טטיאנה ג'ון ודוד עציוני (צילומים: יוסי סימקין, מיכה בריקמן)
טטיאנה ג'ון ודוד עציוני (צילומים: יוסי סימקין, מיכה בריקמן)

עציוני בניסיונות להשיג את תמיכת ישראל ביתנו

אחרי העבודה ומר"צ, דוד עציוני נפגש עם יו"ר רשימת חיפה ביתנו טטיאנה ג'ון במטרה להשיג את תמיכתה בו לראשות העיר. עציוני: "חיפה היא עיר קולטת עלייה, ונשמח שג'ון ורשימתה יחליטו לתמוך בי לראשות העיר". ג'ון: "נתמוך רק במועמד שיקדם את האינטרסים של הציבור החילוני ויתמוך באג'נדה הליברלית"

פורסם בתאריך: 3.9.23 16:13

המועמד לראשות העיר דוד עציוני נפגש עם יו"ר רשימת חיפה ביתנו טטיאנה ג'ון במטרה להשיג את תמיכתה בו לראשות העיר. עציוני מנסה להשיג תמיכה רחבה ככל האפשר מרשימות מקומיות וממפלגות ארציות, ועד כה הוא ניהל מגעים עם מפלגת העבודה ונפגש עם ראשי מר"צ בחיפה.

ציבור העולים ממדינות חבר העמים הוא נתח אלקטורלי שהמתמודדים לתפקיד ראש העיר משחרים לפתחו. מלבד העולים הוותיקים, בדוח שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשבוע שעבר, בשנת 2022 הגיעו לחיפה 7,776 עולים – 5,742 מרוסיה, 1,196 מאוקראינה ו-304 מבלארוס. בבחירות 2018 קיבלה חיפה ביתנו, שהיתה אז הרשימה היחידה שפנתה לקהל דוברי הרוסית, 5,625 קולות שזיכו אותה בשני מנדטים. בבחירות 2013 קיבלה הרשימה 6,582 קולות שזיכו אותה בשלושה מנדטים.

לקראת בחירות 2023 מתחרות על קולותיהם של העולים ממדינות ברית המועצות לשעבר שלוש רשימות, שבין שתיים מהן שוררת יריבות עתירת אמוציות. האחת – דא חיפה בראשותו של לזר קפלון, שבקדנציה הנוכחית נכנס למועצת העיר מטעם חיפה ביתנו עד להכרזתו על פרישה ממנה, והשנייה – חיפה ביתנו בראשותה של ג'ון. אגב, מטות הבחירות של השניים שוכנים ברחוב הרצל בהדר. לעת עתה, קפלון שהכריז על ריצתו לראשות העיר לא מתכוון להסיר את מועמדותו, בעוד שחיפה ביתנו לא מעמידה מועמד מטעמה. זוהי הסיבה לניסיונות של עציוני להשיג את תמיכתה.

 

 

במסגרת ניסיונותיו לקבל תמיכה מדמויות בולטות במגזר דוברי הרוסית אמור עציוני להיפגש עם איש חיי הלילה מישה גורדון, מבעלי מועדון השקולה בעיר התחתית, במטרה להציע לו להצטרף לשורותיו. גורדון במערכות הבחירות האחרונות סירב להזדהות פוליטית. "אני נפגש עם כל מי שמבקש לפגוש בי", מסר גורדון בתגובה.

עציוני: "ג'ון היא חברה יקרה. אשמח לשתף איתה פעולה ולקדם את חיפה בנושאים החשובים לחיפאים ולציבור דוברי הרוסית בעיר. חיפה היא עיר קולטת עלייה, עם אוכלוסייה דוברת רוסית מהגדולות בישראל, שהיא אוכלוסייה תורמת ואיכותית, ונשמח שג'ון ורשימתה יחליטו לתמוך בי לראשות העיר".

ג'ון: "חיפה ביתנו מקבלת פניות מהמועמדים לראשות העיר. הרשימה הודיעה שהיא תתמוך אך ורק במועמד שיקדם את האינטרסים של הציבור החילוני ויתמוך באג'נדה הליברלית. כשליש מתושבי חיפה הם דוברי רוסית מכל העליות, אנחנו מגזר הכי גדול בעיר, ולצערי בשנים אחרונות המגזר הזה לא מיוצג כראוי במועצת העיר. לראשונה מאז העלייה הגדולה של שנות ה-90 אין אפילו 'תפקיד כבוד' של סגן ראש עיר לדובר רוסית. מי שישבו שם במשך חמש שנים שנים שכחו את מי הם מייצגים ומי בחרו בהם. כרגיל לקראת בחירות, כולם נזכרים בקול 'הרוסי'. לשם האיזון במועצה וייצוג הולם של המגזר הגיע הזמן שיהיה מישהו שבאמת ידאג לאינטרסים של הבוחרים שלו, כמו שמפלגת ישראל ביתנו עושה בכנסת, גם בחיפה. בחמש שנים אחרונות הובלתי המון פרויקטים התנדבותיים לטובת תושבי העיר – ניצולי שואה ועולים חדשים – ואמשיך בכל הכוח".

 

מישה גורדון (צילום: sergio gour)

מישה גורדון (צילום: sergio gour)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אתם בישראל כבר 25 שנה. בחייאת מספיק עם "אנחנו עולים"

    טטיאנה, מספיק לעשות מעצמכם מגזר. אתם ישראלים, דוברי רוסית, אוקראינית, טטרית, יידיש. זה לא משנה, מספיק לחיות מופרדים אחרי שעולים הגיעו בעלייה הגדולה בשנות ה-90 הם פה כבר 25 שנה ומעלה עד מתי יעשו מעצמם מגזר רוסי שצריך סגן ראש עיר "של כבוד"
    כשהיא רוצה כמובן "בשכר" וכמובן "שליטה בעשרות פעילים לעמותה לקליטת עלייה של העירייה"
    הכל ברור בואו לא נתחסד. ישראל ביתנו גם רוצה לטעון שהיא בית לכל המגזר החילוני בישראל והנה הנציגה שלה מתייחסת רק לדוברי רוסית? אז תחליטו בעצמכם מי ומה אתם… כל אחד שם אומר משהו אחר ומתנהג במגזריות מאוסה

  2. מישה מקרית אליעזר

    יהב הזניח את הקהילה הרוסית במשך 15 שנים, לא עשה דבר. קליש עשתה יותר אבל עדיין לא מספיק. אולי עציוני יטפל ברצינות בנושא הזה.

  3. רק בורובסקי מתאים

    עציוני בשביל מה לעשות על חיפה סיבוב בדרך לכנסת?
    אתה הרי רוצה את התפקיד כדי להתמודד אחרכך לכנסת ככה אמרת לחברים שלך כשהתמנת לסגן ראש עיר
    אז מה בחייאת פשוט רוץ לכנסת ותניח לנו מהחיבורים ההזויים שלך עם ההסתדרות וישראל ביתנו ומרצ והחרדים…
    אף אחד מהם לא הולך איתך ולא יצביע לך כראש העיר. בורובסקי מנוסה פי כמה וכמה עליך. אין בכלל מה להשוות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר