השלב השני של שכונת נאות פרס (הדמיה: מינהל ההנדסה של עיריית חיפה)
השלב השני של שכונת נאות פרס (הדמיה: מינהל ההנדסה של עיריית חיפה)

הרחבת נאות פרס – "מענה למשבר הדיור בחיפה"

הוועדה המחוזית ורשות מקרקעי ישראל מבקשות לדחות את העתירה נגד הרחבת שכונת נאות פרס בטענה שהתוכנית מאפשרת בנייה אטרקטיבית למגוון רחב של אוכלוסיות ושהיא לא מקודמת על חשבון הבנייה במורדות הכרמל

פורסם בתאריך: 8.4.19 12:05

בתשובתן לעתירה המינהלית לביטול תוכנית הבנייה למגורים הגדולה ביותר בחיפה – התוכנית שיוזמת עיריית חיפה להרחבת שכונת נאות פרס ב-5,072 דירות – טענו הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) כי התוכנית נועדה למתן מענה למשבר הדיור. בתשובה ביקשו הוועדה המחוזית ורמ"י לדחות את העתירה וכתבו: "התוכנית מסייעת לפיתוח הקישוריות בעיר ויתרונה הוא בתכנונה בקרקע שטוחה המאפשרת בנייה בצפיפות גבוהה במרחב עירוני. ככלל, בנייה לגובה בצפיפות מאפשרת תכנון משופר במינימום עלויות עבור כל יחידת דיור, ובמקרה דנן כוללת התוכנית בכל מתחם מגורים בנייה מגוונת ומרקמית ובנייה לגובה באופן שתהפוך אטרקטיבית למגוון רחב של אוכלוסיות".

את העתירה הגיש תושב שכונת אחוזה אילן בורנשטיין שפועל לשיפור התכנון בעתודות הקרקע למגורים בחיפה. משפחתו של בורנשטיין היא בעלת מגרש של דונם בחלקה העליון של התוכנית הלא מאושרת למורדות לינקולן ולתל אהרון בחיפה. במשך שנים לא מקודמת בקשתה של המשפחה להיתר בנייה במגרש מכוח תכנון מנדטורי מאושר בטענה שהעירייה מקדמת תכנון מחודש לשטח. אלא שתכנון זה אינו מבשיל לאישור, ובורנשטיין, הסבור כי יש לתת עדיפות לקידום הבנייה במורדות המערביים של הכרמל שכבר קיים בהם תכנון מנדטורי למגורים, הגיש התנגדות לתוכנית להרחבת שכונת נאות פרס. בחודש יוני נדחתה ההתנגדות על ידי הוועדה המחוזית, שאישרה את התוכנית אשר חלה בשטחי רמ"י.

 

 

בעתירתו לביטול התוכנית כתב בורנשטיין כי השטח המיועד להרחבת נאות פרס, בין איצטדיון הכדורגל העירוני לגבול חיפה-טירת כרמל, מתאפיין בערכי סביבה איכותיים במרחב פתוח, ולכן עדיף לשמרו ובמקום לבנות בו יש לממש בנייה חדשה של חמש שכונות חדשות במורדות המערביים. חמש השכונות, שכבר קיים בשטחן תכנון מאושר מנדטורי למגורים, הן מורדות רמת גולדה, רמת גוראל, מורדות רמת גוראל, מורדות רמת אשכול ומורדות לינקולן ותל אהרון.

יצוין כי קשה מאוד לומר כי התכנון המעודכן ביוזמת העירייה לחמש שכונות אלה מקודם בקצב מהיר: התוכנית להקמת מורדות רמת גולדה הועברה לוועדה המחוזית בדצמבר 2016 אך עד היום לא הופקדה; התוכנית להקמת רמת גוראל הועברה לוועדה המחוזית ביוני 2014 אך עד היום לא אושרה; התוכנית להקמת מורדות רמת גוראל טרם הוגשה לוועדה המחוזית; על הכנת תוכנית למורדות רמת אשכול נודע כבר בספטמבר 2014 אך עד היום היא לא נדונה במוסדות התכנון; והתוכנית החדשה למורדות לינקולן ולתל אהרון יצאה לדרך בספטמבר 2015 אך עד היום לא הופקדה. למרות זאת, נטען בתשובת הוועדה המחוזית ורמ"י לעתירה כי "לא זו בלבד שאין קיפאון תכנוני בשטחים אלה, אלא שהתכנון במרבית השטחים ברכס הכרמל המערבי פעיל ומקודם באופן רציף".

בעתירה כתב בורנשטיין: "השכונות המוצעות בשלוחות ההר הן במקום הנכון, המתאים והאופטימלי למימוש בנייה בחיפה, הן בשל מצבן הפיזי והגיאוגרפי, הן בשל יעילות הבנייה והיעדר בזבוז משאבים והן בשל ההתאמה לסביבה והפגיעה המינימלית בטבע. אם על כף המאזניים עומד מימוש בנייה תוך הרס קרקעות חקלאיות ושטחים פתוחים הכוללים עצי זית עתיקים מדהימים, כפי שמוצע בחלק ניכר בשטח התוכנית להרחבת נאות פרס, מול מימוש הבנייה בשלוחות ההר כפי שאני מציע, הרי שברור לחלוטין כי יש לגנוז את התוכנית ולמהר ולממש את הבנייה בשלוחות ההר".

בתשובתן לעתירה ציינו הוועדה המחוזית ורמ"י: "התוכנית נשוא העתירה אינה מקודמת על חשבון תוכניות הבינוי בשטח המיועד לבינוי אלא בכפיפה אחת עמן במטרה להביא למימושן תוך מתן מענה למשבר הדיור ולפיתוחה של חיפה. הקרקע בשטח התוכנית מיועדת לפיתוח עירוני, ולתוכנית נערך סקר עצים מפורט שבו סומנו עצים בעלי ערך גבוה שיועדו לשימור או להעתקה".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דירות ב1.7 מיליון שקל זה מענה למשבר הדיור???

    זה עוד דלק למשבר הדיור!!
    המקום הזה היה אמור לספק פיתרון דיור לזוגות צעירים מטירת הכרמל ונווה דוד ושפרינצק והיו אמורים לבנות בו דירות של 80 מטר ב700,000 שקל לכל היותר.
    מה עשו? מכרו את השטח ליזמים שאלה מצידם שיווקו אותו להייטקיסטים ולעשירים שעובדים בסמוך לאיזור והיום ממוצע המחיר שם הוא 1.65 מיליון שקל.
    זה כישלון ממשלתי מובהק! במקום לשווק את כל האיזור במחיר למשתכן' מכרו אותו ליזמים ואלה מצידם עושים עליו הון.והצעירים החיפאים שלא עובדים בהייטק? הם ימשיכו לשכור דירות או שבעיקר יעברו לקריות.
    אחר כך מתפלאים מדוע יש הגירה שלילית של צעירים יהודים מחיפה…ומאידך הגירה של צעירים ערבים לשכונות הדר,תל עמל,קרית אליעזר,סטלה מאריס וכו'..
    אז הנה חלק מהתשובה..

  2. חחה

    משבר דיור בחיפה? עיר עם הגירה שלילית של 1500-2000 איש בשנה?
    עיר שבכל בדיקה מגלים בה 5000 דירות ריקות?
    אתם עושים צחוק נכון?
    אם משבר דיור אז משבר למצוא דיור כשעוזבים את חיפה, פה יש אלפי דירות ריקות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר