הסניף החיפאי של עמותת איתך-מעכי (צילום: אלה אהרונוב)
הסניף החיפאי של עמותת איתך-מעכי (צילום: אלה אהרונוב)

עמותת איתך-מעכי תפיץ עשרות אלפי חוברות למיצוי זכויות

החוברות, המכונות זכותונים, יופצו בעירייה, במוסד לביטוח לאומי ובשכונות המוחלשות, ובעזרתן יוכלו נשים ללמוד על זכויותיהן בנושאים כמו הביטוח הלאומי, דיני עבודה והבטחת הכנסה

פורסם בתאריך: 5.2.18 14:24

עמותת איתך-מעכי, אשר נותנת ייעוץ וסיוע משפטי לנשים ללא תשלום בנושאים כמו דיני עבודה, זכויות וביטוח לאומי, תפיץ החל מאמצע פברואר כ-20,000 חוברות למיצוי זכויות. החוברות, שיודפסו בעברית, בערבית וברוסית, כוללות פירוט של זכויות בתחום הבטחת ההכנסה, התעסוקה והביטוח הלאומי. החוברות, המכונות זכותונים, יופצו בעירייה, במוסד לביטוח לאומי ובשכונות המוחלשות בעיר.

בעזרת הזכותונים יכולות נשים להתוודע לעובדות שאינן מוכרות להן. הזכותונים מכינים את הנשים לחקירות של הביטוח הלאומי, ממליצים להן לקרוא היטב את חומרי החקירה לפני חתימה על הודאה, לדרוש לשנות דברים שלא נאמרו ולהיחקר עם מתורגמן אם הן אינן דוברות עברית טובה, ועוד.

מטרת פרסום הזכותונים היא לחשוף את הנשים לקו החם שנפתח לאחרונה בסניף החיפאי של העמותה. הקו מקבל פניות של נשים בנושאים שונים ומעניק ייעוץ משפטי בחינם בשלוש שפות. הזכותונים יפורסמו גם באתר העמותה ובפייסבוק.

 

 

עמותת איתך-מעכי פועלת משנת 2001, ויש לה סניפים בתל אביב, בבאר שבע ובחיפה. הסניף החיפאי הוקם בשנת 2004 על ידי פעילת זכויות האדם עו"ד דנה מירטנבאום בשיתוף עם הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה.

מירטנבאום: "אחת מהבעיות של נשים מאוכלוסיות מוחלשות היא הקושי שלהן להוכיח את התביעות שלהן כי כל המסמכים נמצאים אצל המעסיק. מקרים אופייניים הם נשים שמועסקות באמצעות תלוש משכורת פיקטיבי, מעסיקים שמשלמים במזומן, נשים שפוטרו במהלך חופשת הלידה או לאחריה, נשים שנשארו ללא פיצויים או שמשכורתן נמוכה משכר המינימום, מעסיקים שמפטרים נשים ובמקום מכתב פיטורים נותנים להן מכתב התפטרות ועוד. הנזקים במסגרת העבודה נגררים לביטוח הלאומי, ובגלל חוסר ידע וסיוע הן מקבלות דמי אבטלה וגמלת הבטחת הכנסה נמוכים יותר".

מנהלת הקו החם בסניף החיפאי עו"ד מהא שחאדה: "הקו החם הוא חדש יחסית בחיפה. אנחנו רוצות להביא את דבר קיומו למודעות בקרב נשות העיר כדי שהן ייעזרו בו ובשירותים שאנו מציעות להן. הפצת הזכותונים בשלוש שפות היא פיילוט שדרכו נוכל לקבל משוב מדויק מהאוכלוסייה בעיר על ידי הפניות לקו החם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלינה

    שוב פעם הגברים לא מקבלים שום מידע רק נשים ?!
    מי מממן את כל הפעילות הפמנסטית הזו ומה עם שיוויון לגברים?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר