גן יונה
גן יונה

35 הילדים פונו מהגן בגלל נזילת מים חמורה

כדי להרחיק את הילדים מהגן, יצאו היום ילדי גן יונה בקרית אליעזר לטיול. נכון לכתיבת שורות אלה, להורים אין מושג איפה ילמדו מחר ילדיהם. העירייה בתגובה: "ברז כיבוי האש היה פתוח ומשם זרמו המים לגנים. ילדי הגנים פונו מיד עם קבלת הודעה בנושא להמשך לימודים במבנים חלופיים בשכונה"

פורסם בתאריך: 6.5.21 16:14

אתמול (רביעי) בבוקר ציפתה לילדים ולגננות בגן יונה ברחוב צה"ל בקרית אליעזר הפתעה בדמות נזילות מים מתקרת הגן. 35 הילדים פונו לגן נקר הסמוך, שבו לומדים יותר מ-20 ילדים, כך שהצפיפות הייתה גדולה והיוותה סכנה לכל הילדים. היום (חמישי) ארגנו לילדי גן יונה יום טיול, כדי להרחיק אותם מהגן, ונכון, לשעת אחר הצהריים היום, ההורים הזועמים לא קיבלו מענה איפה ילמדו ילדיהם מחר.

"כרגע הילדים במרכז הורים", אומרת אחת האימהות, נטלי ויסמן, "אבל אין לנו מושג לאן נשלח אותם מחר. גם הגננות לא יודעות – או למרכז הורים, אולי לבית הספר דרור. עד שלא יסגרו את הגן, כנראה נסבול. אף אחד לא רוצה לשפץ, לא עושים כלום, ופשוט מתגלגלים. איש מקצוע שבדק את הנזילה אמר שנכנסו לתוך הגן לפחות שלושה קוב מים".

תזכורת: כבר בימים הראשונים של פתיחת שנת הלימודים 2020 התלוננו הורי הילדים על ליקויים בטיחותיים ותברואתיים במבנה הגן, כפי שנחשף לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות". ההורים איימו להשבית את הגן, אך בעקבות איום ההשבתה ופניית "כלבו – חיפה והקריות" לעיריית חיפה, הגיעה לגן מחזיקת תיק החינוך בעירייה סיגל ציוני, במטרה לנסות ולהרגיע את הרוחות.

אחת האימהות שהתראיינה אז אמרה: "הכל מתפרק, יש מלא עובש, והקירות שחורים מלכלוך. כשפותחים את דלת יציאת החירום מהגן, כדי להגיע למקלט, מגיעים לחלק שלא שופץ. המעבר חסום בכל מיני חפצים, כך שבמקרה חירום אי אפשר לעבור שם. המקום אפוף בריח חזק של עובש, וזה מה שהילדים שלנו נושמים שם. נוסף על כך, חתולים ויונים נכנסים לגן וחוגגים. הרצפה מלאה בשלוליות, ואפשר אפילו לשמוע את טיפות המים יורדות מהתקרה המתפרקת".

את הדלת ריתכו, התקרה מתפוררת. גן יונה

את הדלת ריתכו, התקרה מתפוררת. גן יונה

בדצמבר האחרון, כאשר לא נעשה דבר והליקויים לא תוקנו, התערב בנושא חבר מועצת העיר אלי בן דיין (הליכוד) והגיש שאילתה לראש העירייה עינת קליש רותם: "הורים לילדים שלומדים בגן יונה, שהוא גן ילדים עירוני, פנו מספר רב של פעמים לעיריית חיפה בדבר הזנחה של הגן. אמנם הגן עבר שיפוץ קוסמטי בתחילת השנה, אך עדיין הגן סובל מקירות מלאי רטיבות, יש חדר משותף אשר מהווה מבנה מסוכן, ולמעשה יש סכנה יומיומית לילדי הגן. מכיוון שהנושא נדון ואף בוצעה פנייה והתייחסות לא מספקת ממחזיקת תיק החינוך סיגל ציוני, אבקש את התייחסותך לשאלות: מדוע עד עתה הליקויים שהוצגו לא טופלו? האם ניתנה תשובה מהעירייה כי המפגעים טופלו? אם כן, כיצד יש תמונות, נכון להיום, כי עדיין קיימים כל המפגעים? האם תושבי קרית אליעזר לא זכאים למענה הולם וראוי ולדבר בסיסי שהוא בטיחות ילדיהם?".

לאחר שבן דיין לא זכה למענה, הוא שלח מכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין וביקש את התערבותו ואת התערבות משרדו בנושא, "כדי לוודא שהילדים לא נפגעים בריאותית". משרד הבריאות שלח לתברואנית הראשית בעיריית חיפה, חגית אלחררי אדרי, דוח ביקורת חמור בעקבות ביקורת שנערכה בגני הילדים יונה ונקר, השוכנים במבנה אחד.

צפו: נזילת מים חמורה מתקרת הגן:

לדברי ויסמן, הליקויים, עליהם הצביע משרד הבריאות, לא תוקנו במלואם: "לא מזמן, אולי לפני שלושה שבועות, הגיעו משאיות ופועלים פינו את כל הרהיטים שהיו בחדרים הנטושים ובמסדרונות. הם ריתכו את הדלת, כדי שאף אחד לא יוכל להיכנס כדי לבדוק מה קורה שם. הבנתי מהגננת שרק הוציאו את הרהיטים וקצת שטפו את הרצפה".

 

 

ומה עם השלוליות שעמדו שם?

"זה עדיין ככה, המים עומדים שם קבוע. אתמול הגעתי לגן בגלל הנזילה, רציתי להיכנס לבדוק מה קורה, אבל לא נתנו לי, בגלל ש'אין אחריות'. הייתה לנו פגישה עם אילנה טרוק ועם אשר כהן, שהבטיחו לנו שקונסטרוקטורים ימציאו לנו דוחות שהמבנה לא מסוכן ושאין קרינה מלוח החשמל שם. אתמול שאלתי אותם איפה הדוחות, אמרו לי שהם מסרו את כולם לבן דיין. התקשרתי אליו, הוא אמר שלא קיבל כלום. זה איום ונורא שאנשים כאלה בכירים משקרים לי בפנים. אני מרגישה חוסר אונים מוחלט. אגב, אתמול לא נתנו לגננת לפנות את הגן. רק כשאני ועוד כמה אימהות הגענו ודרשנו לפנות את הגן, רק אז פינו את הילדים לגן הצמוד שהוא הרבה יותר קטן".

הגיעו אנשי עירייה?

"כן, טרוק וכהן היו, גם הקב"ט הגיע. עובדי אחזקה שמו משאבה להוציא את המים. הם טוענים שמישהו פרץ את הדלת לקומה השנייה ופתח את ברז המים, אבל בשנה שעברה קרה בדיוק אותו הדבר. אז לא סיפרו שזו פריצה, זה היה ברור שהצינור התפוצץ בגלל הזנחה. במקלט גם יש מים עומדים, והקונסטרוקטור בזמנו אמר שאלו מי תהום. מה שקורה שם זה פחד אלוהים, החולדות רצות שם, והמצב התברואתי שם לא עובר שום מבחן".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "בבדיקה שנערכה במבנה הסגור, שנמצא מעל לגני הילדים יונה ונקר, נמצא, כי ברז כיבוי האש היה פתוח ומשם זרמו המים לגנים. ילדי הגנים פונו מיד עם קבלת הודעה בנושא להמשך לימודים במבנים חלופיים בשכונה. היום מתארחים הילדים בחווה החקלאית גן כרמית ונהנים מפעילות חווייתית לקראת חג השבועות. הילדים ימשיכו בלימודיהם במבנים החלופיים עד לתיקון מלא של הנזקים וקבלת כל האישורים הנדרשים ואישור מהנדס כי המבנים בטוחים לשימוש".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יהושע

    כל עיריית חיפה קורסת.אם גן יונה היה שייך לחסידות כלשהי או לליטאים החסידים כבר מזמן היה דואג מיכי אלפר לשיפוץ כל הבניין.אז קדימה,גן יונה,תחזרו בתשובה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר