שוד בסילבסטר (צילום: Bloomberg)
שוד בסילבסטר (צילום: Bloomberg)

מועצת העיר אישרה את צו המיסים לשנת 2022

בטרם אישור הצו, התנהל במליאה ויכוח ער, שבמהלכו קבלו חברי האופוזיציה על כך שהעירייה מתנה את אי העלאת הארנונה באישור שתקבל (או שלא תקבל) להעלות את הארנונה לענפים מסוימים. חברת המועצה נקש לקליש רותם: "זה פשוט לזרות חול בעיני הציבור. אתם חושבים שהציבור מטומטם וייפול בפח כי קשקשת ברשת איזה פוסט"

פורסם בתאריך: 29.6.21 21:31

מועצת העיר אישרה בישיבתה היום (שלישי) את צו המיסים לשנת 2022 לאחר שאושר בוועדת הכספים. על פי המתווה, העירייה תבקש לא להפעיל את ההעלאה (הטייס האוטומטי) של הארנונה בשיעור של 1.92 אחוז, אולם בתנאי שתקבל אישור להעלאת תעריפי הארנונה לענפים מסוימים (המפעלים הפטרוכימיים, אנטנות סלולריות, תחנות דלק ועוד). אישור העלאת התעריפים לענפים אלה מותנים בחתימתו של שר הפנים ובאישור סופי של שר האוצר.

קדם להצבעה דיון ער, שבו חברי מועצה מהאופוזיציה קבלו על כך שהעירייה מתנה את אי העלאת הארנונה באישור העלאת הארנונה לענפים אלה. חבר המועצה אביהו האן אמר: "הארנונה בחיפה היא הגבוהה במדינת ישראל. אלו העובדות ואי אפשר להתווכח עם זה. המחשבה לא להעלות ארנונה היא מצוינת. אנחנו מגיעים ל-2022, ואת אומרת שאת לא מעלה את הארנונה. נהדר. אבל מה את אומרת? אני אעלה למפעלים הפטרוכימיים, אני אעלה לחדרי סלולר, לתחנות דלק ולקרקעות, ואם אני אקבל אישור ממשרד הפנים לכל ההעלאות האלה, רק אז, ורק אז, אני לא אעלה את הארנונה לתושבי העיר. אני מסתכל על ההצלחות שלך. ב-2021 רצינו העלאה לתחנות דלק, האם קיבלנו אותה? זה לא אושר. עכשיו את באה ואומרת נעלה את הארנונה ב-7 אחוז לבזן, 7 אחוז למתקני סלולר… זה ברור שמשרד הפנים לא יאשר לך את כולן. אם הוא יאשר משהו, אז הצלחנו איכשהו, אבל את עושה קישור ישיר בין כל ההעלאות לארנונה של התושבים, כך שברור שאנחנו נראה העלאה לתושבי העיר. לכן אני מציע מתווה אחר שאומר – לא מגיעה לתושבים העלאה של 1.92 אחוז. ההצעה שלי היא לעשות הפרדה. להגיד – נילחם על כל ההעלאות, בלי לקשר את זה לארנונה של התושבים".

 

 

חברת המועצה סופי נקש: "זה פשוט לזרות חול בעיני הציבור. אתם חושבים שהציבור מטומטם וייפול בפח כי קשקשת ברשת איזה פוסט. הניסיון למנוע את העלאת הטייס האוטומטי בשיעור של 1.92 אחוז מותנה בכך שמשרד הפנים יאשר לך העלאה למפעלים מזהמים, לאנטנות סלולריות, ארגזי חשמל, תחנות דלק ועוד. זה מותנה האחד בשני, וכדאי שהציבור יידע את זה. מספיק שמשרד הפנים לא יאשר אחד מאלה, והטייס האוטומטי נכנס לעבודה. ברור לנו מניסיון של שנים עברו שהעלאות למפעלים אינן מאושרות במלואן, אלא באופן חלקי אם בכלל.

"בוועדת הכספים הגזבר הסביר בפירוש שאם לא תאושר העלייה כפי שהעירייה מבקשת, וגם אם יאושר רק חלק ממה שאנו מבקשים, אז הטייס האוטומטי ייכנס לתוקף, זו ההתניה. אני כבר לא מדברת על עיוותי ארנונה אחרים שאזורים שמוגדרים מבחינה סוציואקונומית גבוהים, משלמים ארנונה כאזור ב' לעומת אזורים אחרים במצב סוציואקונומי נמוך יותר שמשלמים ארנונה כאזור א'. יותר הזוי שאת לא פועלת להוריד את הארנונה לבתים שצמודים לחוות המכלים בדגניה. להיפך. את דואגת ששכונות יוקרה שמשקיפות לנוף הים יוגדרו כאזור ב'.

"את חושבת שבפוסטים ודמגוגיה זולה תגרמי לציבור להאמין במה שאת כותבת, הרי הם יראו את זה בספח הארנונה שהם יקבלו לשלם. לאשר את צו המיסים הזה זה לזרות חול בעיני הציבור ולהגיש לו את החשבון בספח הארנונה ואני לזה לא אתן יד. את רוצה להעלות את הארנונה? את צריכה להעלות את הארנונה. גם אם אין לך ברירה, תבואי ותגידי לציבור את האמת ותסבירי. אם את באמת רוצה להוריד את הארנונה בפועל ושזה באמת יתבטא בספח התשלום, אל תתני את הטייס האוטומטי בשום תנאי. פשוט תדרשי שלא תתבצע ההעלאה".

לבקשת חברי האופוזיציה, כי תתקיים הצבעה על הצעת החלטה אחרת, לפיה לא תהיה העלאה אוטומטית בארנונה לתושבים בלי קשר לארנונה של המפעלים, השיבה קליש רותם, כי כפי שהסביר הגזבר רוני בן חיים קודם לכן, הדבר אינו אפשרי. בקשתם של חברי האופוזיציה, אם כן, נדחתה. בסופו של דבר אושר צו המיסים כפי שהגיש אותו הגזבר ברוב של 14 בעד, 9 נגד, ואחד נמנע.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר