אלה-לי ועדן אלנה (צילומים: ירדן זהב למותג FIX, רפי דלויה למותג קרולינה למקה ברלין)
אלה-לי ועדן אלנה (צילומים: ירדן זהב למותג FIX, רפי דלויה למותג קרולינה למקה ברלין)

מסתמן: עדן אלנה, אלה-לי ורן דנקר יופיעו במצעד הגאווה בעיר

המצעד יתקיים השנה ביום שישי, 18 ביוני. הוא ייצא מציר מוריה ויסתיים באירוע מרכזי בגן האם. בשנה שעברה, בשל הגבלות הקורונה, לא התקיים המצעד, וקהילת הלהט"ב הסתפקה באירוע מצומצם

פורסם בתאריך: 31.5.21 12:58

מצעד הגאווה ה-14 במספר יוצא לדרך. ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע, כי עיריית חיפה במגעים להביא לאירוע המרכזי של מצעד הגאווה בעיר את נציגת ישראל לאירוויזיון 2021 עדן אלנה, את הזמרת אלה-לי ואת הזמר רן דנקר.

לאור הסרת הגבלת הקורונה, מצעד הגאווה בעיר יתקיים ביום שישי, 18 ביוני, החל מהשעה 12:00. בדומה לשנים קודמות, נקודת הזינוק של המצעד תהיה בציר מוריה, והוא יסתיים באירוע מרכזי בגן האם. את המצעד יפיקו התאגיד העירוני אתו"ס, האגף לתרבות של עיריית חיפה ובית הקהילות לגאווה וסובלנות. בשנה שעברה, בשל הגבלות הקורונה, לא התקיים המצעד, ובקהילת הלהט"ב הסתפקו באירוע מצומצם ברחבת הסינמטק שיכול היה להכיל 250 נוכחים.

מאז נכנסה עינת קליש רותם לתפקיד ראש העירייה, התאפיינו מצעדי הגאווה בקאסט אמנים מצומצם יותר מאשר בשנים קודמות, וגם מספר האמנים פחת. המצעד הראשון שהתקיים בקדנציה שלה היה ב-28 ביוני 2019, כשעד הרגע האחרון לא היה ברור מי ישתתף בו. בעירייה אף שקלו להעביר את המצעד לעיר התחתית, בדומה לאירועים המרכזיים של יום העצמאות, שהתקיימו אז, אולם רעיון זה הוסר מסדר היום. תחילה חשבו להביא את עומר אדם להופיע באירוע המרכזי, אך מהר מאוד היה ברור כי התקציב לא יספיק לשם כך. אחר כך עלה הרעיון להביא את הצמד סטטיק ובן אל ואת הזמר סטפן, אך לדברי גורמים בעירייה, בשל עלות האבטחה – כרבע מהתקציב שהוקצה למצעד בסך 450 אלף שקלים – נאלצו לוותר גם על האפשרות הזו ולסגור עם אמן אחר – יונתן מרגי. הדבר עורר ביקורת ברשתות החברתיות, שכן בשנים האחרונות הפך המצעד לאירוע שמושך גם משפחות וקהל מבוגר יות, בשעה שמרגי נחשב לכוכב נוער.

 

 

מאז המצעד האחרון גם יחסיה של קהילת הלהט"ב וראש העירייה ידעו זעזועים, לאור פרשת הדגלון בשולחנה של הספרנית חנה קפויה, שנדרשה להסירו. התפטרותו של מחזיק תיק הגאווה תבור להט בספטמבר האחרון תוך שהוא מותח ביקורת על יחסה של קליש רותם לקהילה הגאה  והיעדרותה של ראש העירייה מההצבעה על הצעה לסדר למתן תעודת זוגיות לבני זוג חד מיניים ידועים בציבור – לא הוסיפו ליחסים המעורערים. מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב אוהד חזקי אמר לאחר ההצבעה: "צר לנו שראש העיר קליש רותם בחרה להיעדר מהצבעה משמעותית כל כך, ואנחנו רואים בכך זלזול מוחלט בזכויות שלנו".

גם בקרית ביאליק יציינו את אירועי הגאווה החל מיום חמישי, 17 ביוני, במופע גאווה-סטנדראג שיתקיים במרכז הרב תכליתי ברחוב דפנה 56 עם אמניות הדראג קיארה דופלה, ציונה פטריוט וטלולה בונט. ההשתתפות במופע מותנית בהרשמה מראש. מחיר כרטיס – 60 שקלים. למחרת, ב-18 ביוני, תתקיים קבלת שבת במרכז הרב תכליתי,שבה יתקיים מופע מיוחד בליווי ארוחת ערב בעלות של 50 שקלים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חיפאי גאה

    "מאז נכנסה עינת קליש רותם לתפקיד ראש העירייה, התאפיינו מצעדי הגאווה בקאסט אמנים מצומצם" – מדובר סה"כ על מצעד הגאווה השני מאז שנכנסה קליש ללשכת ראש העיר, אחרי ש2020 לא התקיים בגלל הקורונה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר