חנייה מאולתרת ברחוב חרוב (צילום: תמיר מירובסקי)
חנייה מאולתרת ברחוב חרוב (צילום: תמיר מירובסקי)

השופט הפחית בחצי את הקנס שהטילה העירייה

בחודש יוני קנסה עיריית חיפה את תמיר מירובסקי בסכום של 500 שקל על כך שהחנה את רכבו על המדרכה ברחוב חרוב בכרמל המערבי. מירובסקי טען שהיתה זו אכיפה בררנית של העירייה, וכדי להוכיח טענתו ביקש להישפט. השופט יהושע רטנר הרשיע אותו בעבירה על סמך הודאתו, אך הפחית את הקנס בחצי

פורסם בתאריך: 10.11.22 10:31

בחודש יוני פורסמה ב"כלבו – חיפה והקריות" ידיעה על מצוקת החנייה של דיירי רחוב חרוב בכרמל המערבי, ואיך המצב החמיר בשל עבודות בנייה של שני מיזמי תמ"א, כאשר חניות ציבוריות הופקעו באופן זמני לטובת העבודות בבתים מס' 11 ו-13. לתמיר מירובסקי, שמתגורר בבניין ממול, זה עלה בקנס של 500 שקל בגלל חנייה על מדרכה.

מירובסקי טען שקבלת הדוח ביום שישי בשעה 8:10 בבוקר משמעותה היא אכיפה בררנית מכיוון שהכרמל המערבי הוא שכונת מגורים. על העובדה שחנה על המדרכה הוא לא התווכח, למרות שלטענתו זו "מדרכה שלא רואים כי שיטחו אותה, היא למעשה בוטלה זמנית עקב העבודות". לטענתו, בכל לילה עומדות ארבע מכוניות על המדרכה בניצב למבנים, אך אף אחד מבעליהן לא קיבל על כך דוח, למרות שהוא עצמו הזמין כבר כמה פעמים פקחים שלא עשו דבר.

מירובסקי ניסה לשנות את רוע הגזירה, שלח לאתר עיריית חיפה וללשכת ראש העיר מיילים וצילומים מדי יום אך לא זכה למענה, ולכן החליט לא לשלם את הקנס ולהישפט. לאחר שהשמיע את טענותיו בבית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה פסק השופט יהושע רטנר כי לנוכח הודאתו הוא מרשיע את מירובסקי בעבירה המיוחסת לו בכתב האישום, אך "בנסיבות העניין אני גוזר על הנאשם קנס כספי בסך של 250 שקל".

 

 

מירובסקי: "חשוב לי להעביר מסר לאזרחי העיר כדי שיידעו שפניתי בעשרות מיילים ללשכת ראש העיר ולא קיבלתי ולו מענה בודד, אבל כפי שאני לא התייאשתי צריך לדעת לעמוד על העקרונות. אם העירייה עושה עוול ונותנת לכם דוח מול ביתכם, אל תרימו ידיים, פנו לערכאות משפטיות כי ניתן שם לנצח את העירייה. הנה, עובדה – הודיתי בביצוע העבירה על פי החוק היבש אבל הייתי משוכנע שהשופט יהיה קשוב ופרגמטי לעומת האטימות, האדישות והזלזול של העירייה בכלל ושל לשכת ראש העיר בפרט, תוך התעלמות בוטה מפניותי הרבות. הפחתת הקנס לחצי היא מבחינתי ניצחון הצדק והעקרונות שלי אל מול חוסר הצדק של עיריית חיפה".

 

דוח חנייה של עיריית חיפה

דוח חנייה של עיריית חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חיפאי זועם מהכרמל

    עיריית חיפה צריכה להגיש עירעור. אין שום סיבה להוריד לו את הקנס לחצי. הרי הוא הודה בעבירה. למה אני שילמתי קנס מלא ולו הורידו חצי? זו נבזות.

  2. רון רהב

    נקמה בפשפשים- הבית בוער! אם הפחתת סכום קנס נחשבת כניצחון אצל מי שיצא להילחם על אכיפה בררנית – אז יש לא בעיה רצינית בהבנת מצבו- העיריה הרוויחה פחות מהרגיל ואתה הפסדת פחות מהרגיל ולא הוכחת שום דבר ואין במעשה שלך שום מסר לאף. אחד כי את ה-250;שחסכת בקנס+ הוצאת ההוצאות משפט של עצמך !
    אתה פשוט הקלת על המערכת לעבוד עלינו!

  3. אני מאשים רק את ראש העיר

    קליש נתנה הוראה לא לגרור ולא לאכוף בשכונות ערביות
    רחוב אלנבי – חונים על מדרכות חוסמים את המדרכות ועל מעגלי תנועה
    העירייה לא אוכפת במכוון משיקולים פוליטיים היא מנסה לקושש כמה קולות במגזר
    הייתי מצביע שלה ולא עוד – הבטחון האישי והבטחון בכבישים הופקר לחלוטין על ידי העירייה שלה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר