אבי קפלן ורג'א זעאתרה לוחצים ידיים כשבמאחוריהם יו"ר ועדת הבחירות עו"ד יוסי חכם. דו קיום?
אבי קפלן ורג'א זעאתרה לוחצים ידיים כשבמאחוריהם יו"ר ועדת הבחירות עו"ד יוסי חכם. דו קיום?

חד"ש משכה את עתירתה נגד הבית היהודי

העימות בין רשימת הבית היהודי לחד"ש הסתיים לאחר שיו"ר סניף הבית היהודי בחיפה אבי קפלן טען שאין מניע גזעני ביוזמתה של רשימתו לסייע לסוחרים היהודים בשוק תלפיות. יו"ר חד"ש רג'א זעאתרה: "נציגי הבית היהודי התנצלו בפנינו"

פורסם בתאריך: 10.10.18 18:09

העימות בין רשימת הבית היהודי לרשימת חד"ש הסתיים היום (רביעי) אחר הצהריים לאחר שחד"ש משכה את העתירה שהיא הגישה לוועדת הבחירות בדרישה לפסול את הבית היהודי מהתמודדות למועצת העיר.

כזכור, בעקבות היוזמה של יואב רמתי לסייע לסוחרים היהודים בשוק תלפיות באמצעות הוצאה לאור של חוברת עם צילומי הדוכנים של הסוחרים שתחולק לקונים ופתיחת נקודות מכירה במרכזי השכונות עם מרכולתם של הסוחרים, הגיש עו"ד עומר סמרי, חבר ועדת הבחירות מטעם חד"ש, עתירה לוועדת הבחירות בדרישה לפסול את הבית היהודי בטענה כי "סעיף 39 א' לחוק הרשויות המקומיות קובע כי רשימת מועמדים לא תשתתף בבחירות לרשויות המקומיות אם יש במטרותיה או במעשיה, במפורש או במשתמע, בין היתר הסתה לגזענות".

בין שתי הרשימות פרצה התכתשות מילולית, שבשיאה תקף רמתי את יו"ר חד"ש רג'א זעאתרה ואמר: "אין גבול לחוצפה ולעיוות כאשר יו"ר חד"ש בחיפה – שהצהיר ש'חיזבאללה איננו ארגון טרור' ותמונתו עטויה בדגל סוריה הופיעה בפייסבוק – דורש לפסול את רשימת הבית היהודי בחיפה בטענה של הסתה לגזענות. עצם הבקשה היא תרגיל בחירות וניסיון נואל לסתימת פיות. מה שמרגיז הוא שהדרישה באה מסיעה אנטי ציונית, אנטי יהודית, שראשיה מצהירים על אהדתם לארגוני טרור, לנשיא סוריה ולאחרים מגדולי שונאי ישראל, והם באים להגיד לנו מהי הסתה ומהי גזענות?".

בדיון שנערך היום בוועדת הבחירות הסביר יו"ר סניף הבית היהודי בחיפה אבי קפלן כי אין בהצעתו של רמתי כל מהלך גזעי, כי הרשימה אכן מבקשת לסייע לסוחרים היהודים וכי היא היתה עושה כך גם אם היתה מתקבלת בקשה לסייע לסוחרים נוצרים או מוסלמים. קפלן התנצל אם היה מי שראה בכך מהלך גזעני "למרות שלדעתי אין זה כך". חברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג מתחה ביקורת על שני הצדדים בשל "התנהגותם הפופוליסטית" וביקשה מהם לכבד את הקיום המשותף בחיפה ולהיות סובלניים בנושא חופש הביטוי. היא פנתה לזעתרה והציעה לו למחוק את הבקשה, וכך הוא אכן עשה.

 

 

מהבית היהודי נמסר: "הסיעה מברכת על הסרת העתירה המיותרת ומבהירה כי היא עומדת על דעתה שחיזוק הזהות היהודית ותמיכה ביהודים איננה אפליה ובוודאי שאין בה גזענות. אנחנו בעד דו קיום בחיפה אבל לא על חשבון מחיקת הזהות היהודית. אחרי 2000 שנות גלות, סיוע ליהודי נזקק בארץ ישראל אינה גזענות".

קפלן, יו"ר המפלגה שלכם נפתלי בנט אמר שכבר לא מתנצלים.

"אני שמח שזה ירד מהפרק ושלא היו ויכוחים. חד"ש משכה את הבקשה, ולדעתי הדו קיום ימשיך להתקיים בחיפה. אני חונכתי לכך ואמרתי בישיבה שזו לא גזענות ושאם הם הבינו זאת כך אז אנחנו מבקשים סליחה".

זעאתרה, מודה ועוזב ירוחם?

"נציגי הבית היהודי התנצלו בפנינו וחזרו בהם מהיוזמה לסימון גזעני לסוחרים בשוק תלפיות".

גולן שטיינברג, מפשרת?

"שני הצדדים נפלו לפופוליזם של בחירות. ההצעה של הבית היהודי היא הצעה אומללה, אך לא היה מקום להגשת הבקשה לפסילתה כי בבסיס הקיום המשותף עומדים חופש הביטוי והסובלנות גם לביטויים לא נעימים. אני שמחה שהצעתי לנציג חד"ש למחוק את הבקשה התקבלה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר