שדרות הציונות (צילום: בועז כהן)
שדרות הציונות (צילום: בועז כהן)

הייעוץ המשפטי: "אין להוסיף או לשנות שמות של שכונות ורחובות"

בעקבות הדיווחים ב"כלבו - חיפה והקריות": בחוות דעת של עו"ד שרית ידען מהשירות המשפטי של עיריית חיפה, שנשלחה ליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, נכתב כי על העירייה להשתמש בפרסומים הרשמיים שלה בשפה הערבית אך ורק בשמות הרחובות כפי שהם מופיעים במשרד הפנים

פורסם בתאריך: 20.11.22 15:24

עו"ד שרית ידען מהשירות המשפטי של עיריית חיפה שלחה חוות דעת ליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, ולפיה על העירייה להשתמש בפרסומים הרשמיים שלה בשפה הערבית בשמות הרחובות כפי שהם מופיעים במשרד הפנים. חוות הדעת נשלחה בעקבות פנייה של חברת מועצת העיר ד"ר אור ברק בשל הדיווחים ב"כלבו – חיפה והקריות" על שימוש בשם הערבי של שכונת עין הים (ואדי אל-גמאל) ושדרות הציונות (שארע אל-ג'בל) בפרסומים הרשמיים של העירייה.

"שינוי שם של מקום ציבורי כפוף להוראות הקבועות בסעיף 235א' לפקודת העיריות", כתבה עו"ד ידען, "סעיף זה מונה הליך סדור אשר רק בהתקיים התנאים הקבועים בסעיף זה יהיה ניתן לשנות שם של מקום ציבורי. מן האסמכתאות שהועברו לעיוני עולה כי במסגרת פרסום רשמי בערבית מטעם עיריית חיפה בנוגע לביצוע עבודות שיקום בשדרות הציונות צוין גם השם שארע אל-ג'בל (רחוב ההר). מיותר לציין כי בקשה לשינוי שם ו/או להוספת שם לשדרות הציונות כלל לא נדונה בוועדת השמות העירונית. לנוכח כך, הרי שמדובר בפרסום אסור שכן לא התקבלה החלטה בדבר הוספת שם לרחוב ו/או שינוי שמו. כמו כן, גם לא נערך הליך פרוצדורלי בהתאם לקבוע בסעיף 235א' לפקודת העיריות".

 

 

באשר לעין הים כתבה עו"ד ידען: "מפרסום נוסף אשר הועבר לעיוני עולה כי במסגרת פרסום רשמי אחר של העירייה בנוגע לאירוע פתיחת מרכז קהילתי בשכונת עין הים הוסף השם הערבי ואדי אל-ג'מאל לשם השכונה. יצוין כי הבקשה להוספת השם ואדי אל-ג'מאל נדונה בוועדת השמות שהתכנסה ב-12 בדצמבר 2021 והוחלט כי מאחר ולא נערך פרסום בהתאם לקבוע בהוראות סעיף 235א' לפקודת העיריות, ומאחר שלא ניתנה אפשרות לנציגות הדיירים המתגוררים במקום הציבורי להביע את דעתם, ומפאת חוסר מידע על אודות הבקשה, הוחלט לדחות את הבקשה לשינוי שם השכונה ו/או הוספת שם לשכונה".

בסיכום חוות דעתה כתבה עו"ד ידען: "יודגש כי בפרסומים רשמיים מטעם העירייה אמורים להופיע שמות הרחובות בהתאם למידע המצוין במשרד הפנים. אין להוסיף שמות ו/או לשנות שמות של שכונות או רחובות במסגרת פרסומים מטעם עיריית חיפה".

 

עין הים (צילום: פדואה סרוג'י)

עין הים (צילום: פדואה סרוג'י)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. הרייטינג עלה לכם לראש מה

    כלבו אולי תפסיק ללבות הסתה בין יהודים וערבים ואז לומר שזה "הימין" בעוד אתם עיתון שוקן שמאל עוסקים בכך לשם רייטינג כל שבוע…

  2. אריה

    זה לא רק בפרסומים. בכניסה הצפונית לעין הים(העוגן) 3 שנים כתוב "עין הים ואדי אל ג'מאל" על שלט על עמוד שהוצב על ידי העירייה. גם בכרמל בצומת מורייה וולפסון הוצב עמוד המפנה לשכונת "אל כבביר" במקום "כבירים"

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר