ישראל סביון. המנצח הגדול (צילום: דורון גולן)
ישראל סביון. המנצח הגדול (צילום: דורון גולן)

ההלם של קליש רותם, הנקמה של סביון

השוק של עינת קליש רותם, האכזבה של מיכי אלפר, ההימור הכושל של סיגל ציוני, הנקמנות של יונה, הפחד של אביהו האן, הזגזוג של דוד עציוני והניצחון הגדול של ישראל סביון. בועז כהן מסכם את אחד מהשבועות הדרמטיים בתולדותיה של המערכת הפוליטית בחיפה

פורסם בתאריך: 19.10.18 08:04

מאתמול בבוקר חיפה סוערת. המלכה מתה, יחי המלך הישן, או אולי החדש. ורק מהמטה של עינת קליש רותם לא נשמע כמעט דבר. שתיקה רועמת. לדיון בעתירתה היא נכנסה צוהלת, ויצאה ממנה בפנים נפולות. גם היא הרגישה שמשהו רע מאוד עומד לפתחה. מאתמול, עם פרסום ההחלטה של נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה השופט ד"ר רון שפירא לדחות את עתירתה, שורר הלם במטה של מי שרבים ראו בה את ראש העיר הבא. חמש שנים באופוזיציה, חמש שנים שכוונו ל-30 באוקטובר 2018, נמחקו בהחלטה אחת של בית המשפט, ויותר מכך – של מנהל הבחירות בחיפה מטעם משרד הפנים עופר שפר. אל פאנל המתמודדים לראשות העיר שערך בית הספר ליאו באק היא כבר לא הגיעה. גם לא פעיליה. קהל תומכיה נמצא בשבר גדול. היא הסתפקה בפוסט בן ארבע מילים. היא תולה את כל יהבה בבג"ץ. זוהי תקוותה האחרונה.

אל התקווה הזו מצטרפות הרשימות וראשיהן שהביעו תמיכה בקליש רותם. הייתי רוצה להיות זבוב על הקיר בחדרו של יו"ר דגל לתושב מיכי אלפר, שחתם איתה על הסכם ימים ספורים לפני הפסיקה של בית המשפט. דברי תורה, אני מניח, לא נשמעו שם. כך התרחקה לה ראשות ועדת התכנון והבנייה, ואיתה המשכורת המכובדת של סגן ראש עיר. גם ח"כ תמר זנדברג, יו"ר מפלגת מר"צ ספגה מכה קשה. המועמדת המועדפת עליה עלולה להיעלם מהמפה הפוליטית לתקופה של חמש שנים – כמעט נצח. כפי שזה נראה עכשיו, הרב דובי חיון כנראה כבר לא ימונה למחזיק תיק התרבות. וטלי משולם איטח, יו"ר רשימת לב השכונות – מה יעלה בגורלה? ומה עם עו"ד גיל גולדרייך, שלו הובטח תיק הרווחה? שלא לדבר על יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי? החרבות במסדרונות המפלגה כבר משויפות.

אבל את המכה הגדולה ביותר ספגה סיגל ציוני. היא נטשה את מחנהו של יונה יהב, עברה לחיים בחיפה ושמה את כל הביצים בסל אחד. והסל הזה כעת הוא מלא חורים. אם בג"צ לא יבטל את החלטת המחוזי, דרכה הפוליטית צפויה להגיע לסיומה. כי יונה יהב הוא נקמן, לא שוכח ולא סולח.

 

 

מי שאמור היה להיות מרוצה מכל הבלגן הוא יו"ר רשימת הירוקים אביהו האן. אבל למרות שהוא עשוי לזכות בקולות רבים ממחנה קליש רותם בחסדו של בית המשפט, נדמה שהדבר גדול עליו. רק זה עוד חסר לו, להיבחר חס וחלילה לראשות העיר. בתגובתו לפסילה רק חסר היה שיאמר "תתמכו בה, לא בי".

בפרס ההצגה הגרועה בפסטיבל הזה זוכה – ללא עוררין, כך נדמה – דוד עציוני. הוא זה שדרש להצטרף למערכה נגד קליש רותם כאחד מהמשיבים לעתירתה, ועם היוודע דבר פסיקת של בית המשפט – ועוד לפני כן – הזיל דמעות תנין. פתאום, אחרי שכסס ציפורניים בציפייה שהיא תסור מדרכו, ההכרעה לדידו צריכה להתקבל בקלפי. עציוני חשב שפסילתה של קליש רותם תעביר אליו את קולותיה, אך לא לקח בחשבון שתומכיה רואים בו את אחד מהאשמים המרכזיים בפסילתה, בבחינת "הרצחת וגם ירשת?". נכון, כעת הוא יזכה בקולות נוספים, אך האם זה יספיק כדי להביא אותו לכיסא הרם בחסן שוקרי?

ולסיום, הגענו אל המנצח הגדול. זהו ללא ספק ישראל סביון. בבחירות לפני חמש שנים הוא קיבל כתף קרה מח"כ שלי יחימוביץ' – אז יו"ר מפלגת העבודה – ונאלץ להתמודד על מקום במועצת העיר ברשימה עצמאית. גם הפעם הוא קיבל זובור מהמפלגה שעמה הוא מזוהה כל כך, כאשר עורך הדין של העבודה הפך אותו לאחד מהמשיבים לעתירה. גם הוא עמד על סף פסילה "תודות" למפלגה שלה הוא נתן את ימיו היפים ביותר. הוא מדבר על ניסיון פוליטי, אבל אל תטעו – יש בעניין הזה יותר מזל משכל. סביון צריך לשלוח זר ענק לגיא בוסי, ממלא מקום בא כוח מפלגת העבודה, שבזכותו הוא הצליח לנקום בגבאי. והנקמה הפעם מתוקה בהרבה מאשר זו שלפני חמש שנים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

32 תגובות
  1. משה

    לא היתה התייחסות לעצם נוכונות הפסיקה. האם לקליש עצמה אין גם אחריות על מה שקרה??? או שהיא תמימה שנפלה קורבן???

  2. יש רק מנצחת אחת וזאת העיר חיפה, אם ישכילו התושבים לבחור במנדי זלצמן

    בעל ניסיון ניהולי מוכח, אנשי רשימה מקצועיים ויכולת לרומם את העיר.

  3. דני דין

    מפלגת האבודה סידרה ליהב עוד חמש שנים נותר לו רק לחלק תפקידים לאנשי הסיעות בקואליציה ולהתרווח על הכורסה .ומי ישלם את המחיר תושבי העיר.צא בחוץ כל שבוע.

  4. הבחירות בחיפה גילו את התכונות הכי יפות של העם היהודי

    שפלות, תחמנות, רמאות, זדוניות, חוסר ג'נטלמניות והתבוססות בדם. בחירות ללא קליש הן לא בחירות אמיתיות (גם ברוסיה ובאזרבייג'אן יש בחירות וזה לא הופך ארצות אלה לדמוקרטיות). בקונסטלציה הנוכחית נראה שהתרח יהב יזכה בבחירות. בעשותו כן הוא יצטרך לחיות עם הידיעה שהוא ראש העיר לא בגלל רצון הבוחרים, אלא מכיוון שהוא כפה את עצמו בדרך מכוערת על הבוחרים בדומה לגבר שכופה את עצמו על אישה שלא רוצה אותו. כנראה שזה לא יזיז לו.

  5. מרק

    עינת קליש נפסלה, הפסד אדיר לחיפה הזקנה והעיפה..
    נציג משרד הפנים פוסל כל מערער "בדווקא" בבית המשפט המחוזי.. ומה עם השופט? אין לו שיקול דעת?
    …. רק בישראל!!!

  6. מיקי

    דוד עציוני הצטרף לעתירה אך לא בגללו נפסלה קליש אלא החבירה שלה לתחמנות של מפלגת העבודה האבודה ופעיליה סטודנטים חסרי נסיון. אולי הייתה מצרפת אנשים רציניים היו מונעים ממנה חבירה לעבודה ולמרצ, היש גרןע מזה? יש גרוע מזה קוראים לו סביון הון-כשלון..
    אם בגצ יבחר לא להתערב בפסילה, עציוני יהיה ראש העיר. גם הוא וגם עינת ראוים בהרבה מעשור וחצי של הון שלטון שקשוקה וקפאון תחת יהב וסביון.

  7. תדווחו את האמת

    אוירת נכאים ממש לא להיפך זה הכניס אש בכולם.
    במוצש הפגנת ענק של אלפים בעד הזכות לבחור בעינת וחיים בחיפה בכרמלית.

  8. מאת מי שיודע

    הודעה חשובה לכל תומכי כת קליש !
    ———————————
    בקרוב תכריז על הקמת עיר חדשה, רק שלה !!!!
    שם העיר החדשה יקרא בישראל : "קלישקשוקה"
    קיוסק בחינם, יינתן לכל דורש ,שיביא אתו שטיח

  9. אף אחד לא ישים ציבור שלם על השתק

    לקליש יש פעילים שיודעים להילחם, חלקם עם עבר ירוק עם ניסיון רב במחאו, כאלה שהביאו להחלטות ממשלה. הם לא יוותרו במידה ותיהיינה בחירות לא דמוקרטיות. אתם באמת יכולים לתאר לכם ישיבת מועצה ללא קליש??? אף ראש עיר לא יוכל לתפקד ולא יהיה לגטימי. בחירות עושים בקלפי או לא עושים בכלל!!!

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נעבוד עכשיו פי אלף ונוודא שיונה הכושל הולך הביתה
    מגיע לנו חיים בלי סרטן ומקומות עבודה

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי מצביע עבור סביון? יש עדיין מי שלא מכיר את המושחת הזה? בטוחה שיש לו יד בדבר הטעות הזאת…..

    מכווה שב יהפוך את ההחלטה- ע

  12. עיר זקנה מתאבדת עם אגנדה ירוקה

    שום יכולת הנעה כלכלית ושינוי איסטרטגי ממחבקי העצים התורניים. בחירה בקליש = התאבדות.

  13. ממש לא ברור

    אוצי רק מעניין מדוע רשימת סביון הטן שלטון סרחון לא נפסלה גם. אם מפלגת העבודה מנועה מלשלוח שתי רשימות היה צריך לפסול גם את סביון.
    למה איפה ואיפה?

  14. חיפאי גאה (ולא אחד מהקהילה )

    עציוני השפל

    רק להזכיר כי השרץ ליאור דץ (פעיל ראשי אצל עציוני) הוא זה שהתחיל לגלגל את כדור השלג שרמס את קליש. עכשיו העו"ד הילד פתאום רוצה הכרעה בקלפי אחרי שעשה ככל יכולתו לתחמן את קליש החוצה ??
    מחזיר אצבעות שבג"צ יגלה שפיות והבנה.
    ולקליש עצמה , מה היה לך לרוץ למפלגת העבודה – הסוס המת הזה .
    למה מכרת את וועדת התכנון והבניה לחרדים , מה את רוצה שחיפה תהפוך לבית שמש ??

  15. חיפאי

    אל דאגה. התיבה נפתחה. דברים לא ישובו להיות כשהיו. מבחינתי גם אם עינת קליש לא תרוץ, הכללים משתנים. אין מצב שאנשים בעיר יפחדו להביע את דעתם מחשש לתגובת ראש העיר. זה חולני וזה ייפסק. וגם אין מצב שמבחינות רבות 'העיר תגיע עוד חמש שנים למצב אל חזור', כמו שאמר יונה יהב כאחד מנימוקיו להחלטתו התמוהה לכאורה להתמודד שוב.
    החותם שלה גדול מדי על מה שקורה כאן, לא משנה מה יקרה.

    אז קודם כל, היא הולכת להיות ראש העיר הבא.
    ואם לא, ככה בטעות, היא כבר המנצחת הגדולה פה מבחינות רבות.
    ותהיו בטוחים שלא ניתן לתקווה הזו לגווע.

  16. תושב

    קליש רותם מספר אחד. מאז שהתגלגל סיפור הפנייה לבגץ עלו מספר התורמים למפלגתה דרך האינטרנט. בהצלחה בעתירה ובהמשך.

  17. רמי חן

    כרגיל כתבה מוזמנת. התקשורת המוחזקת ע"י בעלי אינטרסים צרים אף פעם לא רצתה באביהו האן, וזה בלשון המעטה!
    אביהו האן ממש לא מפחד, הם מפחדים, ויש להם סיבה טובה לכך, במיוחד עתה אם וכאשר עינת קליש תצא מהמירוץ.
    כל תומכיה לא רוצים את יונה יהב (לבטח לא את שי אבוחצירא!). הם גם לא רוצים את בני דמותו – עציוני, סביון או מנדי זלצמן נציגים של בעלי אינטרסים. רוב רובם של תומכיה ילכו עם אביהו.
    כל מתנגדים בעלי האיטרסים לאביהו האן פוחדים. הם חרדים שמא הוא ייבחר והם מבינים היטב שהחגיגה על נכסי העיר, הזלילה הגדולה ו"ארוחות החינם" שבאו בשיטות שקשוקה שונות ותחת הכסות של "פיתוח העיר ייפסקו!
    עם אביהו האן לא יהיו עוד הקלות בנייה בלי סיבות אמת, אין חריגות בנייה או בנייה על חוף הים שבאות על חשבון המרחב הציבורי והתושבים, לא תהיה בנייה אם התשתיות לא תוכלנה לשאת את הגידול. התושבים יהיו בראש סדר העדיפויות, כמו שצריך להיות בעיר נורמלית.
    בהצלחה לאביהו האן.

  18. החגיגות של חבורת הזבל מוקדמות

    קליש סוף סוף הבינה עם היא מתעסקת ושכרה משרד עורכי דין אמיתי שהגיש עתירה מפוארת. המשוכה של בג"צ איננה פשוטה, אבל צריך להחזיק אצבעות ולקוות שהפעם עתירתה תתקבל. היה ותתקבל היא מנצחת בסיבוב הראשון – על אחת כמה וכמה כשכל תושבי חיפה ראו את שעוללו לא רק לה אלא גם להם כשניסו לשלול מהם את זכותם להצביע למועמדת שהם רוצים לבחור.

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עציוני הוא גרשה כושלת של יהב. סביון לא ראוי בכלל והנזק שעשה למסחר בחיפה עצום

  20. חייבים חהחליף את הכושלים

    ההתגייסות של התקשורת החיפאית חשמר את מועמדיה הכושלים כבר עשור וחצי שהעיר הולכת אחורה.. מספר תושבי חיפה קטן מזה שהיה ב2002. העיר הכי מזדקנת בישראל. ארנונה בשמיים ואפס תמורה.
    וכלבו ורדיו ייפה ממשיכים לפמפם את יהב הכושל זה הדבר הכי מרגיז.

  21. חבקוק

    עציוני הזגזגן ויונה יהב הזקן שביקש זריקה של הצעירים שי אבו חצירא אבל לא יעזור .
    מנדי זלצמן תותח על ראש העיר הבא בחסן שוקרי .

  22. מתניה טיקטינסקי

    השגיאה הבסיסית של דר עינת קליש היא החבירה שלה למחנה הציוני. ושם היא למדה פרק קשה של פוליטיקה מכוערת . שלא יספרו לך שאנשי המחנה הציוני לא יודעים את החוק .התמימות היא אסון לפוליטיקאי. המחיר את משלמת ואולי גם גרעון בכיס.

  23. רוני

    אם קליש לא הייתה מזוהה עם מרצ ועם מפלגת האבודה הכושלת הייתי מוכן להצביע עבורה –
    מבחינתי מועמד שמזוהה עם מרצ הוא קו אדום ולא יקבל את קולי ….
    צר לי על ההחלטות הלא טובות שלקחה במהלך הקמפיין שלה

  24. אחד העם

    ישראל סביון אנחנו מאחוריך. תגמור את חיפה עם יהב ונקבל ועדה קרואה. ככה זה גברים אשכנזים ממפאי. אין להם אלוהים

  25. למי שלא מבין למה מפלגת העבודה לא תיכנס לכנסת הבאה

    התרגיל המסריח של מפלגת העבודה מימי יצחק שמיר ז"ל חזר על עצמו בחיפה. מפלגת העבודה בגדה (או גורמים בתוכה בגדו) לא רק בעינת קליש אלא בנו תושבי חיפה, ובמיוחד ביכולת שלנו לממש את זכותינו הדמוקרטית לבחור ראשת עיר כרצוננו. היה וגב' קליש תשרוד את מעשה הנבלה של מפלגת העבודה היא תיבחר בקלות ואנו מחכים בכליון עיניים לראות אותה מנקה את אורוות העירייה מכל הזבובים שמתעופפים שם באין מפריע. במקביל כל מי שראה שאת מפלגת העבודה בפעולה בחיפה, צריך לזכור זאת ביום הבחירות לכנסת ולוודא שמפלגה ארורה ובזוייה זו לעולם לא תיכנס יותר לכנסת !

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר