יש עתיד
יש עתיד

חברי הכנסת של יש עתיד יבקרו בלב ח"ש

13 חברי כנסת ממפלגת יש עתיד יקיימו מחר סיור בנכס של עמותת לב ח"ש בשכונת הדר כדי להביע את תמיכתם בפעילותה ולקרוא למציאת פתרון לתביעה שהגישה עיריית חיפה נגד העמותה בדרישה לפנות אותה לצורך הקמת בית ספר חרדי

פורסם בתאריך: 7.2.21 10:25

13 חברי כנסת ממפלגת יש עתיד יערכו מחר (שני) סיור בעמותת לב ח"ש כדי להביע תמיכה בפעילותה ולקרוא למציאת פתרון לתביעה שהגישה עיריית חיפה נגד העמותה בדרישה לפנות אותה מהנכס שבו היא שוכנת כבר יותר מ-20 שנה.

הביקור בעמותה יהיה חלק מסיור בחיפה שיערכו חברי הכנסת מיש עתיד לקראת הבחירות הקרובות לכנסת. בביקור צפויים להשתתף חה"כ מאיר כהן, מירב כהן, יואל רזבוזוב, אלעזר שטרן, רם בן ברק, יואב סגלוביץ', בועז טופורובסקי, עידן רול, יוראי להב הרצנו, מיקי לוי, ולדימיר בליאק, משה טור פז ואורנה ברביבאי.

כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות", העירייה הגישה לבית משפט השלום בחיפה תביעת פינוי נגד לב ח"ש שבו היא דורשת לפנות את העמותה מהנכס ברחוב יל"ג 7 בשכונת הדר שבו היא פועלת עוד מימיו של עמרם מצנע כראש העיר. כבר באוגוסט 2019 ביקשה העירייה ממשרד הפנים אישור להקצות את הנכס שבו פועלת העמותה לטובת בית ספר חרדי. הפרסום אז ב"כלבו – חיפה והקריות" על בקשת ההקצאה עורר סערה. הנהלת העמותה טענה כי העירייה הסתירה ממשרד הפנים את העובדה שבמקום פועלת עמותה, ובשל כך השהה משרד הפנים את הפינוי. בעקבות סיור שערכו נציגי המשרד במקום חזרה בה העירייה מבקשת ההקצאה של שישה מבנים שאותם היא ייעדה למוסדות חינוך חרדיים, ובהם גם המבנה שבו פועלת לב ח"ש.

כעת טוענת העירייה כי תביעת הפינוי הוגשה בשל דרישה ממשרד החינוך להשיב מבנים שיועדו למוסדות חינוך לייעודם המקורי, וביניהם המבנה בו שוהה העמותה, וכי כל הניסיונות להגיע להסכמה עם העמותה על פינוי הנכס ועל העברת פעילותה לנכס אחר נדחו על ידיה. בתוך כך נחשף כאן כי בדרישתו של משרד החינוך להשבת מבני חינוך לייעודם המקורי מצויים גם נכסים שמשמשים מינהלים ואגפים של העירייה בעצמה.

 

 

הצעד שאותו נקטה העירייה מול העמותה עורר ביקורת ציבורית עזה, כאשר חברי מועצה מהאופוזיציה ומהקואליציה העירונית התייצבו לצדה של העמותה. כעת, עם ביקורם הצפוי של חברי כנסת מיש עתיד במתחם של לב ח"ש, חוצה התמיכה הפוליטית בעמותה את גבולותיה של העיר ומתרחבת אל הרמה הארצית.

חבר מועצת העיר יוסי שלום מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה, אשר משמש ראש המטה של מפלגת יש עתיד בחיפה, מסר: "הפעילים של יש עתיד מתנדבים בעמותת לב ח"ש זה שנים רבות. אנחנו מביאים לכאן את חברי הכנסת ששמעו על פעילותה של העמותה ועל הבלגן לאחר שהעירייה הגישה תביעת פינוי נגדה, וכעת הם רוצים לראות ולשמוע מקרוב מה קורה. הם מגיעים להביע תמיכה, ובעיקר מירב כהן שהיתה השרה לשוויון חברתי ואשר נמצאת בקשר עם העמותה הרבה לפני שהפכה לחברת כנסת. בהחלט יש בכך אמירה לעירייה שלב ח"ש היא עמותה חשובה מאוד שצריך לסייע לה ושאי אפשר להתעלם ממנה ומפעילותה. גם אם העירייה מבקשת לפנות את לב ח"ש, צריך לשבת עם ראשיה ולהגיע להסכמה".

 

יוסי שלום (צילום: רועי אשר)

יוסי שלום (צילום: רועי אשר)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. הכל פוליטי.

    למגיב לפניי מי שהפך את זה לנושא פוליטי היו החרדים.
    זה ברור לחלוטין שיש פה מאבק חאדי חיחוני על עתיד הדר.
    צריך לערב כל מפלגה שתעזור לשמור על מבני ציבור של הציבור החיחוני בהדר ראינו באיזה קלות ניתן להם להשתלט על מתנס הדר

  2. רענן

    איך יוסי שלום עבר ליש עתיד? האיש הזה מביך אותי וכחיפאי לא הייתי רוצה שייצג אותי בשום תחום, למרות שאני תומך ביש עתיד.

  3. חדווה

    יוסי שלום יוצא נגד עינת קליש. היה מגדולי התומכים של יהב ונשאר מגדולי תומכיו.

  4. שלומית

    איזה מנחוס היוסי שלום הזה. הלך עם יונה יהב והפסיד, אחרי זה הלך עם בני גנץ והתרסק איתו, כעת הוא הולך לפיד ואני במקום לפיד הייתי נזהרת – האיש מביא איתו נאחס.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לבדוק כמה תלמידי רכסים לומדים בחינוך החרדי בחיפה
    אם חיפה לא מקבלת את תלמידי עוספיה, עתלית וזכרון החילונים
    מדוע היא מקבלת עשרות ואולי כבר מאות תלמידים חרדים בהסעות מרכסים?

  6. הקול השפוי

    הצבעת קליש? קיבלת זמביש…
    המטומטמת הרסה את העיר,הרסה כל רצון של צעירים לחיות בעיר,לקחה את פסטיבל הבירה לקחה את כל התרבות… צריכה לעוף יחד עם המושחת מבלפור אותו היא מעריצה. בושה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר