המשאיות שהוצבו בכניסה לבניין העירייה
המשאיות שהוצבו בכניסה לבניין העירייה

ההסתדרות מנחה את ועד העובדים להכריז על סכסוך עבודה כללי בעירייה

כך עולה ממכתב של ראש חטיבת רשויות מקומיות בהסתדרות המעוף למנכ"ל העירייה, לאור ההזמנה לשימוע שקיבלו עובדות אגף הרישוי על הבנייה. במכתב דורשת ההסתדרות מהנהלת העירייה לבטל את השימוע ומאשימה אותה בפגיעה בזכות ההתארגנות. האם העירייה בדרך לשביתה?

פורסם בתאריך: 30.11.21 15:54

מערכת היחסים בין הנהלת העירייה לוועד העובדים מוסיפה להתנהל על מסלול ההתנגשות. כעת נכנסה לתמונה גם הסתדרות המעוף.

במכתב ששלח ראש חטיבת רשויות מקומיות בהסתדרות המעוף, עו"ד רונן אהרוני, למנכ"ל העירייה, אוהד שגב, הוא כתב: "ב-24 בחודש פנה אליך יו"ר ארגון העובדים במכתב והציג את הפגמים בהתנהלות העירייה בכל הנוגע ליחס המשפיל והפוגעני, לו זוכות עובדות אגף הרישוי על הבנייה… כפי שהובא לידיעתנו ובהמשך למכתבו של מר עידו אמנון מ-12 ביולי, מוצגת תמונה קשה של התעמרות בעובדות ופגיעה בזכויותיהן הבסיסיות ליחס ראוי, מכבד והוגן מצד הממונים עליהן.

"כך, אוימו העובדות כי מי שתפנה לוועד העובדים 'יבולע לה', תוך שהן נדרשות שלא לשתף את ארגון העובדים ולא להסתייע בהגנתו ביחס להתעמרות אותה הן חוות… דבר העולה לכדי פגיעה אנושה בזכות היסוד של העובדים להתארגנות ולהגנה קיבוצית והינו אסור על פי כל דין.

"אם לא די בכל אלו, הרי שממכתבו של יו"ר ארגון העובדים עולה גם, כי כאשר הובאו הדברים לפתחך, בחרת להימנע מקיומו של הליך בירור מעמיק וענייני בתלונות העובדות בדבר היחס המשפיל לו הן זוכות… חמורה שבעתיים היא העובדה כי בחרת להעניש את הקורבנות בסיפור בדרך של זימונן לשימוע טרם פיטורים, תוך שבכך אתה שולח מסר חד וברור לעובדים, ובעיקר לעובדות העירייה, 'ככה ייעשה לאיש' אשר יעז להלין נגד מנהל בכיר בעירייה. בדרך זו אתה בוחר לגרום להשתקת העובדות ולזריית פחד בקרב העובדים לבל יעזו להתלונן ואף לא לפנות לארגון העובדים לסיוע".

 

את מכתבו מסיים אהרוני בהתראה: "ככל שהעירייה תעמוד על קיומו של הליך השימוע, אזי הנחה יו"ר הסתדרות המעוף את יו"ר ארגון עובדי עיריית חיפה לקיים אספות הסברה לכל עובדי העירייה במועד שבו ייערך השימוע תוך עצירה מוחלטת של עבודת העירייה בשעה זו… יו"ר הסתדרות המעוף הנחה את יו"ר ארגון עובדי העירייה לפעול באופן מיידי להכרזת סכסוך עבודה כללי בעירייה, בגין התנהלותה הפוגענית של העירייה ביחס לעובדי ועובדות העירייה בפרט והפגיעה הקשה בזכות ההתארגנות".

שלשום (ראשון) חסם ועד העובדים את הכניסה לבניין העירייה במשאיות זבל במחאה על היחס הלא הולם שלו זוכות, לטענת הוועד, עובדות במינהל הרישוי על הבנייה. בהמשך היום קיים יו"ר הוועד, אמנון עידו, אסיפת הסברה לעובדים. גורמים בכירים בהנהלת העירייה אמרו ל"כלבו – חיפה והצפון", כי שעות ההיעדרות מהעבודה בשל השתתפות באסיפה ינוכו משכרם של העובדים.

מעיריית חיפה נמסר: "המנכ"ל קיבל את הפנייה מההסתדרות. המנכ"ל יגיב בימים הקרובים בפנייה מטעמו ויעמיד את הדברים על דיוקם, לרבות התייחסות מפורטת למידע השגוי והחלקי שבחר יו"ר ועד העובדים להעביר לממונים עליו בהסתדרות. אין ספק שראשי ההסתדרות יקבלו תמונה מלאה ובהירה בנוגע לנסיבות בגינן בחר יו"ר ועד העובדים להקים מהומה על לא מהומה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר