ויטלי חייקין ושמשון עידו (צילומים: מיכה בריקמן, בועז כהן)
ויטלי חייקין ושמשון עידו (צילומים: מיכה בריקמן, בועז כהן)

הסכינים בליכוד נשלפות: עידו נגד יו"ר מועצת הסניף

בשבוע שעבר, לאחר השקת קמפיין הבחירות של הליכוד, פרסם יו"ר מועצת הסניף ויטלי חייקין, שנחשב בן טיפוחיו של שמשון עידו אשר הפסיד ליניב בן שושן, פוסט שבו הוא מביע תמיכה ברשימה. עידו: "ציפיתי מאנשים שנתתי להם את הלב ואת הנשמה להיות יותר לויאליים". חייקין: "אין לי פריבילגיה לעבור צד"

פורסם בתאריך: 20.8.23 16:48

השינויים בסניף הליכוד בחיפה עדיין מעוררים אמוציות בקרב חבריו. בשבוע שעבר, לאחר השקת קמפיין הבחירות של הרשימה, פרסם יו"ר מועצת הסניף ויטלי חייקין פוסט שבו הוא מביע בה תמיכה. תזכורת קצרה: בבחירות להרכב הרשימה הדיח יניב בן שושן את שמשון עידו מהמקום הראשון, ובעקבות התוצאות האשימו במחנהו של עידו את חבר המועצה אלי בן דיין בבגידה.

"תמיד נשארתי נאמן לדרך הליכוד בטוב וברע", כתב חייקין, שנחשב עד כה לאדם המקורב ביותר לעידו: "כל חיי אני נאמן והולך דרך ארוכה עם אנשים שאני מאמין בהם. תמיד תקפתי את אלו שזגזגו ועברו מפלגות ורשימות כשהפסידו או כשהיה להם פחות נוח או שהיתה להם דרך קלה יותר לבחור. אני מאמין באחדות ומאמין שליכודניק אמיתי ימשיך בדרך הליכוד תמיד, ולא משנה מי עומד בראש. אני בחרתי. אני תומך ברשימת הליכוד למועצת העיר ואעשה הכל על מנת שהיא תצליח, תחזיר סוף סוף את חיפה למסלול הנכון וגם תגשים לי חלום ילדות ותגרום לכך שבחיפה יהיה במוקדם או במאוחר ראש עיר מהליכוד. הרשימה תחזיר את הצעירים לחיפה, כולל אותי שנאלצתי לעזוב, תחזיר את התקציבים לעיר, תחזיר את הניקיון לרחובות, תשקם את שכונות החוף ושכונות אחרות שהוזנחו ותחזיר לחיפאים את החיוך ואת הגאווה בעיר שלהם. אני מאמין. אני מאמין שאפשר. אני קורא לחבריי לסניף הליכוד ולשותפיי בסניף בשנים האחרונות להצטרף, וביחד להחזיר את כמות המנדטים שהיו לליכוד פעם. בואו נעשה את המהפך של 1977 במדינה למהפך של 2023 בחיפה".

במחנהו של עידו נדהמו מההכרזה. "הוא היה בזמנו עוזר של משה כחלון, וכשכחלון פרש, גלעד ארדן קיבל את התפקיד ושחרר את כל העוזרים של כחלון", אומר מקורב לעידו, "בא חייקין ובכה לעידו, וזה לקח אותו כבן טיפוחיו. עידו התקשר לארדן – הם חברים טובים – ואמר לו 'אני מקווה שאתה שומר על חייקין'. אז ארדן השאיר אותו, הוא היה היחיד מהעוזרים של כחלון שהוא השאיר. והכל בגלל עידו. בהמשך ארדן נבחר לעוד קדנציה, ושוב עידו דאג שהוא יקח את חייקין. לימים התמנה עידו לסגן ראש עיר ומשך אותו אליו כדי שהוא יהיה קרוב לחיפה ויהיה לו נוח יותר. כל העוזרים של סגני העיר בקדנציה של יונה יהב קיבלו שכר לפי דירוג, ועידו התעקש ועמד על זה שחייקין יהיה העוזר היחיד שקיבל שכר לפי הדרגה המקסימלית. הכל בזכות עידו, הוא דאג לו לכל אורך הדרך".

 

 

לדברי המקורב, "ב-2018 כשעינת קליש רותם נבחרה ורצתה להכניס את הליכוד לקואליציה ולמנות את עידו לסגן, הוא התעקש על מינויו של חייקין כעוזר סגן ראש עיר לאורך כל הקדנציה. כשקליש רותם אמרה שהליכוד ביקשו ג'ובים, לזה היא התכוונה. עידו אמור היה להיות סגן במחצית השנייה של הקדנציה, אבל הוא התעקש שחייקין יהיה עוזר מהיום הראשון, ולא משנה מי יהיה הסגן. קליש רותם סירבה, ועל זה התפוצץ המשא ומתן. כשהליכוד הלך לאופוזיציה, עידו דאג לו להיות העוזר של יו"ר הכנסת דאז יולי אדלשטיין".

עידו: "ציפיתי מאנשים שנתתי להם את הלב ואת הנשמה ושהיו בני טיפוחיי להתנהגות הרבה יותר לויאלית. דאגתי להם תרתי משמע. עד היום חייקין נהנה ממה שעזרתי לו, ולמרות שאני יכול למנוע את זה ממנו, אין לי לב לעשות את זה. אני בהחלט מאוכזב. אני לא כועס על יניב בן שושן – הוא עשה את מה שצריך לעשות בשביל לנצח. אחרים בגדו ותקעו סכין בגב. לילה לפני הבחירות לרשימה בן דיין ואני היינו אצל גיסי חזי עיני וסידרנו את הרשימות, והכל בזמן שהוא יודע שהוא מוכר אותי. והוא מכר אותי. זו בגידה קשה ונאלחת. אבל אני לא פוגע בפרנסה של אף בן אדם".

חייקין מסר בתגובה: "יש קצת אמת בדברים, למרות שאם הוא היה מתנהל אחרת, הוא היה נכנס יפה מאוד לקואליציה של קליש רותם. היו שם עוד דברים, זה לא רק בגללי. לפני שקיבלתי את ההחלטה התייעצתי עם אנשים שקרובים לעידו, והם אמרו לי דבר פשוט – 'אתה יו"ר סניף הליכוד, לא יו"ר סניף שמשון'. יותר מזה? אני יו"ר סניף ליכוד, אין לי פריבילגיה לעבור צד. כבר 20 שנה אני תוקף את אלה שמזגזגים ועוברים מפלגות, אז עכשיו אעבור בגלל שהוא הפסיד? ואם הם כבר מדברים על זה שדאגו לי ועזרו לי, הדבר היחיד שקיבלתי מעידו היה תפקיד של עוזר סגן ראש עיר. יכולתי להישאר עם ארדן ועזבתי תפקיד עם שכר יותר גבוה, אז שלא יבלבלו את השכל, הם לא עשו לי שום טובה. אני עשיתי להם טובה ועזרתי לעידו, ובזכות זה הוא קיבל שלושה מנדטים ויכול היה לקבל סגנות. אני מבין את התחושות, אבל מה שיכולתי לעשות בשביל הניצחון שלו עשיתי. אני יו"ר סניף הליכוד, ולכן אני תומך בליכוד ונשאר בליכוד, נקודה. מפלגה זה כמו קבוצת כדורגל – לא עוזבים אותה. העיקרון שמנחה אותי הוא שלא עוברים מפלגה גם כשמפסידים. כשאריק שרון התפצל מהליכוד, אני נשארתי עם הליכוד למרות שהוצע לי להיות עוזר אצל יואל חסון מקדימה. אני נשארתי בליכוד גם בתקופה הגרועה עם 12 המנדטים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. החילוני

    תמיד בליכוד זה רק גובים ומקורבים . היה ככה ויהיה יותר גרוע .רק זה מה שמעניין אותם. בבקשה . תקראו את הח'ברה ותשפטו בעצמכם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר