ליקויים והזנחה בגנים יונה ונקר (צילום: עדי פאר)
ליקויים והזנחה בגנים יונה ונקר (צילום: עדי פאר)

לשלשת יונים, יתושים וזבובים, שירותים ללא אסלות, לכלוך והזנחה

אלו הם רק חלק מהליקויים שאליהם נחשפים ילדי הגנים יונה ונקר בקרית אליעזר בכל בוקר, ולהורים נמאס: "הגיע הזמן לשנות גישה כלפי השכונה. כל הציבור פה ירים קול זעקה ולא ישקוט עד שהדברים יטופלו. בעוד שנה יש בחירות לראשות העיר, ואם כך מתייחסים אלינו כתושבים יצטרך להיות פה שינוי"

פורסם בתאריך: 8.9.22 14:03

ההורים של ילדי הגנים יונה ונקר ברחוב צה"ל 14 בקרית אליעזר כבר לא יכולים לשתוק. אל "כלבו – חיפה והקריות" הגיעו עדויות מצולמות על מצב הגנים, כאשר הליקויים וההזנחה בולטים לעין. חשוב לציין כי בעבר כבר פרסמנו שורת כתבות על גן יונה, ובעקבותיהן שופץ הגן, אך המבנה שבו הוא שוכן נשאר מוזנח. בדצמבר 2020, בעקבות התערבותנו, הגיש חבר מועצת העיר אלי בן דיין תלונה למשרד הבריאות, אשר פרסם דוח חמור על המבנה שבו שוכן הגן, אך נדמה כי הלקחים לא יושמו.

“אנחנו קבוצה גדולה של הורים שהחליטו לשים סוף להפקרת ילדינו ולהזנחת הגנים בקרית אליעזר", אומרת עדי פאר, "הגנים יונה ונקר סובלים מליקויים מחפירים במבנה. נדהמנו לגלות את מצבם המחפיר ואיך העירייה בכלל הסכימה לפתוח כך את השנה".

מה קורה שם?

"לשלשת של יונים ברחבי החצר, מאגרי מים עומדים ובתוכם יתושים וזבובי חול, סדקים בקירות השירותים, והשירותים עצמם ללא אסלות. בתוך הגן יש לכלוך, הזנחה ועובש, ואפילו כבל חשמל חשוף. בשנתיים האחרונות הגיעו לשכונה מאות משפחות חדשות וצעירות, ולהפתעתן הן גילו כי מצב תשתיות החינוך פה הוא מתחת לכל ביקורת. אם כך נראה החינוך בשכונה, מהר מאוד יברחו מכאן כל המשפחות החדשות שהגיעו. לעירייה אין בעיה לקחת ארנונה גבוהה, אבל אין לה שום תמורה. הכל פה תקוע ומוזנח. הגיע הזמן לשנות גישה כלפי קרית אליעזר. כל הציבור פה ירים קול זעקה ולא ישקוט עד שהדברים יטופלו. אנחנו דורשים שיפוץ רציני בתשתיות הגנים, ונעשה כל מה שצריך כדי שזה יקרה. בעוד שנה אנחנו הולכים לבחירות לראשות העיר, ואם כך מתייחסים אלינו יצטרך להיות פה שינוי".

 

שלולית בפתח הגנים יונה ונקר (צילום: עדי פאר)

שלולית בפתח הגנים יונה ונקר (צילום: עדי פאר)

 

 

"הבן שלי נכנס השנה לגן נקר, ופשוט נחרדתי לראות את מצב התשתיות בגנים האלו", מספרת ליאת עזריאל, תושבת קרית אליעזר, "לא יכול להיות שיש שכונה בחיפה שכך נראים הגנים שלה. אלה הילדים שלנו, ומגיע להם יותר. אנחנו משלמים ארנונה של מאות שקלים בחודש, והכסף שלנו צריך להיות מיועד לטובתנו ולשיפור איכות החיים שלנו. אף אחד בעירייה לא עושה לנו טובה. פנינו לגורמים שונים ברשות והם החלו לפעול, אבל לצערנו הם עורכים תיקונים שטחיים ולא מטפלים ברמת התשתיות הביזיוניות במקום".

אם נוספת, שעתידה להכניס את ילדתה בשנה הבאה לגן, מספרת: "אנחנו קבוצה גדולה של הורים שחברו ביחד מתוך הבנה כי רק בכוח השפעה גדול מישהו יקשיב לנו בעירייה. לא מדובר בשינוי קוסמטי, מה שנדרש פה זה שיפוץ מאסיבי והתאמה של הגנים לשנת 2022. דרושים פה חשיבה ותכנון רציניים, כך שהגנים הללו יהיו מקום שמאפשר חינוך וטיפול בגיל הרך. ילד צריך להגיע בשמחה לגן, ולמראה יש השפעה רבה. לא נשקוט עד שהחינוך בשכונה יעבור מתיחת פנים רצינית".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר