הצילייה שקרסה בגן הילדים פלג בכבאביר
הצילייה שקרסה בגן הילדים פלג בכבאביר

הורים לילדים בגן פלג דורשים מהעירייה לבצע בדיקת בטיחות לצילייה שקרסה בחורף האחרון

בחודש מארס האחרון נמנע בגן פלג בכבאביר אסון כבד, כשצילייה קרסה בחלקה לחצר הגן. הצילייה תוקנה, אך את ההורים זה לא מרגיע והם דורשים בדיקה מחודשת. רק לאחר פניית "כלבו - חיפה והקריות" בנושא, הודיעה העירייה, כי למקום יישלח מהנדס, שיבצע בדיקת בטיחות נוספת

פורסם בתאריך: 24.8.22 13:08

הורים לילדי גן טרום החובה פלג בשכונת כבאביר טוענים, כי ילדיהם עלולים להיפגע ממתקן הצילייה, שכבר קרס בחורף האחרון ותוקן, אך יציבותו לא נבדקה מחדש. לדברי ההורים, עיריית חיפה מסרבת לבצע את הבדיקה, בנימוק שיש למתקן אישור יציבות שניתן לה לפני שנה ושלושה חודשים, לפני שהמתקן קרס, והוא תקף לחמש שנים. אלא שההורים גורסים שלאחר שהמתקן קרס, האישור כבר אינו רלוונטי, והם חוששים שבחורף הקרוב הצילייה תקרוס שוב בגלל הרוחות החזקות הנושבות בשכונה. לאחר פניית "כלבו – חיפה והקריות" בנושא, הודיעה העירייה, כי למקום יישלח מהנדס, שיבצע בדיקת בטיחות נוספת.

תחילת הפרשה, כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות", בחודש מארס האחרון, בעת שהצילייה המחוזקת בקורות ברזל כבדות, קרסה בחלקה אל תוך חצר הגן, דקה לפני שהילדים בגילאי 3 ו-4 היו אמורים לצאת ולשחק שם, ורק בנס אף ילד לא נפגע. לאחר האירוע תיקנה העירייה את הצילייה, אך לא דאגה לקיים בדיקת יציבות למתקן. כעת, לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ג בעוד כשבוע וחצי, נדהמו ההורים לגלות שדבר לא נעשה על ידי העירייה כדי למנוע אסון שעלול להתרחש בחצר.

 

 

הורים לילדים בגן פנו לעירייה בנושא, ובתגובה נענו שיש למתקן אישור יציבות שניתן לעירייה בחודש ינואר 2021 שתקף לחמש שנים. כתבה העירייה בתשובתה להורים, בין השאר: "הרשות פעלה בהתאם להנחיות חוזר מנכ"ל בנושא יציבות ותקינות סככות, קרי: מחויבות ביצוע בדיקות כדלקמן: בהקמה ואחת לחמש שנים לפי הצורך (שקיעות קורוזיה סדקים)".

הורה לילד בגן: "אנחנו רוצים בדיקת מהנדס לפני פתיחת שנת הלימודים, כדי שיגיד שהמתקן בטוח. אנחנו רודפים אחרי העירייה המון זמן כדי שיענו לנו ומקבלים תשובות לקוניות שהמתקן בטוח. בהמשך העירייה שלחה אישור יציבות, אבל הוא מהשנה שעברה. אמרנו לעירייה שהאישור הזה כבר אינו תקף ונענינו שהוא תקף לחמש שנים, בלי להתייחס לכך שהיה פה כשל בטיחותי. אנחנו דורשים בדיקה חוזרת. מה החוכמה שיש אישור ליציבות מתקנים בגני ילדים, אם לאחר כשל ותיקון לא בודקים שוב? מה האישור שווה אז? מבחינת העירייה, הכל בסדר גם אם יש תקלות שבטווח תוקף האישור לחמש שנים. הבעיה תתחיל אם הצילייה תקרוס שוב ואם מישהו חס וחלילה יפגע אז מה תהיה תשובת העירייה? יש לנו אישור?".

מהעירייה נמסר בתגובה: "המתקן המדובר הוא מתקן חדש, שהותקן בגן במהלך השנה שעברה במקום ההצללה הישנה שהייתה במקום. במהלך החורף האחרון נשברו שני ברגים באחת מזוויות המתקן כתוצאה מהרוחות העזות שנשבו במקום. בעקבות האירוע ביצעה החברה שסיפקה את המתקן תיקון מחמיר ואישרה כי המתקן יציב ובטוח לשימוש. מתוך עקרון הזהירות המונעת יישלח לגן עד פתיחת שנת הלימודים מהנדס שיערוך בדיקת בטיחות נוספת של המתקן, ורק לאחר אישורו, כי המתקן בטוח לשימוש יותר השימוש בחצר הגן".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר