יואב רמתי וסאלי עבד (צילומים: בועז כהן)
יואב רמתי וסאלי עבד (צילומים: בועז כהן)

קונטרה לרמתי: אירוע למשפחות חד מיניות בנוה שאנן

בגינת השבשבת בנוה שאנן הפנינג סוכות בשם "אירוע משפחות חגיגי", שנועד בין השאר למשפחות חד מיניות. את האירוע תקיים רשימת רוב העיר כמענה לחבר המועצה יואב רמתי, ששהגה את רעיון מצעד הענווה בשנת 2019. סאלי עבד: "הוא מקדם אג'נדה מסוכנת". רמתי: "חס על העיוות שיש אצלם"

פורסם בתאריך: 1.10.23 07:53

רשימת רוב העיר שמתמודדת בבחירות למועצת העיר תקיים מחר (שני) בגינת השבשבת בנוה שאנן הפנינג סוכות בשם "אירוע משפחות חגיגי", שנועד בין השאר למשפחות חד מיניות. את המיקום לקיום את האירוע בחרה הרשימה כמענה לחבר המועצה יואב רמתי, שבקדנציה הנוכחית משמש יו"ר סיעת הבית היהודי ומתמודד למועצה הבאה ברשימת ציונות נטו, שהגה את רעיון מצעד הענווה בשנת 2019 כתשובה למצעד הגאווה בעיר.

בישיבת מועצה שהתקיימה ביוני 2019 הודיע רמתי כי כתשובת נגד למצעד הגאווה הוא מתכוון לקיים את מצעד הענווה שיכבד לדבריו את ערכי המשפחה. בהשראת הרעיון של רמתי ערכה קבוצת תושבים תהלוכה ל"חיזוק ערכי השמרנות המשפחתית" בגן הבנים בנוה שאנן, אך רמתי אמר אז כי הוא לא נמנה עם מארגני האירוע אבל הזדהה עם מטרות המארגנים.

יו"ר רשימת רוב העיר סאלי עבד: "בנוה שאנן יש לנו המון פעילים קווירים, טרנסים וממשפחות חד מיניות, ובשנים האחרונות הם מרגישים שאין להם ביטוי ומרחב ציבורי בטוח. רמתי התבטא באופן חריף מאוד בנושא מצעד הגאווה ובנוגע למשפחות הגאות, ויזם מצעד הומופובי שנקרא מצעד הענווה. ראינו גם התבטאויות הומופוביות בנושא הספרנית שהניחה דגלון על השולחן ואת ההוראה של ראש העיר להסיר אותו. בכך גזלה העירייה מהקהילה הגאה את הזכות להתבטא באופן חופשי במרחב הציבורי בנוה שאנן. זו שכונה של 40,000 איש שיש בה המון חברים בקהילה הגאה, וחשבנו ליצור שם אירוע משפחתי שייצג את הקהילה הגאה".

 

 

באירוע יוקראו קטעים מהספר "אני ג'אז", שמתעד את חייה של ג'אז ג'נינגס אשר נולדה כבן למשפחה יהודית בפלורידה בשנת 2000 והיתה אחת מהטרנסג'נדריות הצעירות ביותר. "זה ספר שיצא לאחרונה והוא כביכול פרובוקטיבי, וכל הפשיסטים בממשלה יצאו נגדו", אומרת עבד, "היה חשוב לנו, גם כשרמתי מקדם אג'נדה מסוכנת, לערוך את האירוע".

רמתי מסר בתגובה: "אני לא מאמין שבחג סוכות מישהו רוצה לפלג את העם. זה חג של אחדות. אנחנו לוקחים את כל ארבעת המינים, גם את הערבות שאנחנו חובטים אותן בהושענא רבא, ומחבקים אותם חזק. בחג הסוכות אנחנו יוצאים אל המרחב הציבורי, יושבים בסוכה, מסתכלים אל אבינו שבשמים ומבקשים מהקדוש ברוך שישמור עלינו מאויבים מבחוץ כמו איראן וסוריה. אני מאמין שזה הזמן גם של החבר'ה האלה להסתכל לשמים ולקבל אמונה. לכן אני אומר שאני לא מאמין שאירוע כזה יקרה בסוכות. אני לא רואה בהם אויב, חס ושלום, אלא אנשים שטועים בהשקפת עולמם. אני חס על העיוות שיש אצלם ולא רוצה שהוא יובלט במרחב הציבורי. אני גם לא רואה מה האינטרס שלהם להבליט את זה במישור הציבורי. אני אמשיך להגיד את דעתי שהיא דעת תורה, ואמשיך להבליט את המוסר היהודי במרחב הציבורי".

 

ההזמנה להפנינג המשפחות של רשימת רוב העיר

ההזמנה להפנינג המשפחות של רשימת רוב העיר

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. רונה

    חיפה היא עיר מאד חשוכה מבחינת זכויות הקהילה הלהטב"ית, מקומות בילוי, מפגשים. בזמן שכל המדינה התקדמה התחום הזה – חיפה נשארה הרחק מאחור.

  2. רק זה חסר לנו

    הכתבה מצחינה מיח"צ בתשלום
    מסיתי רוב העיר תחזרו לתל אביב, עשו טובה לעצמכם ולנו.

  3. נוה שאנני חילוני ושמאלני

    עוד סיעה שאין לה סיכוי שבראשה עומדת אישה שמצהירה שהיא פלסטינית (ולא ישראלית) באה עם רעיונות מטופשים לקלקל את החיים המשותפים בנוה שאנן ( וגם לא יודעת שמספר התושבים בנו"ש כפול …)
    זה שיש הומופובים שגרים בנוה שאנן זה לא אומר ששאר או רוב התושבים כאלה (דתיים וחילוניים)…

    בהצהרה כזו אתם לא שונים מחבורת האופנועים שטיילה בחיפה ביום כיפור וככל הנראה לא תושבי חיפה …

    אתם באים להתסיס ולא לקרב …

    מקווה שתחזרו לחור שממנו יצאתם

  4. אפרופו

    אצביע בעד המועמד שידרוש לבטל את השם אוניברסיטת חיפה בגלל הפוליטיזציה והירידה משנה לשנה בכל מדדי הדירוגים בעולם.
    זאת לא אקדמיה זאת מעבדה לשטיפת מוח ותיכנות פוליטי
    שיקראו לעצמם אוניברסיטת פח.

  5. נטרלי

    רמתי עשה דבר חשוב מאוד הוא הראה באופן יפה מאוד שלא "כולם" חייבים להסכים עם מצעד הגאווה ואף להתנגד לזה
    אבל הוא הראה את זה באופן יפה (בלי בהמות וכו') לדעתי כל אחד יכול להביע דעה במדינת ישראל
    כל עוד זה בגדר מחאה\אג'נדה שניא לא אלימה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר