גן דביר בקרית שמואל

"אחרי שנה כל כך מטלטלת, זה לא הגיוני לראות גן סגור"

הורים לילדים בגן דביר בקרית שמואל זועמים על ההחלטה לסגור את הגן בשנת הלימודים הבאה. בגילוי דעת שפרסמו ברשתות החברתיות, הם מטיחים בעירייה ביקורת נוקבת: "הגיע הזמן שבעיריית חיפה יפסיקו לחשוב על סגירת פינות ועל כל מיני פלסטרים שמשרתים את האינטרסים שלהם ושיתחילו לחשוב על נפשם של ילדינו"

פורסם בתאריך: 24.5.21 19:24

הורים לילדים בגן דביר בקרית שמואל קוראים לעירייה לבטל את ההחלטה לסגור את הגן. על ההחלטה שמעו ההורים בתחילת החודש לאחר ש"כלבו – חיפה והקריות" חשף את רשימת 11 גנים המיועדים לסגירה, וביניהם גם גן דביר. כבר אז שלחו ההורים מכתב בנושא לראש העירייה עינת קליש רותם, שבה הם מביעים התנגדות לסגירת הגן.

היום (שני) פרסמו ההורים גילוי דעת  תחת הכותרת "סגירת גן דביר בקרית שמואל – הניתוק של עיריית חיפה מהמציאות". כותבים ההורים: "זה לא נעים לראות גן סגור או אולי זה לא הגיוני לראות גן סגור! לפני כשבועיים התבשרנו שבעיריית חיפה הוחלט לסגור את גן דביר בקרית שמואל הוותיקה (גן שעובד יותר מ-30 שנה ומשרת את ילדי קרית שמואל הוותיקה). אנחנו דורשים לבטל את ההחלטה לאלתר או – אם בכל זאת העירייה מחליטה לסגור – להעביר את ילדי גן פאר (שישה במספר) לגן דביר או לגנים בסביבה הקרובה באשכול, ולפתוח בגן פאר, באשכול הגנים המפואר של עיריית חיפה בדב פרומר, גן לחינוך מיוחד המשולב עם שאר הגנים ונוח גיאוגרפית לכולם".

מוסיפים ההורים: "העירייה בהחלטתה המנותקת גרמה להשלכות הבאות: כל הגנים בקריה מלאים עד אפס מקום. שניים מהם אפילו עם מספר ילדים מעל התקן המותר בחוק. במקום להתחשב בילדים ובהורים אחרי שנה כל כך מטלטלת וסוערת, העירייה סוגרת גנים וזורקת את הילדים לכל הרוחות. היכן נשמע שילדים בני 3 וילדים בני 5 לומדים באותו גן בגלל מחסור בגנים? רק בקרית שמואל, חיפה. היכן שמעתם שאין מקום לילדים בגני טרום חובה והם נאלצים להישאר שנה נוספת באותו הגן מפני שהעירייה סוגרת גנים ולא נמצא להם שיבוץ? רק בקרית שמואל, חיפה. היכן נשמע שבקהילה מרובת ילדים סוגרים גנים ולא משאירים מקום לתזוזה? אם יקרה משהו במהלך השנה וילד יצטרך לעבור גן – אין לו שום סיכוי! בעקבות ההחלטה המנותקת, הילדים צריכים לעבור שלושה גנים בשלוש שנים. באיזו מציאות חינוכית הגיוני ליצור חוסר איזון משווע, כך שבשני גנים בקריה יש 30 ילדי חובה וחמישה ילדי טרום חובה שלעולם לא יקבלו את המענה הראוי להם? הורים נאלצים לאסוף את ילדיהם מגנים מרוחקים כל כך זה מזה מקצוות שונים של הקריה באותן שעות? האם משהו מנכבדי העירייה היה שולח את ילדיו לגן של 35 ילדים ויותר עם גננת אחת וסייעת אחת, כשחלקם עוברים גן פעם שלישית? זאת טובת הילדים?".

 

 

בסיום כותבים ההורים: "הגיע הזמן שבעיריית חיפה יפסיקו לחשוב על סגירת פינות ועל כל מיני פלסטרים שמשרתים את האינטרסים שלהם ושיתחילו לחשוב על נפשם של ילדינו ועל התפתחותם הרגשית. הגן הוא הבית השני של הילד. לא סוגרים בית בכזאת קלות דעת. אל תסגרו   את גן דביר".

גם חברת מועצת העיר, יו"ר סיעת חיפה בשבילנו, עו"ד שרית גולן שטיינברג, נרתמה לסייע להורים. במכתב ששלחה היום למחזיקת תיק החינוך סיגל ציוני, כתבה גולן שטיינברג: "מאז אתמול אני מקבלת עשרות פניות מהורים בקרית שמואל שהשיבוץ שקיבלו לא תורם שום עדיפות. יתרה מכך, למרות ההליך הסדור, עליו הצהירה מחזיקת תיק החינוך, החלוקה מביאה לכך שהורים נאלצים להביא את ילדיהם לגנים המרוחקים משמעותית מביתם. זאת ועוד, למרות הכחשות בתקשורת של מחזיקת תיק החינוך, הרי שאנו שומעים על גן נוסף שנסגר, גן דביר, למרות שיש בידיי רשימה של יותר מ-20 ילדים. סגירת הגן הביאה לכך שהעירייה השאירה לשנה נוספת בגן טרום חובה ילדים שרצו להגיע לגן דביר. מבקשת, כי תבחנו הנושא בשנית יתבטלו ההחלטה לסגירת הגן".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "שיבוץ הילדים בכל גני הילדים בחיפה, לרבות הגנים בקרית שמואל, נעשה על פי תקני משרד החינוך, ולא קיים בחיפה ולו גם גן אחד עם רישום עודף החורג מהתקן. לא רק זאת, אלא שגם לאחר שהגן, אליו נרשמו מספר מועט של ילדים, נסגר, קיימים מקומות פנויים בכל שכבות הגיל של גני הילדים בקרית שמואל, וכל הורה המעוניין בכך יכול עדיין להגיש בקשת העברה אשר תבחן לגופו של עניין על ידי הוועדה. כפי שמסרנו בעבר, העירייה בוחנת באופן סדור ומקצועי בשיתוף פעולה מלא עם משרד החינוך את פתיחתם של גני הילדים בחינוך הרגיל והמיוחד לשנת הלימודים הבאה, בהתאם לנתוני הרישום, צורכי הילדים והבקשות לוועדות ההעברה בחינוך הרגיל וועדות זכאות ואפיון בחינוך המיוחד".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר