מצב של חוסר תפקוד טוטאלי כמו שאנחנו עדים לו בקדנציה הנוכחית, ונפעל ביחד כאנשים שצמחו מהשטח לשים את התושב במרכז בכל הפרמטרים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אייל

    קליש פשוט לא מסוגלת לנהל.
    נחשון צוק ניהל אותה כמו כפפה על היד שלו
    את התסכול מחוסר היכולת שלה לנהל היא הוציאה על האנשים שהיו סביבה לכן כולם עזבו בטריקת דלת.
    לתושבי חיפה מגיע ראש עיר מנוסה שיורד לפרטים ויוכל לעשות הרבה התייעלות בעירייה לקצץ מ-400 עובדים בשכר בכירים שחצי מהם מיותרים.
    שזו הבעיה העיקרית וכל ראשי העיר מצנע יהב קליש פחדו לגעת במנגנון הענק והיקר של מנהלי אגפים בעירייה וגמלאים ולקצץ במשכורות ובפנסיות הענקיות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר