אמנון עידו ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
אמנון עידו ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

ההסתדרות דורשת ממשרד הפנים לעכב הליכי בדיקה על כוח אדם

מאבק חדש בין ההסתדרות וארגון העובדים לבין עיריית חיפה: במכתב ששלח יו"ר ההסתדרות לממונה על המחוז במשרד הפנים הוא מבקש לעכב הליכי בדיקה של המשרד בנושא כוח אדם: "עצם פניית העירייה אליכם, ערב בחירות, מהווה חוסר תום לב וניסיון לפגוע בעובדים ובנציגותם על רקע מאבקים פוליטיים"

פורסם בתאריך: 20.7.23 10:41

רגע לפני הישורת האחרונה של מערכת הבחירות, מאבק חדש בין הסתדרות המעו"ף וארגון עובדי העירייה לבין עיריית חיפה. במכתב ששלח אתמול (רביעי) יו"ר הסתדרות עו"ד גיל בר טל לממונה על המחוז במשרד הפנים פאיז חנא, הוא מבקש לעכב הליכי בדיקה של המשרד בנושא כוח אדם ומפנה אצבע מאשימה לעבר העירייה.

במכתב לחנא, תחת הכותרת "דיון ופתיחת נושאים שהוסדרו בנושאי כוח אדם בעיריית חיפה", כתב בר טל: "נודע לי כי אתה מבצע בירור/בדיקה בנושא כוח אדם שהוסדר בעיריית חיפה בשנים 2022-2019 בנוהל המקובל מקדמת דנא בעירייה. זאת ועוד, חלק מהנושאים שהוסדרו היו נשוא הליך משפטי שהעירייה היתה שותפה מלאה לו, הם הוסכמו, והמחלוקות לגביהם הסתיימו בחסות בית הדין לעבודה. עצם פניית העירייה אליכם, ערב בחירות, מהווה חוסר תום לב וניסיון לפגוע בעובדים ובנציגותם על רקע מאבקים פוליטיים, בניגוד לכל דין. אנא הודע לנו מי העביר את הנתונים לבדיקתך וביוזמת מי נעשתה הפנייה, והעבר אלינו את כל החומר ואת פירוט הנושאים שלהם נדרשת התייחסותנו".

עוד כתב יו"ר ההסתדרות לממונה על המחוז כי "פרסום המלצות או החלטות טרם נשמעה עמדתה והתייחסותה המפורטת של נציגות העובדים, יש בה משום פגיעה בזכות השימוע ובחובות המוטלות על רשות מינהלית, בין היתר על פי כללי הצדק הטבעי". בר טל אף ביקש מחנא "להעביר את כל ה'חומר' לידי ועד העובדים או להורות לעירייה לנהוג בשקיפות ולהעביר את כל המסמכים שהועברו לבדיקתכם על מנת שנוכל לגבש עמדה על בסיס כל הנתונים הרלוונטיים" ו"לעכב את כל הליכי הבדיקה, המסקנות וההמלצות, עד שכל המסמכים יועברו אלינו ותינתן הזדמנות לטעון את כל הטענות על בסיס הנתונים המלאים שיועברו אלינו, לרבות בטענות בדבר חוקיות 'פתיחת' הנושא לאחר שאושר כדין בשנים עברו, העיתוי שבו נעשים הדברים במסגרת מסע בחירות וניסיון לפגוע אגב כך בעובדים ובנציגותם".

 

 

גורמים בוועד טוענים כי המכתב מגיע על רקע בדיקת נושא השדרוגים החל משנת 2019 שמבצע משרד הפנים בהתאם לבקשת העירייה. כזכור, נושא השדרוגים היה סלע המחלוקת בין העירייה לוועד ולהסתדרות שהוביל לשביתה בעירייה בנובמבר 2022. לאחר פנייתה של הנהלת העירייה לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צווי מניעה לעובדים החליט השופט יגאל גלם על סיומה ועל כינוס ועדת השדרוגים.

למרות זאת המשיכו הצדדים לפנות לבית המשפט בבקשות שונות. ההסתדרות וארגון העובדים הודיעו לבית המשפט כי הם סבורים שיש לפנות לבורר לנוכח המחלוקות בנושא השדרוגים, וטענו כי העירייה מתנגדת להליך בוררות. בדיון שקיים השופט גלם נקבע בהסכמת הצדדים כי ועדת השדרוגים תדון בשדרוגם של 22 עובדים שעניינם לא נדון בוועדה הקודמת, ואם תהיה מחלוקת היא תועבר לוועדת המעקב שהוקמה לטפל בחילוקי הדעות בין הצדדים. השופט גלם ציין אז כי "מומלץ למשרד הפנים לבחון את עמדתו בכל הנוגע לכללים הנוגעים לקיום שדרוגים או מכרזים במהלך שנת הבחירות". כעבור עשרה ימים הודיעה העירייה לבית המשפט כי ועדת המעקב "לא התקיימה וכי ניסיונותיה לתאם מועד קרוב נוסף לכינוסה לא צלחו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר