איור לספר סיפור אחרי השינה, מאת שהם סמיט, הוצאת כינרת, 2014, איור דיגיטלי. קרדיט אמן- עינת צרפתי.
איור לספר סיפור אחרי השינה, מאת שהם סמיט, הוצאת כינרת, 2014, איור דיגיטלי. קרדיט אמן- עינת צרפתי.

תערוכת "החדר שלי" במרכז האמנויות, "מוזיאון חיפה לאמנות"

עם חזרתם ללימודים של קרובינו הצעירים, נפתח בזיכרוננו חדר שלא הבטנו בו כבר זמן רב - חדר הילדים. אך זוהי המאה ה-21 וחווית הילדות כיום שונה במהותה משלנו. לרעה ולטובה

פורסם בתאריך: 12.9.19 11:26

אחד הדברים הזכורים לי ביותר מילדותי, הוא החדר שבו גדלתי. זהו לא רק המקום שבו חוויתי את רוב המעברים המשמעותיים ביותר בחיי, אלא גם מקום המפלט שלי. בתור ילד המסתתר לבד בחדרו, המגננות מוסרות לחלוטין והפחד מלחשוף את מי שאתה ואת מה שאתה מרגיש באמת ובתמים כבר אינו קיים.

הצלחות, פחדים, אכזבות, כעסים ומשברים מתנגשים זה בזה בצורה הבולטת ביותר בחדר ילדותינו. אך חיינו במערה הסודית אינם רק מהווים כמוסת זיכרונות מרתקת, אלא גם מציגים את ההשפעות התרבותיות והחברתיות של התקופה בה גדלנו. וכעת, עם השתלטות המסכים על תרבות הצריכה של הילדים, אין ספק שמדובר בעולם שונה לחלוטין ממה שאנו הכרנו.

תערוכת "החדר שלי" חושפת בפנינו את המעגלים הפנימיים והחיצוניים של אמנים מובילים בילדותם. מצד אחד, הקונפליקטים העמוקים והאינדיבידואליים שכל ילד מתבגר חווה ומאידך, התרבות והאירועים האקטואליים של אותה התקופה אשר השפיעו על חייו כפרט ובאופן עקיף, גם על חיינו שלנו.

איור לסיפור הקצר דוקטור ספגטי ודוקטור פסטו, 2012, פורסם במגזין נידו, אקריליק ודיו על נייר. קרדיט אמן - מרב סלומון.

איור לסיפור הקצר דוקטור ספגטי ודוקטור פסטו, 2012, פורסם במגזין נידו, אקריליק ודיו על נייר. קרדיט אמן – מרב סלומון.

בתערוכה פורצת הדרך הזו, מתגלים ההבדלים המהותיים לצד הקשרים העמוקים שקיימים בין עולם הילדות שלנו לבין אלו של ילדינו. התערוכה מאגדת בתוכה עבודות של אמנים רבים מאוכלוסיות מגוונות, אשר התבקשו לתאר בפני הקהל הרחב את חווית הילדות שלהם. התוצאה היא מגוון עצום של יצירות אמנות בועטות, אשר למרות היותן פרטיות ואישיות ביותר, עדיין מעוררות רגש עז בקרב הילד שנמצא בתוך כל אחד מאיתנו.

הסגנון המרכזי של תערוכת "החדר שלי" הוא שפת האיור. כולנו זוכרים את האיורים הצבעוניים שביטאו את הכתוב בספרי הילדים וכיצד המוח הצעיר שלנו תירגם אותם לסיטואציות חיות ונושמות. בתערוכה זו, האיורים עוברים לקדמת הבמה והתלות בין הטקסט לאיור מתבטלת. לפתע, הם מקבלים משמעות חברתית משל עצמם ואף מקבלים רובד פיזי פורץ גבולות כיצירה תלת ממדית שקמה לתחייה.

איור הוא אמצעי אמנותי אפקטיבי לתיאור רגשות ומחשבות מסעירות ומורכבות. עבודותיהם היפהפיות והמגוונות של אמני התערוכה חושפות בפנינו שפה וויזואלית חדשה, אשר מציגה את ההתנגשות שבין התמימות הילדותית לבין האירועים והמעברים הקודרים והמפחידים שכל אחד מאיתנו עובר בילדותו.

ואיך אפשר לא לדבר על חדר הילדים שלנו, מבלי לדבר על חברי המשפחה שלנו. עבור רבים מאיתנו, המשפחה מהווה חלק בלתי נפרד מתהליך ההתבגרות והצמיחה. אין ספק שחברי המשפחה תורמים לעיצוב אישיותו של הילד בצורה המשמעותית ביותר, ועל כן, כאשר תגיעו עם כל חברי המשפחה לתערוכת "החדר שלי" לא תוכלו שלא לחוש חיבור עמוק לכימיה המשפחתית הבאה לידי ביטוי ביצירות רבות.

הנכם מוזמנים לאירוע הפתיחה שיתקיים בחוה"מ סוכות, 15.10.2019, בשעה 11:00, רחוב שבתאי 24. באירוע, תוכלו ליהנות מהדרכה מטעם אוצרות התערוכה עדי שלח ומיכל מגן ומפעילויות מגוונות לכל המשפחה. הכניסה ללא תשלום.

מתוך ספר שר הילדים, 2019, מאת לאה גולדברג, הוצאת ספרית פולים 2016. קרדיט אמן - ניב תשבי

מתוך ספר שר הילדים, 2019, מאת לאה גולדברג, הוצאת ספרית פולים 2016. קרדיט אמן – ניב תשבי

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר