חטיבת הנעורים של בית הספר ליאו באק (צילום: מרכז החינוך ליאו באק)
חטיבת הנעורים של בית הספר ליאו באק (צילום: מרכז החינוך ליאו באק)

עד הדקה ה-90: בלגן בחטיבת הנעורים ליאו באק

הורים לתלמידים בחטיבת הנעורים ליאו באק הודיעו, כי לא ישלחו את ילדיהם לבית הספר מחר (חמישי). ההורים חוששים מהימצאות סיבי אזבסט במבנה החטיבה שזלגו אליו כתוצאה מהעבודות שבוצעו במבנה התיכון הסמוך. לטענתם, לא ניתן להם אישור לבצע בדיקה פרטית

פורסם בתאריך: 31.8.22 14:31

הורים לתלמידים בחטיבת הנעורים ליאו באק מתארגנים לא לשלוח את ילדיהם לבית הספר מחר (חמישי), מאחר מאחר שלדבריהם עדיין לא התבצעו בדיקות של דיגום המבנה. ההורים חוששים מהימצאות סיבי אזבסט במבנה החטיבה שזלגו אליו כתוצאה מהעבודות שבוצעו במבנה התיכון הסמוך.

בקבוצות הוואטסאפ של ההורים הועבר טופס ובו בקשה מהם לפרט "צפי נוכחות בתחילת שנת הלימודים טרם בדיקת אזבסט בכיתות". נכון להיום (רביעי) בבוקר מילאו את הטופס יותר מ-100 הורים, כשיותר ממחציתם הודיעו שלא ישלחו את ילדיהם לבית הספר. יצוין, כי בתשובה לשאלה שהפנה אתמול (שלישי) "כלבו – חיפה והקריות" לעירייה – מדוע היא חזרה בה מאישור ביצוע בדיקה במימון ההורים – השיבה העירייה, כי הבדיקה אושרה. אולם בבדיקת "כלבו" התברר, כי בפועל האישור לא ניתן.

אם לתלמיד בחטיבה: "איגוד ערים מפרץ חיפה להגנת הסביבה ביצע ניטור בשני מקומות בחטיבה: בחצר של מרכז משאבים ובאולם הספורט, אולם לא בכיתות. כרגע העירייה ומשרד החינוך מתנגדים ליוזמה הפרטית של ההורים להביא בודק מטעמם שיבדוק מדגמית כמה כיתות בטענה שאיסוף הכסף אינו מתבצע לפי הנוהל, אבל זה לא רלוונטי, כי זו יוזמה פרטית של הורים".

 

 

לדברי האם, העירייה ממסמסת את הזמן כדי להגיע ל-1 בספטמבר ללא ביצוע מדגם. "בעירייה יודעים שאם חס וחלילה יתגלו סיבי אזבסט באחת הכיתות מעל התקן שמתיר המשרד להגנת הסביבה, הם יצטרכו לבצע ניטור בכל הכיתות ואז תתווסף להם בעיה של מציאת חלופות ולכך הם לא מוכנים", אומרת אותה האם.

אם אחרת אמרה שכן תשלח את בתה לבית הספר: "ההורים בחטיבה זועמים, אבל אנחנו שבויים של המערכת ולוקחים הימור גדול. עד כמה אפשר להחזיק את הילדים בבית? קודם קורונה ועכשיו זה. לצערנו, לאף אחד בקרב מקבלי ההחלטות במערכת החינוך לא אכפת מה יקרה עם ילדינו. הם לא יהיו פה בעוד 20 או 30 שנה לתת דין וחשבון אם יקרה משהו, ורק אנחנו נשלם את המחיר. מה שקורה פה זו התנהלות הזויה".

כאמור, תגובת העירייה ל"כלבו – חיפה והקריות" אתמול הייתה: ״עיריית חיפה אישרה ביצוע בדיקה במבנה ולא חזרה בה מהאישור שניתן. איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה מקיים בדיקה בחטיבת הביניים, אשר אמורה להסתיים עוד היום (שלישי; ש"מ). בנוסף, ביקשו הורי התלמידים לקיים בדיקה מטעמם ובקשתם אושרה על ידי העירייה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר