פארק הקישון (צילום: דב גרינבלט)
פארק הקישון (צילום: דב גרינבלט)

הזדמנות פז: רמ"י מציעה מימון לפארקים עירוניים

רשות מקרקעי ישראל מזמינה גופים מוניציפליים להגיש בקשה למימון פיתוח של שטחים פתוחים מקרן של הרשות, כולל פארקים ואזורי נופש. ההגשה - עד 28 ביוני. מישהו אמר פארק הקישון?

פורסם בתאריך: 22.4.18 13:22

ערוץ חדש לקבלת מימון בשנת 2018 לפיתוח שטחים ציבוריים פתוחים ופארקים נפתח עבור הרשויות הציבוריות, ובכללן הרשויות המקומיות באזור חיפה. רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פרסמה הודעת קול קורא המזמין גופים מוניציפליים, רשויות סטטוטוריות, חברות ממשלתיות ומשרדי ממשלה להגיש בקשה לקבלת תמיכה כספית מהקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רמ"י לצורך מימון פרויקטים שונים בתחום השטחים הפתוחים.

המימון מוצע הן לתכנון פארקים והן להקמתם, כאשר מרחבי הקרקע שלהם מיועד המימון הוגדרו בהודעת רמ"י כ"שטחים פתוחים שמחוץ לשטחים העירוניים הבנויים, ובכללם אזורי נופש ופנאי בחיק הטבע ופארקים שלהם תרומה לתועלת הציבור, כולל גנים".

הקרן הוקמה מכוח חוק רשות מקרקעי ישראל שבו נקבע כי המקורות הכספיים של הקרן יהיו הפרשה בשיעור של אחוז אחד בכל שנה מכלל הכנסותיה של הרשות וכן תרומות ומקורות נוספים.

בהודעת הקול קורא צוין כי סכום התקצוב לא יעלה על שישה מיליון שקל לביצוע פרויקט ומיליון שקל לתכנון פרויקט. מההודעה עולה כי רמ"י מעוניינת לתמוך בפרויקטים קונקרטיים: "במסגרת קול קורא זה יתקבלו פניות לפעולות מעשיות לביצוע בתחומי השטחים הפתוחים. הפרויקט יוגש רק בשטחים שבהם התנאים התכנוניים מאפשרים לבצע את הפעולות המבוקשות".

 

 

לפי מסמכי הליכי בקשות התמיכה מהקרן יתחייבו מגישי הבקשות "להתחיל בביצוע פעולות למימוש הפרויקט הנתמך תוך 70 יום מיום קבלת ההתחייבות מהקרן ולשלוח לקרן הוכחות המעידות על תחילת ביצוע הפרויקט ולכל הפחות הסכם חתום עם קבלן מבצע או נותן השירותים". המועד האחרון להגשת בקשות לתמיכה הוא 28 ביוני.

מנהל רמ"י עדיאל שמרון, המכהן גם כיו"ר הקרן, כתב בהודעת הקול קורא: "רמ"י מקצה מדי שנה באמצעות הקרן עשרות מיליוני שקלים לסיוע במימון פרויקטים העוסקים בשמירה, בפיתוח סביבתי ובטיפוח של השטחים הפתוחים שמחוץ לשטחים העירוניים הבנויים. הנכם מוזמנים להצטרף לגופים רבים שזכו זה מכבר לסיוע תקציבי בקידום פרויקטים לציבור הרחב, לרבות פרויקטים שעניינם הוא הקמת פארקים גדולים ואזורי נופש מטרופוליניים, שימור ופיתוח אזורי נחל וסביבתו, הנגשה ושבילים, שימור ושיקום המגוון הביולוגי, מבצעי ניקיון בשטחים הפתוחים ועוד".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר