החניון במת"ם. בקרוב בתשלום? (צילום: בועז כהן)
החניון במת"ם. בקרוב בתשלום? (צילום: בועז כהן)

מסתמן: חלק מהחניון מול מרכז הקונגרסים יהפוך לחניון בתשלום

ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע, כי בשל הצורך להקצות מקומות חנייה לעובדי אינטל, שוקלים בעיריית חיפה לסמן חלק מהחניון שמול מרכז הקונגרסים בכחול-לבן. שטח הקרקע בחניון, המתוכנן להיהפך לחניון בתשלום, נמצא בשימוש חברת מת"ם מתוקף הסכם עם העירייה. הפיכת החניון לציבורי תביא להפסקת ההסכם

פורסם בתאריך: 24.5.21 01:36

בשל בנייתו המתוכננת של מבנה שלישי של 10 קומות, שישמש את חברת אינטל, כחלק מהתוכנית לאיחוד שני המבנים של החברה, שאושרה על ידי הוועדה המחוזית בינואר השנה והצורך במקומות חנייה נוספים לעובדי החברה, נשקלת בעיריית חיפה האפשרות להפוך חלק מהחניון מול מרכז הקונגרסים לחניון בתשלום, והוא יסומן בכחול-לבן. כך נודע ל"כלבו – חיפה והקריות". היוזמה לצעד עלתה בחוות הדעת של משרד רואי החשבון ברלב ושות', שנשכר לבצע ביקורת חקירתית עבור העירייה והחברה הכלכלית.

עוד בתחילת הקדנציה שלה, ניתן היה להבין מהצהרותיה של ראש העירייה עינת קליש רותם מה תהיה מדיניות החנייה בעיר תחת הנהגתה. במארס 2019 אמרה קליש רותם במועצת העיר: "מי שרוצה להגיע למקום כלשהו שלא באמצעות תחבורה ציבורית צריך להבין שיש לזה מחיר. נכנסנו לעידן של מצוקה, כי העיר הזו לא יכולה להכיל את כולם, ולכן יהיה יותר ויותר יקר להחזיק מכונית בעיר. הפתרון הוא תחבורה ציבורית. אי אפשר להפיל עלויות על תושבים אם לא נותנים להם אלטרנטיבה, והפתרון פה הוא לקדם את התחבורה הציבורית מצד אחד, ומצד שני להקשות על אנשים ולגבות מהם כסף. אנחנו צריכים לשנות את תפיסת העולם שלנו ואת הנגישות שלנו בתוך העיר".

 

 

באוגוסט 2019 הודיעה העירייה על הסדרי חנייה חדשים בשוק תלפיות, במסגרתם נצבעו בכחול-לבן מדרכות ברחוב סירקין, לונץ, סוקולוב, השמש ועקרון. באוקטובר 2019 הופתעו בעלי כלי רכב, החונים בחניונים הסמוכים למת"ם, לגלות שאבני השפה נצבעו בכחול-לבן וכי מעתה הם נדרשים לשלם עבור החנייה. בינואר אשתקד הודיעה העירייה על "מיזם 20 דקות זוז", במסגרתו יכולים בעלי רכבים לחנות בחינם במשך 20 דקות במקומות מרכזיים, ואילו כארבעה חודשים לאחר מכן, נודע כי העירייה החליטה על הגבלת זמן החנייה בחלק מהחניונים בחוף דדו ל-120 דקות, צעד שעורר ביקורת רבה.

חברת מת"ם נמצאת בבעלות משותפת של חברת גב-ים (50.1 אחוז), המנהלת את הפארק, והחברה הכלכלית לחיפה (49.9 אחוז), שבבעלות עיריית חיפה. שטח הקרקע בחניון, המתוכנן להיהפך לחניון בתשלום, נמצא בשימוש חברת מת"ם, לאחר שזו קיבלה אותו מטעם העירייה. הפיכת החניון לחניון ציבורי בתשלום תביא להפסקת ההסכם בין העירייה למת"ם.

מעיריית חיפה נמסר, כי הנושא בבדיקה.

מחברת גב-ים עדיין לא התקבלה תגובה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. רכבל ז"ל - קליש צדקה

    אסון הרכבל באיטליה – 6 הרוגים ישראלים.
    רק תתארו לכם איזה אסון עלול חו"ח לקרות במפרץ ברכבל שמסיע מאות אנשים!!
    הפרויקט הזה פשוט חייב להיגנז לפני שיקרה אסון המוני ולא אחריו

  2. בושה עיר שכולה באובססיה על רכב פרטי

    כל החניונים בעיר צריכים להיות בתשלום. לבעלי רכב יש כסף לדלק אז יש שיעלה להם גם להחנות
    חייבים לעודד תחבורה ציבורית למת"ם.
    העובדה שכל עובדי אינטל ומת"ם מקבלים רכב היא בושה וחרפה לעיר שרוצה להיות ירוקה.
    צריך להפסיק את ההגעה שלהם ברכב לבטל הוצאות רכב ולאסור הקמת חניוני רכבים במת"ם.
    את החניונים הקיימים שם צריך להסב למשרדים ולחניון אופניים בלבד.

  3. לתגבר מיידית קוי אוטובוס

    הכרמלית זוללת תקציב של מליוני שקלים בשנה עם כמות נוסעים אפסית.
    לידה נוסעים אוטובוסים מפוצצים בנוסעים שרוצים תגבור של הקוים מהעיר ומהדר לכרמל
    וקווים מהירים לירידה לתחנות הרכבת בתי החולים וחופי הים.
    לסגור את הצעצועים נוסח כרמלית ורכבלית, ובמליונים האלו לתגבר קווי אוטובוס בכל חיפה.
    שימעו את זעקת נוסעי האוטובוס!!!
    לא רוצים לחכות חצי שעה בתחנה לעלות לכרמל מהדר!!

  4. נמאס

    האם גם גברת ראש העיריה נוסעת בתחבורה ציבורית? לה אין בעיית חניה.
    נקווה שזאת הקדנציה היחידה שלה.

  5. מהגרת בפוטנציה.

    " העיר לא יכולה להכיל את כולם" אמרה ראשת העיר בעוד אחת מאימרות השפר שלה. אנחנו לא יכולים להכיל את ראשת העיר – אמרו התושבים העודפים והגרו לעיר אחרת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר