נשלל שכרם. נחשון צוק ומיכי אלפר (צילומים: בועז כהן, אורלי זיילר)
נשלל שכרם. נחשון צוק ומיכי אלפר (צילומים: בועז כהן, אורלי זיילר)

בלעדי: משרד הפנים דחה את בקשת קליש רותם להמשיך לשלם שכר לצוק ואלפר

שכרם של השניים, ממלאי מקומה של קליש רותם, נשלל באוגוסט האחרון על ידי קואליציית השינוי. דחיית בקשתה של קליש רותם, לדברי גורמים במשרד הפנים, באה לאחר שבמשרד לא מצאו לנכון להתערב בהחלטות של מועצת העיר

פורסם בתאריך: 18.10.21 16:41

משרד הפנים דחה את בקשתה של ראש העירייה עינת קליש רותם להמשיך ולשלם שכר לשני סגניה וממלאי מקומה, נחשון צוק ומיכי אלפר. כך אמרו גורמים במשרד הפנים ל"כלבו – חיפה והקריות". לדבריהם, בבדיקה שערך המשרד התברר, כי מועצת העיר פעלה בסמכות לשלול את שכרם, וכי במשרד לא מצאו סיבה להתערב או לבטל את החלטתה של המועצה.

תזכורת: באוגוסט האחרון חשף "כלבו – חיפה והקריות", כי קליש רותם פנתה לשרת הפנים איילת שקד וביקשה את אישורה להמשיך ולשלם שכר לממלאי מקומה, צוק ואלפר. זאת לאחר שמועצת העיר הלעומתית שללה זאת מהם. יצוין, כי רק בידי שרת הפנים הזכות לבטל החלטות שהתקבלו ברוב במועצת העיר.

 

 

ההחלטה על שלילת שכרם של השניים התקבלה במועצת העיר ברוב של 19 בעד, ארבעה נגד ואחד נמנע. היה זה מהלך שני במספר של המועצה הלעומתית, שמיתגה את עצמה בשם "קואליציית השינוי". קדמה לו הדחת שני סגני ראש העיר, לזר קפלון ושהירה שלבי. כוונתה של קואליציית השינוי להדיח גם את דוד עציוני לא התממשה, לאחר שעציוני החליט להתפטר מתפקידו עוד בטרם הובא הנושא למועצת העיר. במקום עציוני, קפלון ושלבי מינתה קואליציית השינוי לסגנים את סופי נקש, אביהו האן ושמשון עידו.

גורמים במערכת הפוליטית העריכו כי הרצון של קליש רותם להיפגש עם שקד – פגישה שנדחתה פעמיים ביוזמת שקד – נועדה, בין היתר, להעלות בפניה את עניין השכר שנשלל ממלאי ממקומה.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה ל"כלבו חיפה והקריות": "בהתאם לפסיקה, ההחלטה על תשלום וביטול שכר לסגני ראש רשות מצויה בסמכות מועצת הרשות המקומית, הדבר בא לידי ביטוי גם בחוזרי מנכ"ל משרד הפנים העוסקים בנושא. לפיכך, נמסר לעירייה כי לאור החלטת המועצה לבטל את שכרם של סגני ראש העיר, השכר בטל".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אני

    כל הכבוד!!!. עכשיו שיעבדו בהתנדבות. ואגב גב' טובה למיכי לא מגיע כי הוא לא נותן את הנשמה לאף אחד.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר