ד"ר יוסי בן דב (צילום: Joebande123, CC BY-SA 4.0)
ד"ר יוסי בן דב (צילום: Joebande123, CC BY-SA 4.0)

הריאלי יפתח את שעריו ב-1 בספטמבר גם אם תוכרז שביתת מורים

במכתב להורים מודיע מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב, כי במקרה של שביתה, תלמידי חטיבת הביניים וכיתות היסוד ה'-ו' יפתחו את שנת הלימודים החל מיום ראשון, 4 בספטמבר. כיתות א'-ד' יפתחו את השנה כבר מחרתיים ב-1 בספטמבר, "בכל תרחיש שהוא, אם כי במתכונת קצת שונה"

פורסם בתאריך: 30.8.22 15:02

סניפי היסוד של בית הספר הריאלי יפתחו את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר גם אם תוכרז שביתה על ידי הסתדרות המורים. כך מסר מנכ"ל בית הספר ד"ר יוסי בן דב במכתב להורים בשם הנהלת בית הספר. אם ארגון המורים יכריז על שביתה, סניפי חטיבת הביניים ייפתחו החל מיום ראשון, 4 בספטמבר.

כותב בן דב להורים: "בכל תרחיש שהוא, בית הספר יפתח את שנת הלימודים עבור כיתות א'-ד' ב-1 בספטמבר, גם אם תתממש שביתת הסתדרות המורים. במידה ואכן תתממש שביתת ההסתדרות, בית הספר יסתמך על כוחות הוראה שאינם המורים, ונדאג גם בכל הסניפים לדמות מלווה קבועה, בעיקר עבור כיתות א'. המשמעות היא שהלימודים יתקיימו לאורך כל שעות הלימוד כמתוכנן, אך במתכונת קצת שונה, בעיקר בשיעורי העשרה שונים".

באשר לכיתות ה'-ו', כותב בן דב: "בית הספר גם פועל על מנת לתת מענה לפתיחת השנה עבור כיתות ה'-ו' (גם בתרחיש שביתה), שלא על בסיס המורים השובתים. אנו מקווים לאתר את הדרכים לתת לכך מענה לפחות החל מיום ראשון, מ-4 בספטמבר ואולי כבר מ-1 בספטמבר".

בן דב מוסיף, כי אם לא תתקיים שביתה של הסתדרות המורים, אך תתקיים שביתה של ארגון המורים (המורים מכיתות ז'-י"ב), בית הספר יידע לתת מענה לפתיחת כיתות ז' וח' במתכונת העשרה, החל מיום א' 4 בספטמבר". בן דב מדגיש, כי פתיחת הסניפים נעשית "מתוך ראיית טובת כל המעורבים ובעיקר טובת הילדים שלנו".

במכתבו מתייחס בן דב גם לאמירות שנשמעות מדי פעם בקרב הורים שאינם מבינים איך מורים בריאלי שלטענתם הוא בית ספר פרטי מעיזים לשבות: "בית הספר הריאלי איננו 'בית ספר פרטי' כפי שרבים נוטים לחשוב, אלא מוגדר כ'מוכר שאינו רשמי בלתי מתוקצב' (כלומר מצוי בעניינים רבים תחת פיקוח משרד החינוך) מכיתה א' ועד כיתה ח' ו'מוכר שאינו רשמי' (מתוקצב) בכיתות התיכוניות ט'-י"ב. בתוך כך, כ-73 אחוז מתקציב בית הספר מוקדש כיום לתשלום שכר המורים (רוב שאר התקציב מוקדש לתפעול מתקני בית הספר ולאחזקתם), ואכן הוא נשען ברובו על תשלומי ההורים (בוודאי בכיתות א'-ח')".

 

 

כותב בן דב: "חשוב להבין שאמנם שכרם של מורי בית הספר בכיתות א'-ח' משולם כמעט במלואו על ידי בית הספר, אך רובם המכריע של המורים הם (מאז ומתמיד) חברי הסתדרות המורים (בעיקר בכיתות א'-ו') וחברי ארגון המורים (מכיתה ז'-י"ב). יתר על כן, מרבית המורים בבית הספר מועסקים כחלק מהסכם קיבוצי בתנאי העסקה דומים למערכת הציבורית (עם מעט הבדלים עקב אי החלת רפורמת 'אופק חדש' על מורי הריאלי). יובהר כי כנגזר מהמצב, המורים שלנו מחויבים לפעול על פי הנחיות הארגונים בהם הם חברים (הסתדרות המורים או ארגון המורים). המשמעות היא שבמידה שארגונים אלה שובתים, גם המורים שלנו מחויבים בשביתה כמוהם.

"עוד יובהר שברמה העקרונית, בית הספר תומך בשיפור תנאי העסקת המורים כחלק ממהלך לאומי, והוא כמובן גם מחויב לכבד את הנחיות הארגונים במסגרת המאבק. במקביל, בית הספר רואה עצמו כמחויב לעשות ככל הניתן על מנת לצמצם את הפגיעה בפתיחת השנה של התלמידים והוריהם בעקבות מהלכים אלה, והוא כמובן מודע למעמדו הייחודי של בית הספר ולאלפי ההורים הנותנים בו את אמונם גם בדמות תשלום שכר הלימוד".

בן דב מסיים את מכתבו בבקשה: "במידה שיש ביניכם הורים שמוכנים להתנדב לסייע בשעות הוראה בכיתות אם יתקיים אחד מתרחישי השביתה, נשמח מאד אם תפנו ליו"רים של ועדי ההורים שישמחו לרכז פניות כאלה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רוני ליבביץ

    ברור…נראה אותם סוגרים את השערים עם המליונים שהם סוחטים מההורים…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר