הארנונה בחיפה לשנת 2022 מתייקרת
הארנונה בחיפה לשנת 2022 מתייקרת

פרסום ראשון: הארנונה בחיפה לשנת 2022 תתייקר ב-1.92 אחוז

לאחר שבקשת העירייה לייקר את הארנונה למפעלים במתחם בזן, לתחנות דלק ולמתקני תקשורת סלולרית אושרה חלקית בלבד, "הטייס האוטומטי" של משרד הפנים נכנס לפעולה, והמשמעות היא שהארנונה הכללית מתייקרת. בקשת העירייה להרחיב את רשימת הרחובות, שבהם העסקים זכאים להנחה בארנונה, לא אושרה

פורסם בתאריך: 22.12.21 08:00

הארנונה בחיפה לשנת 2022 תתייקר ב-1.92 אחוז – שיעור ההעלאה האוטומטי ("הטייס האוטומטי") של משרד הפנים. זאת לאחר ששרת הפנים ושר האוצר, קיבלו רק באופן חלקי את בקשת עיריית חיפה לייקר את הארנונה לשימושים שונים, כמו תחנות דלק, מפעלים במתחם בזן ומתקני תקשורת סלולרית. מאחר שהעירייה התנתה את אי הפעלת הטייס האוטומטי באישור לייקר את הארנונה לשימושים אלה, ומאחר שבקשתה אושרה רק חלקית, הארנונה הכללית בעיר תתייקר.

על פי החלטת השרים, שיעור הארנונה לתחנות דלק יעלה ב-4.98 אחוז (כפי שביקשה העירייה); שיעור הארנונה למפעלים במתחם בזן יעלה ב-3 אחוז (לעומת ייקור ב-4.98 אחוז שביקשה העירייה), שיעור הארנונה למפעלים לזיקוק מוצרי דלק וייצור דשנים וכימיקלים, שאינם במתחם בזן, יעלה גם הוא ב-3 אחוז (ולא בשיעור של 4.98 אחוז כפי שביקשה העירייה) ושיעור החיוב למתקני תקשורת סלולרית יעלה ב-4.98 אחוז (כפי שביקשה העירייה).

תזכורת: ביוני האחרון אישרה מועצת העיר את צו המיסים לשנת 2020 בישיבה סוערת במיוחד. חברת המועצה סופי נקש, אז חברת אופוזיציה וכיום סגנית ראש העירייה ויו"ר ועדת הכספים, הטיחה בראש העירייה עינת קליש-רותם: "זה פשוט לזרות חול בעיני הציבור. אתם חושבים שהציבור מטומטם וייפול בפח, כי קישקשת ברשת איזה פוסט. הניסיון למנוע את העלאת 'הטייס האוטומטי' בשיעור של 1.92 אחוז מותנה בכך שמשרד הפנים יאשר לך העלאה למפעלים מזהמים, לאנטנות סלולריות, ארגזי חשמל, תחנות דלק ועוד. זה מותנה האחד בשני, וכדאי שהציבור יידע את זה. מספיק שמשרד הפנים לא יאשר אחד מאלה, והטייס האוטומטי נכנס לעבודה. ברור לנו מניסיון של שנים עברו שהעלאות למפעלים אינן מאושרות במלואן, אלא באופן חלקי אם בכלל.

"את חושבת שבפוסטים ודמגוגיה זולה תגרמי לציבור להאמין במה שאת כותבת, הרי הם יראו את זה בספח הארנונה שהם יקבלו לשלם. לאשר את צו המיסים הזה זה לזרות חול בעיני הציבור ולהגיש לו את החשבון בספח הארנונה, ואני לזה לא אתן יד. את רוצה להעלות את הארנונה? את צריכה להעלות את הארנונה. גם אם אין לך ברירה, תבואי ותגידי לציבור את האמת ותסבירי. אם את באמת רוצה להוריד את הארנונה בפועל ושזה באמת יתבטא בספח התשלום, אל תתני את 'הטייס האוטומטי' בשום תנאי. פשוט תדרשי שלא תתבצע ההעלאה".

צו המיסים אושר בישיבה זו ברוב של 14 בעד, תשעה נגד, ואחד נמנע.

 

 

החלטת השרים מביאה עימה בשורה לא משמחת לבעלי העסקים, לאחר שבקשת העירייה להרחיב את רשימת הרחובות, בהם זכאים העסקים להנחות בארנונה – לא אושרה. בטיוטת צו המיסים ביקשה העירייה להרחיב את הרשימה לעסקים בהדר ובעיר התחתית ולצרף אליהם גם עסקים ברחובות מסוימים בכרמל. כך ביקשה העירייה לצרף לרשימה עסקים בציר מוריה (כל הרחוב), שדרות הנשיא (בצד המספרים הזוגיים מ-64 ועד סוף הרחוב ובצד המספרים האי-זוגיים ממספר 77 ועד לסוף הרחוב); דרך העצמאות (בצד המספרים הזוגיים מבית מספר 106 ועד סוף הרחוב, ובצד המספרים האי זוגיים מבית מספר 67 ועד סוף הרחוב); דרך יפו (בצד הזוגי מבית מספר 2 ועד 96, ובצד האי זוגי מבית מספר 1 ועד מספר 95), רחוב נתנזון (בצד הזוגי מבית 32 ועד סוף הרחוב, ובצד האי זוגי מבית 43 ועד סוף הרחוב), רחוב כורי (בצד הזוגי מבית מספר 12 ועד סוף הרחוב, ובצד האי זוגי – כל הרחוב); ובנוסף הרחובות הבאים לכל אורכם: ארלוזורוב, כטיב, יל"ג, הרצליה, אלנבי, שבתאי לוי, חטיבת גולני, י.ל. פרץ, יחיאל, פלי"ם, המגינים, שיבת ציון, שמריהו לוין, לונץ, ביאליק, קיבוץ גלויות ושוק תלפיות.

ביום ראשון גורמים במשרד הפנים אמרו ל"כלבו" כי הבקשות במסגרת הארנונה נמצאות בשלבי עבודה וחתימה, אולם כעת, כאמור, כבר הוחלט בנוגע לבקשתה של עיריית חיפה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר