שדה התעופה בחיפה (צילום: Oyoyoy, Wikipedia CC-BY-SA-3.0)
שדה התעופה בחיפה (צילום: Oyoyoy, Wikipedia CC-BY-SA-3.0)

ההכרעה בבקשה לדחות את עתירת הרשויות תתקבל רק לאחר דיון משפטי

שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה בטינה טאובר קבעה כי ההכרעה בבקשה של רשות שדות התעופה לדחות על הסף את עתירתן של שלוש הרשויות בעמק להארכת המסלול של שדה התעופה תינתן רק לאחר דיון שיתקיים בעניינה

פורסם בתאריך: 14.11.19 08:57

למרות בקשתה של רשות שדות התעופה (רש"ת) לדחות על הסף את העתירה שהגישו שלוש הרשויות המקומיות מאזור העמקים לפיתוח משמעותי של שדה התעופה בחיפה, העתירה נותרה תלויה ועומדת, וההכרעה בבקשה תינתן רק לאחר דיון שיתקיים בעניינה בבית המשפט בסוף החודש.

שלוש הרשויות – המועצות האזוריות עמק יזרעאל ומגידו והמועצה המקומית רמת ישי – ביקשו בעתירה שהגישו לפני כחודשיים באמצעות עו"ד דביר לנגר לבית המשפט המחוזי בחיפה לקדם הארכה של מסלול ההמראה והנחיתה בשדה התעופה חיפה ל-2,400 מטר נטו (כ-2,600 מטר ברוטו לאחר תוספת של שטחי הבטיחות בקצות המסלול שאינם משמשים להמראה ולנחיתה). לעומת זאת, רש"ת ומשרד התחבורה חתמו לפני כשלושה חודשים על הסכם עם עיריית חיפה לקידום פעולות תכנון להארכת המסלול ל-2,100 מטר ברוטו בלבד (1,900 מטר נטו).

בבקשתה לדחות את העתירה על הסף הציגה רש"ת טענות המצדיקות לדבריה את "דחיית העתירה על הסף כבר כעת", ובהן טענה להיעדר זכות עמידה מצד העותרות לבקשת הסעדים המבוקשים בעתירה: "מעיון בעתירה עולה תמונה תמוהה. שלוש רשויות מקומיות מגישות עתירה נגד תשתית ארצית המצויה בתחומה של רשות מקומית אחרת".

 

 

שלוש הרשויות המקומיות, שמנהלות בימים אלה מאבק נגד היוזמה הממשלתית להקמת שדה תעופה אזרחי משלים לנתב"ג במרחב קיבוץ רמת דוד בעמק יזרעאל ואשר ציינו בעתירתן כי הן "מעוניינות שבחיפה יוקם שדה תעופה בין לאומי משמעותי", כתבו לפני כחודש וחצי בתגובה לבקשת רש"ת: "העותרות מייצגות רבבות אנשים שייפגעו באופן ישיר אם לא יהיה שדה תעופה בין לאומי משמעותי בצפון הארץ, והן עומדות על זכותן להגן על האינטרסים של תושביהן".

לפני כשבועיים, בהתייחסותה לתגובת העותרות, שבה רש"ת וביקשה מבית המשפט לדחות על הסף את עתירתן, אך השבוע קבעה השופטת בטינה טאובר כי החלטתה תינתן רק לאחר דיון שיתקיים בסוף החודש: "לאחר ששבתי ועיינתי בטענות הצדדים בכל הנוגע לטענות הסף, ובטרם תינתן החלטה, יתקיים דיון בטענות הסף ב-27 בנובמבר".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר