מפעל דור כימיקלים (צילום: המשרד להגנת הסביבה)
מפעל דור כימיקלים (צילום: המשרד להגנת הסביבה)

פקע האישור של דור כימיקלים לשינוע חומרים מסוכנים

איימה וקיימה: בעקבות השימוע שנערך אתמול בעיריית חיפה הודיעה ראש העיר עינת קליש רותם לחברת דור כימיקלים שהאישור הזמני שניתן לה לשנע חומרים מסוכנים פקע. "חברת דור כימיקלים ערכה שינויים בעסק ולא פעלה לעדכן את הרשות", נכתב בהודעה

פורסם בתאריך: 21.5.19 19:35

עיריית חיפה הודיעה על פקיעת תוקפו של הרישיון של חברת דור כימיקלים לשינוע חומרים מסוכנים בצינורות תת קרקעיים. במכתב ששלחה ראש העיר עינת קליש רותם לחברה, לאחר שאתמול (שני) נערך לה שימוע בעירייה, נכתב: "התוכנית אשר נמסרה על ידי דור כימיקלים, מבקשת ההיתר, במעמד הבקשה לרישיון עסק, המהווה את היסוד ואת הבסיס למתן ההיתר הזמני, אינה תואמת את המציאות".

במכתב פירטה קליש רותם את הסיבות לפקיעת ההיתר וכתבה שמאז שהוכנה תוכנית העסק בשנת 1992 "חלו שינויים מהותיים בעסק ובאופן ההפעלה והשינוע. כך קיימים קווים שאינם פעילים אשר אינם מסומנים ככאלה בתוכנית העסק. נוסף על כך הקימה החברה במהלך השנים צינורות חדשים כגון צינור MTBE בלי לעדכן את תוכנית ההיתר הזמני".

קליש רותם ציינה שעל פי חוק רישוי עסקים, על מבקש הרישיון לצרף לבקשה תוכנית המשקפת באופן מלא וכולל את המצב העובדתי הרלוונטי. "יתרה מכך", ממשיך המכתב, "חברת דור כימיקלים ערכה שינויים בעסק (הוספת והשבתת צנרות) ולא פעלה לעדכן את הרשות ולקבל את אישורה, בניגוד לתקנה המורה במפורש כי בעל ההיתר הזמני לא יבצע כל שינוי בעסק בלא אישור רשות הרישוי. משכך, בהתאם להוראות הדין, יפקע ההיתר הזמני. אתם נדרשים לחדול מביצוע כל פעולה או עיסוק לפי היתר זה". קליש רותם גם הזהירה את דור כימיקלים כי "ניהול עסק ללא רישיון מהווה עבירה על חוק רישוי עסקים".

 

 

יו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה מפרץ חיפה עו"ד שרית גולן שטיינברג מסרה בתגובה: "האיגוד מברך על שלילת רישיון העסק לכלל הצנרות של מפעל דור כימיקלים לאור דליפת הגז החמורה שזיהינו ביום שבת האחרון באזור המפרץ. אנחנו שמחים שננקטים כל האמצעים לשמירה על ביטחון התושבים, ומאמינים כי המפעלים יבינו שרשלנות שעלולה להוביל לפגיעה באזרחים תיענה בחומרה הנדרשת. אנו באיגוד מאמינים בשיתוף פעולה של כלל הגופים הרגולטוריים ובאיגום סמכויות על מנת להילחם מלחמה חסרת פשרות בסיכונים הנשקפים מהמפעלים הפטרוכימיים במפרץ חיפה. האיגוד ימשיך לעקוב אחר הנתונים הסביבתיים במפרץ חיפה ולוודא שהתעשייה עומדת בתקנים הקבועים בחוק ועובדת בהתאם לנהלים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. מעייו

    איזו אלופה! מה שיהב לא עשה ולא רצה לעשות עינת עשתה בשבוע!

  2. גדי.

    לא יאומן.
    יש ראש עיר שממש פועל כנגד הפצצה במפרץ
    ולא רק מדבר.
    כל הכבוד.

  3. ארנון

    יפה אבל נראה כמה זמן היא תחזיק בלי הארנונה של דור כימיכלים ו"תתגמש".
    עצרה את כל התמ"אות בעיר חצי שנה וכשגילתה איזה גרעון נוצר הורתה לאשר – ומהר.

  4. סוף סוף

    זוכרים את יונה יהב כמה היה מדבר? סוף סוף יש לנו ראש עיר אליפות

  5. בבר

    קליש יצאה נעל וכל יועציה סתומים – לדור ניתנו כל ההיתרים ע"י העיריה וכל טענותיה יתבררו בקרוב כבדיחה. היא פשוט חסרת ניסיון פוליטי. תקשורתית דווקא נהגה נכון…

  6. קריות בעד קליש

    כל הכבוד עכשיו באותו אופן צריך לעבור לשער המפעלים ולבדוק את תקיפות הרשיונות, את העדכניות וכו' ולטפל בהתאם.

  7. דניאל

    תפרגנו. הצליחה לכופף.
    הבעיה היא שתוך פרק זמן קצר העסק יחזור. אולי במגבלות קוסמטיות אבל לא בתוכן.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר