כמעט שלא מחליפות ביניהן מילה. קליש ולזימי (צילומים: עופר וקנין, נופר חסון הנדלמן)

מפלה נוספת לקליש במועצת העיר וחילופי דברים קשים עם חברתה לסיעה לזימי

ההצעה לסדר של האופוזיציה בנושא בית הספר דגניה בקרית חיים עברה ברוב קולות בישיבת מועצה שלא מניין. ברקע: התנגחויות חסרות תקדים בין ראש העירייה לנעמה לזימי שחשפו את מערכת היחסים העכורה בין השתיים

פורסם בתאריך: 6.4.21 21:57

מפלה נוספת לראש העירייה במועצת העיר. בישיבת מועצה שלא מן המניין שהתקיימה הערב (שלישי) אושרה ברוב קולות ההצעה לסדר שהגישו חברי האופוזיציה בנושא בית הספר דגניה בקרית חיים. הצעה זו מצטרפת להצעה לסדר בנושא בית הספר גבריאלי של האופוזיציה שאושרה בחודש שעבר ולהצעה לסדר שביקשה לפעול למחיקת תביעת הפינוי שהגישה העירייה נגד עמותת לב ח"ש.

ברוב של 11 בעד מול 7 נגד, אימצה המועצה את נוסח ההחלטה של האופוזיציה, לפיה: "מועצת העיר מורה לגורמים המקצועיים בעירייה לאתר מיד שטח חליפי ולהכין תוכנית להקמת בית ספר חליפי לדגניה; מועצת העיר מורה לראש העיר, כי כאשר יימצא מקום חליפי וידונו בהעתקתו של בית ספר דגניה יש לכלול מערך הסעות לילדים ולא לפגוע בתנאים ובהטבות שלהם זוכים הילדים; יש לשמר את סמל המוסד של דגניה; מועצת העיר מחליטה, כי כל עוד לא נמצא שטח חליפי והוקם בית ספר חליפי, לא יועתק בית הספר דגניה ולא יפוזרו התלמידים וכי הרישום ובקשות העברה ייבחנו ויינתנו כפי שהיה עד היום ולפי אותם הקריטריונים, וזאת כדי למנוע זליגת תלמידים והפיכתו של בית הספר דגניה ללא רלוונטי; מועצת העיר מורה לגורמים המקצועיים לקיים שיח שוטף ופתוח על כל שלב מול הוריהם של תלמידי דגניה וגורדון; מועצת העיר מורה לראש העיר לפעול בכל אמצעי שהוא מול חברת תש"ן לפינויה של חוות המכלים, ועד אז לפעול לכך שלא יאוחסנו חומרים מזהמים כדוגמת נפט גולמי בשתי שורות המכלים הראשונות הגובלות עם שדרות דגניה".

בסיום ההצבעה אמרה קליש: "ההצעה לא רלוונטית, כלל ההצעה הזו כבר מיושמת. זה מה שחשוב לי להגיד".

חילופי דברים קשים נרשמו במהלך הישיבה בין ראש העירייה קליש לבין חברתה לסיעת "חיים בחיפה", נעמה לזימי.

לזימי: "קשה לי להגיד את הדברים הבאים, זו לא סיטואציה נוחה, אבל אני רוצה להגיד משהו קשה שצריך להתמודד איתו, כי בסוף אנחנו מקבלות החלטות פה בהסתמך על היעדר נתונים, לא פעם על סמך סילוף דברים בצורה מאוד קשה… בדברים שקשורים לחינוך הפורמאלי והא-פורמאלי בתקופה האחרונה יש רצף של תקלות ועיוותים שכבר אני… אם אין מערכת אמון מול מה שמציגים לנו – יש כאן בעיה מאוד-מאוד קשה. אתמול הייתה פגישה עם הורים של בית הספר גבריאלי, המצב מאוד קשה, לא מאפשרים להם להירשם, יוצרים מצב שאי אפשר להירשם ואז סוגרים את בית הספר כי אין הרשמה. אנחנו מכירים את הטריקים האלו כל הזמן. בעצם התקבלה החלטת מועצה, והיא כאילו… כלום. ברור שתיעשה פנייה למשרד הפנים מתישהו ונעשה את הדברים האלה – כי עד לחינוך! בטח בשכונה כמו נווה פז. לא ייאמן שהולכים איתנו בבריונות ושרירותיות על חשבון תושבים. מי שרוצה לכעוס עלינו, על מה שאנחנו עושים פה, תעשו את זה דרכנו. אל תעשו את זה דרך התושבים".

לזימי התכוונה בדבריה לישיבת המועצה, שבה אושרה ההצעה לסדר של האופוזיציה, לפיה יש להמשיך להפעיל את בית ספר גבריאלי שבנווה פז ולא לפזר את תלמידיו לבתי ספר אחרים בנווה שאנן.

לאחר מכן עברה לזימי לדבר על תבחיני התמיכות לתנועות הנוער שאושרו במועצה לפני כמה חודשים.

לזימי: "אמרתי שיש כאן עניין לא חוקי, ובכל זאת נשלח מכתב מעורך דין בעקבות כך, ועדיין לא התייחסו משפטית למכתב של עורך הדין".

קליש: "איך זה קשור לנושא"?

לזימי: "אני אחליט איך זה קשור לנושא".

קליש: "את לא תחליטי מכיוון שאת לא מנהלת את הישיבה".

לזימי: "אז אני אארגן ישיבה שלא מן המניין בעניין החינוך, בסדר? אני לא סיימתי לדבר. אני מבינה שזה לא נוח לך…".

קליש: "זה נוח לי מאוד".

לזימי: "אז תהיי בשקט שתי דקות".

קליש: "אז תדברי לעניין".

 

 

לזימי: "אני מדברת לעניין. אני אומרת שאי אפשר לקבל החלטות על בסיס נושא שכל פעם מחרטטים אותנו. איזו מערכת אמון יש לי? למה ישיבה כזו מגיעה בלי נתונים? למה אני, חברת מועצה, צריכה להקשיב ולהחליט מול מילה שלה ומול מילה שלה? עיר שלישית בגודלה בארץ, בית ספר כמו דגניה… חינוך ילדים ונוער, זה מה שאנחנו אמורים לדאוג לו יותר מכל דבר אחר. אני לא מבינה איך אני אמורה לקבל החלטה, אם אין נתונים פעם אחר פעם. בעצם את אומרת לנו 'תצביעו תמיד נגד החלטות הרשות', את מחייבת אותנו לעשות את זה. אין פה שום היגיון במה שקורה. פעם אחר פעם. אגב, במרמה נלקח לפני כמה חודשים מבנה לתנועת הנוער העובד. עוד פעם קיבלנו התכתבות על זה. אנחנו נגיש על זה שאילתה. דברים נעשים פה כאילו במחטף. אומרים לנו 'אל תדאגו, יהיה בסדר'. ואני מרגישה בסוף שאני מצביעה נגד צו מצפוני במרמה, פוגעת בתושבים במרמה, עכשיו אני רוצה לשאול פה את כולם. אני סיירתי בזמן הבחירות האחרונות בבית הספר דגניה. זה מדהים, אפילו בלי דליפה, מריחים שם. לא ייאמן איך שהמעמד הנמוך נפגע תמיד כפול…".

קליש: "וואלה?".

לזימי: "וואלה! אני מחדשת לך. יפה".

קליש: "הייתי שם כמה פעמים".

לזימי: "איזה כיף לך שהיית שם. איזה יופי שהיית שם".

קליש: "אני שמחה שנעמה אומרת שיש שם בעיות של דליפות".

לזימי: "מה לעשות, אני לא מכירה כל בור ואבן בעיר כמוך, עינת. מה לעשות?".

חילופי הדברים הקשים בין השתיים חושפים את מערכת היחסים העכורה ביניהן למרות היותן באותה סיעה. לאחר יום העצמאות בשנה שעברה כבר החלו לרוץ שמועות אודות קצר בין השתיים, לאחר שלזימי ביקרה בחריפות ובפומבי את ההחלטה של העירייה להשתתף במימון האירוע המרכזי ששודר בערוץ 13, שבו הופיע גם אייל גולן. מכאן החלו היחסים להתדרדר. צעד נוסף של לזימי שהביא להעמקת הקרע בין השתיים היה ההצעה לסדר שהגישה – להכיר בזוגות ובתאים משפחתיים לא קונבנציונאליים כתא משפחתי לכל דבר. לזימי טענה אז בפני מקורבים, כי הופעלו עליה לחצים להסיר הצעה זו, אולם כמי שתומכת בזכויות הלהט"בים היא לא תיסוג מכך.

גורמים בלשכת ראש העיר אמרו, כי השתיים כמעט שלא מחליפות ביניהן מילה, וכדי לקבל תשובות, ללזימי לא הייתה ברירה, אלא להגיש שאילתות, כפי שהסבירה למקורביה. השיא בהרעת היחסים נרשם עם פרסום דבר התפטרותו של מנכ"ל חברת המוזיאונים יותם יקיר, שנחשף בחודש שעבר ב"כלבו – חיפה והקריות". לזימי, שמשמשת מנכ"לית דירקטוריון חברת המוזיאונים, גיבתה את יקיר, שהחליט לעזוב, לדברי מקורביו, בשל אי הבנות שהתגלעו בינו ובין הנהלת העיר.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. ניר

    לזימי כועסת כי היא לא הצליחה להיכנס לכנסת. הייתה על הסף אבל לא…נשארה בחוץ. רחמים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לזימי! מייצגת את טובת התושבים
    לא ברור מה קליש חושבת לעצמה שהיא עושה

  3. אשר

    חשבתי שטוב שיהיו נשים בפוליטיקה ובעמדות מפתח כי הן משכינות שלום ומשתפות פעולה…

  4. כרמי

    לא נשמעת רהוטה במיוחד נעמה לזימי. יורה לכל כיוון ולא ברור לאן חותרת.

  5. ערן

    השמצות נגד לזימי לא יוכלו להסתיר את התפקוד הגרוע של ראש העיר וסגנה שמנהל את העניינים.

  6. חיפאית

    כל הכבוד לנעמה לזימי. אומרת את האמת בפרצוף. על זה היא נבחרה. לצאת נגד ראש העיר הצנטרליסטית ועוד מאותה סיעה – זה ממש לא ברור. שאפו ענק לך, נעמה לזימי

  7. רק ועדה קרואה וניהול מקצועני של רו"ח

    לזימי מחפשת איך להרחיק את עצמה מהכשלון המהדהד של קליש וצוק.
    היא מדגמנת רק הצלחות או צרחות
    אם לזימי ברק טפינגולד עוזבים את הקואליציה, אפשר לדרוש ועדה קרואה..

  8. אזרח מודאג

    חבל שלא יכולות להיות שוב בחירות לראשות העיר. … בחרתי בה בתמימותי .. טעות קשה. במשך 3 שנים מסדרים ג'ובים עושים בכספי הציבור כבשלהם וסותמים פיות. פלא שמחירי הדירות יורדים וצעירים בורחים. לא נורא, החזירים מתרבים במקביל והחינוך הפרטי בעיר מתחזק. כל התדמית של העיר נהרסת. שוב הבטחת בחירות לא מומשה. הארנונה מהגבוהות בארץ, אין הטבות בכלל לתושבים, אין עסקים.. .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר