שדה התעופה בחיפה (צילום: Oyoyoy, Wikipedia CC-BY-SA-3.0)
שדה התעופה בחיפה (צילום: Oyoyoy, Wikipedia CC-BY-SA-3.0)

רש"ת מבקשת לדחות על הסף את עתירת רשויות העמק

רשות שדות התעופה טוענת שדינה של עתירת רשויות העמק להארכת המסלול בשדה התעופה של חיפה להידחות, בעיקר משום שלטענתה אין להן זכות להגיש עתירה נגד תשתית שנמצאת בתחומה של רשות מקומית אחרת

פורסם בתאריך: 21.9.19 19:18

עתירתן של שלוש הרשויות המקומיות מאזור העמקים לפיתוח משמעותי של שדה התעופה בחיפה מעוררת דאגה ברשות שדות התעופה (רש"ת), שהגישה לבית המשפט המחוזי בקשה לדחות את העתירה על הסף.

כפי שדווח ב"כלבו – חיפה והצפון", שלוש הרשויות – המועצות האזוריות עמק יזרעאל ומגידו והמועצה המקומית רמת ישי – ביקשו בעתירה לקדם הארכה של מסלול ההמראה והנחיתה בשדה התעופה חיפה ל-2,400 מטר נטו (כ-2,600 מטר ברוטו לאחר תוספת של שטחי הבטיחות בקצות המסלול שאינם משמשים להמראה ונחיתה). לעומת זאת, רש"ת ומשרד התחבורה חתמו לפני כחודש וחצי על הסכם עם עיריית חיפה לקידום פעולות תכנון להארכת המסלול ל-2,100 מטר ברוטו (1,900 מטר נטו).

בבקשתה לדחות את העתירה על הסף הציגה רש"ת כמה טענות המצדיקות לדבריה "דחיית העתירה על הסף כבר כעת". רש"ת טוענת להיעדר זכות עמידה מצד העותרות לבקשת הסעדים המבוקשים בעתירה: "מעיון בעתירה עולה תמונה תמוהה. שלוש רשויות מקומיות מגישות עתירה נגד תשתית ארצית המצויה בתחומה של רשות מקומית אחרת. למעשה, מדובר ברשויות מקומיות המציבות דרישות שונות להקמת תשתית ארצית בתחומה של רשות אחרת".

בבקשה מציגה רש"ת "תהייה בסיסית באשר לזכות העמידה – מה זכות יש לרשות מקומית אחת לבקש ולהתערב בנעשה בתחומה של רשות מקומית אחרת, ואף להגדיל ולדרוש כי יוקם בשטחה של רשות מקומית אחרת מתקן תשתית כזה או אחר".

 

 

כמו כן, טענה רש"ת בבקשתה כי מדובר בעתירה מוקדמת, מכיוון שהיא עוסקת בתוכנית שטרם הופקדה – תוכנית התשתית הלאומית (תת"ל) 80 שיוזמת רש"ת לשדה התעופה בחיפה ואשר הציעה עד לפני כשלושה וחצי חודשים להאריך את המסלול ל-1,850 מטר ברוטו בלבד. "עיקר תלונתן של העותרות הוא כנגד הוראות תת"ל 80 בכל הנוגע לאורך המסלול, אך התוכנית טרם הופקדה להשגות הציבור", ציינה רש"ת בבקשתה.

כזכור, העותרות התייחסו לסוגיית זכות העמידה שלהן לבקש את הסעדים המבוקשים, וכתבו לבית המשפט כי "קיימת להן ולתושביהן זכות כי תישמר האפשרות שיוקם שדה תעופה בין לאומי משמעותי בצפון הארץ", בהתאם לתוכנית המתאר הארצית לתפרושת שדות התעופה בישראל (תמ"א 15), שקבעה כי אורכו של המסלול בשדה החיפאי יהיה 2,400 מטר.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תושבי חיפה יעתרו או יצטרפו כמשיבים למדינה, בעתירה עתידית של חברי המושבים כנגד השדה ברמת דוד.
    כל העמק בעד השדה ברמת דוד, כולל ראשי הערים החשובות

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חצופים !! כולל העו'ד הנודניק, שלהם !! "שד'ת בינלאומי קרוב אלינו, אבל לא אצלנו" !!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר